Het andere Youtubers-/bloggerstopic #6

Safiya :heart: Ook heel prettig dat zij altijd zo eerlijk is over gesponsorde dingen.

13 likes

Ik hen haar video niet gezien. Maar op de bank slapen, omdat je hond loops is klinkt echt zo overdreven. Toen mij hond nog loops werd ging ik gewoon de deur uit, ze droeg ook geen broekje ofzo. Als ik in huis een drup bloed zag liggen had ik gewoon een bak water met dweil klaarstaan.

Vind het zo leuk hoeveel tijd ze in haar video’s lijkt te steken! Kijk graag naar haar

2 likes

Heeft het er ook niet mee te maken dat ze nog een andere hond heeft en dat is een mannetje.

2 likes

Ohhh jaa dan is het wel handig dat die niet makkelijk bij de teef kan komen hahaha.

Dat snap ik dus ook niet.

@flwhrs, maar ze heeft meer ruimtes in huis en haar honden mogen zelfs op de slaapkamer. Waarom dan zo moeilijk doen.

@Jauregui

Ja ik snap het verder ook niet hoor haha. Ik zou het ook niet doen. Maar ik snap sowieso niet helemaal hoe ze alles doet met die honden.

1 like

Ik kan alleen niet tegen het geluid van die minimixer omdat dat keukenapparaat mij doet denken aan de boor van de tandarts. :sweat_smile:

1 like

Ha, ja true. Goed punt :slight_smile:

Het kan zeker een psychische belemmering voor iemand zijn, maar dat komt nou net doordat we het als maatschappij met z’n allen super belangrijk vinden om mooi te zijn en doordat de mogelijkheden er zijn en ook flink gebruikt worden om door middel van chirurgie je lichaam mooier te maken.

Zo krijg je een vicieuze cirkel: Door een schoonheidsideaal (al zou ik zelf liever zeggen door de grote waarde die we hangen aan uiterlijke schoonheid) gaan mensen zich rot voelen over hun lichaam als dat daar niet aan voldoet: een psychische belemmering dus. Vervolgens laten ze zich opereren, maar daarmee houden ze actief datzelfde schoonheidsideaal waardoor hun eigen psychische belemmering ontstond in stand. En zo voelen steeds meer mensen zich belemmerd door hun niet-perfecte lichaam, ondergaan steeds meer mensen cosmetische chirurgie, wordt het schoonheidsideaal steeds extremer en houdt het nooit op.

Natuurlijk kan iemand alleen zelf bepalen of iets voor hem of haar belemmerend is, maar achter iets wat ogenschijnlijk een persoonlijke en individuele kwestie lijkt gaat dus een veel groter maatschappijbreed probleem schuil.

24 likes

Daar ben ik het echt mee eens. Door social media en realityseries bijv. creeërt men een soort van ideaalbeeld waarin wij ‘moeten’ voldoen. Ik ben absoluut niet tegen plastische chirurgie en iedereen moet zelf weten wat ze wel of niet willen laten doen. Wat me wel stoort is, dat vrouwen echt aan een bepaald beeld moeten voldoen zoals grote borsten en billen. Terwijl het bij mannen niet of minder zo is. Alsof wij vrouwen een soort van object zijn en altijd en alles perfect moet zijn.

5 likes

Ja ik eigenlijk ook wel, ik vind het ook echt een heel eng gebied.

1 like

Het lijkt misschien een beetje tegenstrijdig met mijn post hierboven, maar specifiek hierin heb ik dan wel weer vertrouwen!

Dat verschil tussen mannen en vrouwen is inderdaad zo typisch. De ideale man is groot, sterk en machtig, de ideale vrouw is vooral heel mooi. Gelukkig zien steeds meer mensen in dat deze stereotypering op basis van gender behoorlijk kwalijk is en ik hoop van harte dat als we dit als maatschappij op een gegeven moment steeds meer los weten te laten de druk die vrouwen voelen om mooi te zijn / aan een perfect uiterlijk plaatje te voldoen ook afneemt.

1 like

Zo zie de mijne er eigenlijk ook uit. Gewoon vrijwel niks. En dat maakt juist de opmerkingen van mensen die zeggen oh ik snap wel waarom ze het gedaan heeft, heel kwetsend. Terwijl ik puur naar mezelf kijkend, helemaal geen probleem heb met/bij mezelf. Maar ga me door de maatschappij wel steeds onzekerder voelen in bijv bikini en het dus inderdaad opvullen.

13 likes

Ik heb ook heeeel veel video’s van haar gekeken, terwijl ik echt 0,0 heb met zeep (maken)

1 like

Om het Mo en Noor disneymysterie maar weer eens op te rakelen:

Volgens mij zie je de foto als je hier klikt

2 likes

Ja ik ook, laatst allemaal video’s over fermenteren en kombucha maken gekeken :thinking:

5 likes

Vond deze video echt leuk, grappig

11 likes

1 winegum is ADH. Echt ellende

1 like

Mee eens! Ik dacht altijd dat zijn doelgroep vooral kinderen was :S Maar ben vast in de war met iemand anders. Ik ga wel vaker nu filmpjes kijken van hem.

1 like