Dit is wat ik ook denk. Jij kunt het alleen veel beter verwoorden!
Zit nu het 2e deel te kijken (ben inmiddels gestopt) het is vooral een geĆÆrriteerde Robert die het duidelijk liever niet wil. En als er een vraag is voor Robert en hij begint te vertellen batst Annic er doorheen.
āthe real Tā Was het ZO moeilijk om tea te schrijven??
En dit filmt ze dus ook WEER tijdens het rijden.
Nee ze heeft haar camera gespiegeld. Als je de stories zelf bekijkt zie je dat ze op de weg aan het ālettenā is. Net zoals in haar rant van laatst waarin ze mascha verdedigde
Maar dat zegt toch ook niemand? Ik vind het goed dat ze andere keuzes is gaan maken, maar er mag toch best gezegd worden dat ze nog steeds veel koopt?
Nee een middelvinger op de thumbnail. Ik vind dat zo jammer als mensen dat bewust op het internet zetten. Van mij mag iemand in zijn dagelijkse leven vloeken, schelden en zijn middelvinger opsteken tot ie een ons weegt, maar ik vind dit zo ongemakkelijk altijd om naar te kijken.
Heb overigens het filmpje niet gekeken, maar toch
Ah okƩ, ik snap het. Het is denk ik ook lastig om dingen als die stationary lijn er niet bij te halen omdat het zo in strijd is met wat ze de laatste tijd wil uitstralen. Maar ik snap ook wat jij zegt over dat het heel ver gaat.
Ik vind het een lastig onderwerp, omdat ik echt snap dat je niet alles goed kunt/wil doen (ik kan zelf ook nog veel verbeteren), maar ik het ook niet helemaal goed vind als er nu alleen maar wordt gekeken naar het kopen van tweedehands kleding en hoe goed dat wel niet van haar is. Tuurlijk, het is een goede stap, maar ik hoop dat ze er nog meer wat zetten waarvan consuminderen er een is.
Dit is een heel slecht getypt verhaal, ik kan het gewoon niet zo goed verwoorden. Ik vind het een lastig iets.
Maar dat werd niet gezegd, meer dat het een beetje een lullenkoek argument was dat ze als influencer nu eenmaal geen andere keuze zou hebben dan veel kopen. Ik ben het met je eens dat ze goed bezig is door tweedehands te promoten en dat de gemiddelde mens in de maatschappij daar waarschijnlijk nog ver vanaf staat. Maar ik denk niet dat dit de enige manier is en dat ze veel zou moeten blijven consumeren omdat haar volgers het anders niet zouden begrijpen, ik denk juist dat je als influencer een statement kan maken door minder te kopen en daar videoās over te maken. Kleding op originele manieren hergebruiken, vermaken, nieuwe combinaties verzinnen, etc. En ik denk dat daar best wel animo voor zou zijn, juist als influencer zou ik zeggen, ga voor de troepen uit en laat je niet tegenhouden door wat je publiek van je zou willen zien, dat is weinig vernieuwend
Mijn punt met influencers is meer in het algemeen dat promoten van ontzettend veel consumeren, ook in tweedehands. Meer het idee dat je steeds maar meer en nieuw nodig hebt staat me tegen
Ja dat geeft ze zelf te wijten aan een dominante lipspier, sure jan.
Ja maar je kunt een beetje afwijken van je āidealenā of gewoon het een zeggen en het andere doen.
Ik ben voor realistische doelen op de lange termijn maar wegwerpcollecties bij de kruidvat vallen daar niet onder.
Ja je hebt natuurlijk ook gelijk dat alle dingen helpen. Alleen kan ik me bij zoān ommezwaai ook voorstellen dat ze stopt met influencen aangezien de marketing wereld vooral draait om meer.
Ik sluit me helemaal aan bij wat je allemaal zegt!
