Het andere Youtubers-/bloggerstopic #6

Was het daarom? Ik snapte het al niet, maar kijk de vlog altijd half door de spon & verschrikkelijk stemmetjes.

Ik ben zelf ook inconsequent: Bonnie maakt mooie vlogs met muziekjes en van die tussenstukjes en Mascha juist geen verhaal/inzet. Maar ik vind beide heel kut.

3 likes

Ik heb het net gekeken, maar wat ontzettend kinderachtig inderdaad. Ik heb me ook gedeabonneerd (hoe noem je dit? unsubscribed? abonnement stopgezet?).

1 like

Ohhhh wat nep. Ik vond t al raar met die hond en heb t laatste deel niet gekeken toen Joyce overduidelijk iets ging verkopen in haar werkoutfit. Maar heel flauw dat het daarom was.

1 like

Hmm ik volgde hasr in het begin nog maar sinds ze geen dagelijkse/wekelijkse vlogs meer maakt niet meer. Doet ze überhaupt nog iets online?

Kan iemand please een gifje maken van Bonnies nieuwste vlog als ze hoort dat Nederland 261 punten heeft gekregen :joy:?

1 like

Bedoel je dit? Wel amper te zien achter Sjang :stuck_out_tongue:

11 likes

Alsof ze een stroke krijgt
15587097251945640
En zo droog ook hoe Nick gewoon stil naast haar staat

60 likes

Dit ziet er zo raar uit hahha

2 likes

Haha met geluid is 't nog meer cringe

1 like

Ik cringe altijd om Bonnie, met alles. Kan er niks aan doen maar vind haar echt helemaal niks. (Kijk haar videos daarom overigens ook niet hoor, maar eens in de zoveel tijd zie je toch wat voorbij komen)

28 likes

Ik vind die stem hoe Scarlet tegen Hunter praat echt de grootste cringe. Denk dat ik daarom ben gestopt met kijken.

7 likes

Vooral toen ze als een domme cut in de speeltuin semi stoer met liszzzaa ging spelen. Gurl come on! Word volwassen!

1 like

ik zit ook wel eens op een schommel te schommelen in een speeltuin
heerluk

13 likes

ik heb dit stukje echt 5 keer opnieuw gekeken haha

Precies Emma Wortelboer.

3 likes

Hahaha nee bonnie beweegt wel erg schokkerig, vind haar vlogs soms heerlijk kneuterig, wel tegen cringe aan idd

2 likes

Eerste paar minuten Co with the Flow zijn ook al weer spon. Ik haak meteen af dan hoor, dagggg.

2 likes

Jaa ik ook haha! Vind het ook leuk dat het wat meer ā€˜casual’ is allemaal, dat miste ik de laatste tijd wel een beetje op YouTube

Hoofdstuk 5, vanaf pagina 101: https://www.voedingscentrum.nl/Assets/Uploads/voedingscentrum/Documents/Professionals/Schijf%20van%20Vijf/Voedingscentrum%20Richtlijnen%20Schijf%20van%20Vijf%202016%204.pdf :stuck_out_tongue: Haha

Hier kun je heel uitgebreid lezen hoe of wat de aanbevelingen zijn wat betreft tussendoortjes > voedingsmiddelen die niet ā€œin de schijf van vijf zittenā€. Is dus niet 1-2-3 te zeggen.

Kort gezegd hou je een x aantal kcal, vet, kh, eiwit en zout, naast je hoofdmaaltijden over voor je tussendoortjes. Uitgaande van dat je 3 maaltijden en 3 tussendoortjes eet. Om deze vrije ruimte ā€œgezondā€ in te delen zijn daar richtlijnen voor opgesteld.

Nogmaals disclaimer: dit zijn Richtlijnen en niet 100% leidend.

Gemiddeld zou je dan uitkomen op een tussendoortje van 100-200 kcal, max. 2-4g verzadigd vet, en minder dan 1 gram zout. Dit is puur gebaseerd op de richtlijn dat je liever niet meer dan de aanbevolen hoeveelheid kcal, verzadigd vet en zout binnenkrijgt omdat dit negatieve gevolgen heeft voor de gezondheid.

Oftewel ik vind dat portiegrootte en aanbevelingen op verpakkingen wel degelijk heel nuttig omdat het inzichtelijk maakt hoeveel je naar binnen kan werken. Als ik wil opletten met wat ik eet maar ik heb wel zin in iets, dan kan ik de aanbevolen portie (volgens die verpakking) nemen omdat dit dus past binnen een gezond voedingspatroon. Ik kies ervoor om daarop te letten en dat zouden wellicht meer mensen af en toe moeten doen.

Hopelijk genoeg disclaimers e.d. :grimacing: Dit is ook mijn visie en niemand hoeft het er mee eens te zijn.

4 likes

Maar @Jauregui dit is voor iedereen anders. Dus laat je alsjeblieft niet gek maken!

@oliverqueen ik bedoel niet dat jij dat doet hoor! Ik denk alleen dat ondanks disclaimers het voor sommige mensen alsnog heel gevoelig kan liggen.

6 likes