Haha nee na een leven lang diëten voor mij al algemene kennis, die aanbevolen grammen cruesli etcetera.
Hij zegt zelf echt tien keer: dit slaat nergens op haha, en zo mee eens.
Corrigerend ondergoed is wel da bom. Ben ik nu een slechte feminist? 9/10 keer staat het mooier onder kleding dan sexy kanten stringetjes.
Love zulke video’s. Ik zag er pas ook een van Grace Booth en die vond ik ook heel leuk! Weet trouwens niet meer of ik haar via het forum vond of via m’n recommendations maar vind haar sowieso leuk om naar te kijken
Love haar! Zo lekker Brits
Maar dans je er ook mee door het huis terwijl je aan het stofzuigen bent om je man te verleiden?
Ik zat me ineens te bedenken dat je amper nog wat van Jill hoort? Ik bedoel niet op het forum maar op YouTube. Ze heeft ook helemaal geen specifieke content ofzo en ze lijkt maar wat te doen? Ook geen upload schema niks.
Nee liever als ik aan de ketting in de keuken lig. Extra kinky.
Ergens vind ik het kwalijk dat die video’s zoals die van Rutger zo’n negatief oordeel geven over de normale portiegrootte. Ja een portie cruesli van 40g lijkt super weinig als je het in een mega bord opschept. Als je gewoon een normale portie kwark of yoghurt in een kommetje doet, 40g cruesli / muesli en een stuk fruit dan heb je een heel normaal ontbijt. 4 dubbele porties eten als “normaal” is de reden waarom er zoveel overgewicht is.
edit: om maar niet te beginnen over dat oerdomme gezeik over dat stokbrood.
Hij had het filmpje informatiever kunnen maken door een diëtist uit te nodigen. Zeker met zijn jonge doelgroep had het het filmpje veel informatiever gemaakt.
Ja inderdaad! Hij sluit af met dat je niet moet kijken naar de portiegrootte en dat vind ik echt erg!
Eh??
Een topsporter heeft andere porties nodig dan iemand met overgewicht. Een kind heeft andere porties nodig dan een volwassene.
Daarbij - als je een zak chips, een reep chocolade, een zak snoep, een blik knak, een cake neemt - en hier de aanbevolen porties van, of dit allemaal niet neemt maar ‘s ochtends een dubbele portie yoghurt en een driedubbele portie cruesli. Dan ben je met optie twee gezonder bezig terwijl je je bij 1 aan de aanbevolen porties houdt en bij 2 niet.
Dus nee, het heeft geen zin om enkel naar porties te kijken. Voedingswaarden per product en verbruik per persoon - daar zit het hem in.
Ja klopt en bij die knakworsten ook. In Nederland staat lang niet op alle producten een “serving size”, gewoon de calorieën per x gram of x stuks, waar hij dan in deze video aanbevolen hoeveelheid van maakte. Dat klopte natuurlijk niet.
Op dat stokbrood stond wel ‘25 porties’ maar dan wordt er gewoon bedoeld: je kunt 25 stukjes snijden, niet dat je maar 1 stukje mag.
Maar zo serieus nam ik het allemaal niet, vond het gewoon een grappige video.
Zoals jij het omschrijft is het ook niet helemaal correct. Aanbevolen hoeveelheden zijn niet voor niets opgesteld. Natuurlijk is het beter om meer yoghurt te eten dan koek en snoep. Maar voor een gezond en evenwichtig voedingspatroon is het niet beter om dubbele hoeveelheden yoghurt te eten en dan van een andere voedingsgroep (bijvoorbeeld volkoren graanproducten) te weinig. Er is dan geen balans en dan krijg je van het ene teveel en het andere te weinig. Een portiegrootte van koek, snoep en chips is gebaseerd op wat “gezond” is voor een tussendoortje. Max. aantal kcal, vet, suiker, zout, etc. Daarvan wil je als tussendoortje niet teveel van binnenkrijgen. Dus ja dan is het krom als een portie heel klein is, maar ja, overeten is een risico met dat soort producten. Wil je een “gezondere” keuze maken dan kun je je het beste houden aan de aanbevolen hoeveelheid voor dat product.
Edit: En ja, er zijn individuele verschillen uiteraard. Maar voor de gemiddelde persoon is het een goede richtlijn
Merken mogen toch zelf hun adh kiezen voor producten? Dus die zijn helemaal niet ‘opgesteld’.
Volgens mij kiezen merken bij sommige producten bewust voor een kleine portie omdat het aantal kcal dan laag lijkt en dat vind ik juist misleidend bij ongezonde producten.
Die aantallen die onderop een verpakking staan kloppen ook niet altijd. Bij bv vleesvervangers staan altijd calorieën per stuk en dan (100 gram) maar vaak is zo’n vervanger 120/125 gram. Moet ik dan 1/5e van mn groenteburger gaan snijden omdat een portie 100 gram is??
Ik zei toch ook: het gaat om voedingswaarden? Maar op de verpakking van oreo’s staat niets over skittles. En op skittles staat niets over friet. En op friet staat niets over doritos. En ga zo maar door. Dus nogmaals, als je volgens jou theorie de aanbevolen porties van productverpakkingen aan houdt, kun je de hele dag mini beetjes ongezond eten nemen.
Ík weet heus wel dat het gaat om balans tussen macro’s - tussen eiwitten, koolhydraten, verzadigde en onverzadigde vetten. Maar die kennis staat er even los van. Het gaat er om dat ík vind dat wat op zo’n verpakking staat echt bullshit is, omdat de verpakking niet weet wie het eet. Die weet niet of het om een kind, volwassen vrouw of volwassen man gaat. Die weet niet of deze persoon wilt aankomen of afvallen. Die weet niet of deze persoon lage of hoge bloedsuiker heeft.
Vind het net zo onzinnig als de gemiddelde aanbevolen calorieën voor mannen (2500) en vrouwen (2000), want wat heb je aan een gemiddelde als individu? Als ik als vrouw 1800 calorieën nodig heb en ik neem het gemiddelde van het voedingscentrum aan kom ik elk jaar bijna 2 kilo bij.
Nogmaals, mij hoef je echt niet uit te leggen dat er balans nodig is tussen voedingswaarden. Maar ik vind dat die aanbevolen porties daar niet aan bijdragen. Jij vindt van wel. Dat is dan een meningsverschil. Niet om de discussie af te kappen, je mag best nog reageren, maar ik laat het hierbij aangezien we toch in het youtuber topic zitten en niet in het strak in je zwempak.
Mo ziet er echt mooi uit hier
Meningsverschil is prima natuurlijk! Heb verder ook niet de behoefte om er meer over te zeggen dan ik al gedaan heb
Net een stukje gekeken van de nieuwe video van Xelly samen met Sophie Milzink. Ik vind Sophie echt een aparte, ze kijkt alsof ze stoned is, een kater heeft en doet zo overdreven niet-grappig. En daarnaast had ze wel even een borstel door dr haar mogen halen.
Oke Joyce & Scarlet (ikvrouwvanjou) hebben nu écht de irritatiegrens bereikt qua het “creatief verwerken van spon”. Door de hele vlog heen zijn ze Sjors (dat is hun hond) een paar keer kwijt en aan het eind blijkt het dus een spondeal voor Reaal Huisdierverzekering te zijn. Oh for fuck sake. Unfollow houdoeeee.