Met nog als toevoeging:
Heel lang verhaal over mezelf
dat ik het zo goed vind dat er youtubers met een publiek van jonge kijkers zijn die hun invloed (het zijn natuurlijk influencers) op deze manier ten goede inzetten. In de eerste paar jaar op de middelbare school droeg ik heel vaak tweedehands kleding, ik kom uit een groot, niet al te rijk gezin en we gaven kleding gewoon aan elkaar door en andere gezinnen uit de buurt brachten ons ook vaak zakken kleding die hun kinderen niet meer paste. Maar daar schaamde ik me dus heel erg voor. Ik zat op een middelbare school met juist vooral veel kinderen van rijke ouders en kreeg heel vaak de vraag waar mijn kleding vandaan kwam en dat durfde ik dan niet te zeggen.
Daardoor heb ik best lang het idee gehad dat het vies en raar is om tweedehands kleding te dragen. Dit is natuurlijk mijn persoonlijke ervaring, maar ik merk ook vaak bij andere mensen dat ze dit idee hebben over tweedehands kleding, of überhaupt tweedehands spullen. Daarom vind ik het echt fijn dat er youtubekanalen zoals die van Diana en Bonnie zijn. Bonnie bijvoorbeeld leeft zelf helemaal niet zo duurzaam, maar dat neemt toch niet weg dat zij met haar behoorlijk populaire serie Kringloopkwartier een heel positieve invloed aan het uitoefenen is op mensen doordat ze tweedehands winkelen normaliseert?
En nu ik toch een lulverhaal over mijn eigen leven aan het houden ben ga ik ook meteen maar even op @wompie reageren. Ik ben het helemaal met je eens dat excessief consumeren de kern van het probleem is. Of het nu gaat om kleding / interieur / eten / reisjes, als het leuk / mooi / lekker is en je hebt het geld, dan koop je het toch gewoon?! En zelfs als je alleen nog maar tweedehands zou winkelen dan zou je deze basishouding nog steeds kunnen aanhouden. Ik merk het bij mezelf ook hoor, ik heb echt de neiging om aankopen voor mezelf goed te praten omdat het gaat om tweedehands producten. Ik schaam me er echt een beetje voor, maar ik heb bijvoorbeeld zoān dertig paar schoenen. Bijna allemaal tweedehands, maar wtf, dat heeft niemand toch nodig?
En net als dat ik hierin wat kritischer naar mezelf mag kijken en onder ogen moet zien dat ik inderdaad koopziek gedrag vertoon, zullen er zeker ook youtubers met kanalen gericht op tweedehands winkelen zijn voor wie dit opgaat. Maar de gedachte dat het altijd nóg beter kan, dat je altijd meer zou kunnen doen, dat je altijd perfecter zou kunnen leven, dat je intenties altijd zuiverder zouden kunnen zijn kan zo verlammend werken en mensen er zelfs van weerhouden om ook maar enige verandering in hun leven aan te brengen.
Nou, dit dus, wat mij betreft is het een grote stap in de goede richting.
Ahhh zo leuk. Timās opa is deze maand jarig en hij heeft een oproepje gedaan om een kaartje te schrijven voor zijn opa.
Volgens mij kunnen haar spieren in haar gezicht niet meer bewegen door alle Botox
Jezus wat lelijk.
Oh neeee⦠Meteen flashbacks naar dat Sweet 16 programma op MTV vroeger dat al die wijven en wannabe rappers zoān grill kregen
Ja vreselijk (En dan niet te vergeten dat ze keihard gingen janken als ze een grijze Range Rover kregen ipv een zwarte)
Nee, ik bedoel wanneer Bonnie tweedehands koop. Dat doet ze ook veel + content over maken, maar daar plakt zij niet het labeltje duurzaam aan.
@monkeyslut ja ik doe dus wel veel aan duurzaamheid en vind daar online op yt niet zoveel (voor mij leuke) content over.
Ik zeg dus ook niet dat Diana per se niet duurzaam is hoor, maar ik persoonlijk vind de vele koopvideoās niet zo leuk om te zien, ook al is het tweedehands ipv alieexpress.