Het andere Youtubers-/bloggerstopic #6

Ik weet niet of het echt een kwalijke zaak is dat mensen veel waarde hechten aan zich zeker over zichzelf voelen. Het probleem zit hem er denk ik meer in dat de mate waarin je lichaam mooi is hier zo’n directe invloed op heeft.

3 likes

Even; ik kijk een vlog van Anna (van vorige week) en ze begint de met “we zijn bij de babies” en vervolgens roestjt dan neefje van de glijbaan, maar die is echt vier ofzo :flushed:

Nu weet ik niet of ik dit eerder heb genoemd, maar aub die kids zijn écht geen babies meer!

3 likes

Ja dat bedoel ik misschien meer, dat die zelfwaarde afhangt of je al dan niet aan een bepaald schoonheidsideaal voldoet. Maar kennelijk accepteren we steeds minder afwijking en dat we dus niet perfect zijn.
Sidenote; ik stoorde me daar in die blogs/vlogs van Jami.e altijd wel aan toen ik ze nog keek, ze was zo gefixeerd op haar uiterlijk de hele tijd.

2 likes

Maar niet iedereen houdt zo’n flap over, dus het ‘hoort’ niet, toch? En wat ik al zei, het ziet er ook pijnlijk uit.

Nouja, we zijn het gewoon niet eens.

Ik noem m’n ene kind ook nog baby en die is al 4 :sweat_smile:

2 likes

hahaha. Ik dacht van de week ook dat ik op zijn andere account was en er een sims poppetje stond.

1 like

Bedoel je niet 48 maanden?

48 likes

Zelfs baby Olivia is geen baby meer

5 likes

Hier ben ik het niet mee eens, want als veel vrouwen het krijgen na 1/2/3 bevallingen ‘hoort’ het dus wel. Omdat het dus gebeurt. Dus valt dat mijns inziens wel onder doorslaan. Als het pijnlijk is, ander verhaal.

@Janniebeton je laatste punt vind ik interessant. Ze zeggen dan: als je er onzeker over bent, moet je het doen. Ja, maar door wie wórden we onzeker? Je wordt alleen onzeker van dingen die gevoelsmatig afwijken van de norm, dus daar ontstaat het probleem juist.

7 likes

Anna’s ex-vriend is zwanger? Wat leuk voor hem!

20 likes

Veel is waarschijnlijk relatief, maar het is wel zeker dat na een bevalling een lichaam in de meeste gevallen verandert en slapper wordt. Logisch ook en daar is niets mis mee! Het is eerder uitzonderlijk om exact hetzelfde lichaam voor en na te hebben, maar dat lijkt wel de norm te worden.

1 like

Ik had me er wel op voorbereid dat m’n lichaam totaal anders zou zijn. Maar m’n baby is nu 5 weken en ik heb bijna m’n lichaam weer terug (nog 3 kilo). Mijn navel is iets dieper geworden en borsten zijn iets slapper dankzij de stuwing maar verder ziet het er redelijk hetzelfde uit. Mocht ik naar de sportschool gaan (haha as if) zou ik best weer in bikini kunnen. Maar ik vind moeder zijn net een lekker excuus om nu gewoon een badpak aan te trekken :+1:

5 likes

Dat heeft meer met de zwangerschapkilo’s te maken die je sneller verliest, doordat je meer calorieen verbrand door borstvoeding. Wordt gezegd, want kan ook te maken hebben met de meer tijd die je in de borstvoeding steekt en daardoor minder tijd te eten en dus automatisch afvallen.
Maar ik doelde vooral op de impact die het kind dragen op het lichaam heeft, niet per se bijkomen.

1 like

Het heeft echt enorm veel te maken met je genen. Iets anders maar wel vergelijkbaar, ik ken een meisje van 28 en die heeft een maagverkleining gehad en die heeft echt nul hangende vellen, terwijl ze 60(!) kg is afgevallen. En n ander heeft dat weer wel. Zo oneerlijk verdeeld.

1 like

Veel vrouwen in m’n omgeving met meer dan 1 kind en niet een met zo’n velletje. Maar let’s agree to disagree :slight_smile:

Dat is absoluut niet hoe ik het bedoelde. Met niet normaal bedoel ik dat je niet allemaal wordt geboren met zo’n flapje. Verder niet als waardeoordeel bedoeld.
Ik heb zelf ook een rimpelbuikje over gehouden na m’n bevalling.

Waarom geef je nou zo’n reactie? Vind ik echt jammer en onnodig. Ik snap niet eens waarom.

15 likes

Beetje zoenen met haar stagiaire

44 likes

Ik heb net het 2e Q&A filmpje gekeken van Annic. Echt zo ongemakkelijk om te kijken… ze onderbreekt Robert voortdurend, geeft antwoord voor hem en laat hem niet uitspreken😅

1 like

Ik denk dat bedoeld wordt dat omdat jij meerdere vrouwen zonder kent, dat niet betekent dat dat normaal is, of eigenlijk meer dat het niet abnormaal is als je wel meer vel overhoudt. Net zoals als jij toevallig alleen mensen kent met blauwe ogen, dat dat niet betekent dat bruine ogen dan automatisch abnormaal zijn. Er is een spectrum van wat normaal voorkomt.

10 likes