Nou en ik snap echt wel dat ze wat aan de flap heeft laten doen hoor. Ik ben het dus niet eens met bovenstaande reacties. Zo’n flap lijkt me erg naar en ook nog vrij pijnlijk. Volgens mij kan het namelijk bij warmte ook gaan schuren/broeien dus fijn dat er wat (als iemand dat zelf graag wil) er wat aan gedaan kan worden.
Ik heb ook een flap van het afvallen, maar dan ook echt een flap van 5 kilo en het doet ZO zeer. En het broeit, en jeukt eronder en is onhygiënisch. Soms moet ik m’n flap vasthouden omdat m’n rug zo zeer doet ervan. Maar wordt niet vergoed, is niet “erg genoeg”.
Ik heb ook zo’n ‘flap’ na 3 zwangerschappen achter elkaar en in die periode steeds van 65 naar 100 kilo en weer terug naar 65/70 kilo in 3 maanden. Ik ervaar er echter geen pijn of hinder, alleen jeukt het soms. Stiekem wil ik er graag iets aan laten doen, maar zit in een dilemma.
Heftig!
Ja, da’s echt heel naar ervan. Je ziet echt het “hoesje” van 140 kilo. Trots zijn is nog wat lastig hiermee, omdat ik nog steeds de lichamelijke ongemakken ervan heb. Het zit ook op m’n bovenbenen dus dat loopt heel zwaar als ik niet iets straks om m’n benen draag en m’n buik beweegt als ik spring/ren en is dus heel zwaar, but well… Ik zag gister foto’s van hiervoor en toen heb ik m’n bff plechtig beloofd niet meer te klagen erover, haha!
Wat zou het dan kosten om het te laten verwijderen? Ik vind het wel naar dat dit dan niet door de verzekering wordt vergoed.
Sorry als ik inbreek in een serieuze/heftige discussie over lichamen, maar ik wilde alleen even kwijt dat ik het altijd zo jammer vind als Bonnie 's ochtends en op het eerste deel van de dag haar haar zo supermooi los heeft met veel volume enzo, en dat ze er dan later op de dag zo’n half knotje in doet. Moet ze natuurlijk lekker zelf weten, maar vind haar haar zo mooi als ze het los heeft en de kleur staat haar zo goed vind ik hoe het nu is.
Ik ken iemand die precies zo’n operatie (dus borsten en buik) heeft gehad en die was rond de €7500 kwijt.
Maar jouw reden vind ik dan wel weer van medische aard. Omdat je er overduidelijk pijn door ervaart. Echt stom dat dit niet vergoed wordt, want dit is juist precies waarom er plastische chirurgie zou moeten zijn.
@Junebug85 Mocht ik mijn haar eens los dragen (zeker met die lengte, waarbij je het niet goed achter je oor kan doen) wordt ik halverwege de dag er ook echt moe van, dan zet ik het vast met een stiekje. Want anders ben je de hele dag je haar uit je gezicht aan het halen etc. Het zit gewoon fijn/praktisch, en dat gaat bij mij boven het ‘mooie’.
Betreft de discussie; Wanneer je er pijn aan ondervind is het niet puur meer een cosmetische ingreep toch? dan begrijp ik het beter dat je er wat aan wenst te doen (medisch). Wel vind ik dat er dan per persoon naar de reden gekeken moet worden of het vergoed wordt door de verzekering of niet. Ik vind het goed dat men veel is afgevallen bijvoorbeeld, maar het is ook ergens te wijden aan het ‘eens te zwaar zijn geweest’. Is de reden daarvan dan een verkeerde levensstijl(vaak een keuze), of heeft dit een medische oorzaak gehad etc. Ik denk dat men beter vergoedingen kan uitkeren om dit te voorkomen (preventief).
Ik laat over zes weken mijn “flap” weghalen en betaal 4150, kei betaalbaar hoor en denk dat mensen inderdaad vergeten dat zon ding ook gewoon pijn doet
Pijn of niet, ik vind echt dat iedereen dat lekker helemaal zelf mag beslissen over zijn/haar eigen lichaam zonder de oordelen van een ander.
Ja dat snap ik ook wel, ik heb zelf ook lang haar dus weet dat het soms fijner is om het even vast te doen. Neemt niet weg dat ik gewoon kwijt wilde dat ik Bonnie’s haar zo mooi vind als het los is ipv zo’n half knotje.
Ik snap wat er wordt bedoeld. Maar ik vind het een beetje doorslaan eigenlijk. Zo’n flap ‘hoort’ daar niet en zit niet lekker. Heeft mijns inzien niks met doorslaan of een verkeerd schoonheidsideaal te maken.
Kan jij mij pben met je ervaring, hoe wat waar enz?
Ik vind dit ook wel een lastige hoor. Je moet het niet doen als anderen verwachten dat je het doen. Maar ook niet voor jezelf omdat anderen dan denken dat ze het ook moeten doen.
Doe gewoon met jouw lichaam wat jij wil.
Gio gebruikt zijn vriendin zo erg voor zijn tumbnails en de titels van zijn video’s.
Ik zit hier even over na te denken hoor (verder ben ik het net als jij volledig met @Damnatio eens), maar ik kan me hier niet echt een voorstelling bij maken. Wat zouden in een wereld zonder schoonheidsidealen de redenen zijn om cosmetische chirurgie te ondergaan? Gewoon voor de grap? Omdat het je komisch lijkt om er ineens als een totaal ander mens uit te zien? Of in het kader van een soort kunstuiting door middel van je lichaam?
Juist dat het niet zou ‘horen’ vind ik een uiting van een bepaald schoonheidsideaal, een zwangerschap doet nou eenmaal vaak veel met een lichaam, dus zo gek is het niet dat het niet meer zo strak is als voorheen. Kennelijk verwachten we dit als maatschappij tegenwoordig wel en als dit niet meer zo is, vindt men dat er iets aan gedaan moet worden.
los van jou hoor; maar kennelijk vinden we ons zeker over onszelf voelen een hele belangrijke waarde tegenwoordig. Veel mensen geven dit namelijk als argument voor het doen van deze operatie; ja ze was er heel onzeker over, dus begrijpelijk dat ze dit deed.