Het andere Youtubers-/bloggerstopic #6

Youtube vond schijnbaar dat ik dit écht moest zien dus ik heb het maar gekeken. Mooi huis of niet, het lijkt mij enorm beklemmend om met zo’n grote homogene groep van studerende vrouwen samen te wonen.

13 likes

Dit lijkt me nou juist echt geweldig, met zo veel meiden wonen tijdens je studententijd. Ik zou willen dat zoiets hier ook zou bestaan. Wel wat diversere sororities dan graag inderdaad. (Geen idee of dat bestaat in de VS.)
Dat hele campusleven lijkt me sowieso heel leuk/leuker dan hoe studeren hier is.

12 likes

Sorry gaan ze nou vetplanten verven??

1 like

Wat ze liet zien was oké, maar ze had het ook over dat meiden in een porch slapen en ik ging opzoeken wat dat was, dan slapen ze dus met 25 mensen in één (altijd donkere) kamer vol stapelbedden :scream: En je spullen liggen dan ergens anders. Dat lijkt me echt vreselijk

4 likes

Zo inderdaad! Ik ging de foto opzoeken maar ik zie inderdaad niet eens dat zogenaamde buikje. Gewoon hartstikke mooi slank figuur. Waar gaat het toch heen met deze wereld en het ideaalbeeld tegenwoordig…

1 like

Sorry dat ik op jou antwoord maar ik zie gewoon niet waar ik zelf een bericht moet ‘starten’… Ik lees meer mee dan dat ik ingelogd ben en reageer… maar ik moest echt even kwijt dat ik mij dood irriteer aan Lenette Hermsen… Ze koopt zo zo veel en iedere keer weer die titel: ik kocht voor €… Ik woonde bij haar in de buurt en zag haar dan wel eens lopen en vond haar eigenlijk heel leuk maar helaas afgeknapt.

1 like

Ik ging er eigenlijk altijd vanuit dat het het zelfde zou zijn als hier in Nederland, gewoon meer diversiteit dus. Hier heb je ook plekken waar het er net zo oppervlakkig aan toe gaat en plekken waar het absoluut niet zo gaat. Maar na die rush filmpjes lijkt het me toch niet meer zo leuk om bij zo’n Amerikaanse sorority te gaan… :sweat_smile:

(Heb ik met heel veel trouwens. Ik wilde ook altijd super graag naar Cambridge maar door de filmpjes van PaigeY die daar studeert weet ik dat het ‘ook maar gewoon een universiteit’ is.)

Of dit:

Echt lachen altijd trouwens hoe mensen dan filmen dat ze wakker worden. Dan zet je dus eerst je camera aan en doe je daarna of je slaapt en wakker wordt op camera.

8 likes

Een soort van langdurige hosteloplossing dus.

:dizzy_face:

Ik denk dat ik dan nog liever met een luchtbed op iemands veranda slaap.

@Olga Hebben ze daar de poort naar de hel gevonden. :joy:

9 likes

Zou het niet zo zijn dat dit dan alleen voor ‘eerstejaars’ is en dat je daarna ieder jaar een upgrade krijgt dus dat je het er ‘voor over hebt’? (Zeker als je misschien weinig keus hebt omdat je ouders aan de andere kant van het land wonen.)*

Lijkt me nog steeds de hel hoor, daar niet van, maar dat zou het iets begrijpelijker maken.

In Nederland zijn we als studenten sowieso wel aan veel meer privacy gewend dan in de meeste andere landen. Althans, ik ken niemand die als student een slaapkamer heeft gedeeld bijvoorbeeld terwijl het in andere landen heel normaal is om minstens 1 kamergenoot te hebben. (Studenten over de hele wereld bekijken via youtube is echt mijn hobby haha.)

*Zo naïef. Nu ik er nog een keer over nadenk denk ik dat er gewoon een hele hoop meiden zijn die er zo ongeveer alles voor over hebben om bij zo’n groep te horen.

Ok thanks meiden ik moet studeren maar nu kijk ik filmpjes over sororities :stuck_out_tongue:

4 likes

Ik denk het ook ja dat het echt iets is waar je veel voor over hebt en sowieso behoor je dan al bij de mensen die het financieel niet ontzettend slecht hebben.

Dit ook. Je krijgt dus een grote zus en dat is dan een meisje die een jaar boven je zit, dus zo kom je dus eigenlijk bij een ‘familie’. Best wel cute. Maar in de week dat bekend gemaakt is wie je zus is krijg je dus iedere dag een ‘giftbasket’ vol troep, snacks en oude shirts?

3 likes

Kelvin is echt mega irritaaaaant naar die vrouw toe op 11:07. Marktplaatsgekkies 3.0 dit hoor.
Zou echt de deur in zijn gezicht dichtsmijten, stik maar in je challenge.

5 likes

omg wat een kneus haha. Volgens mij is dit een soort compensatie voor zn onzekerheid dat hij zich zo gedraagt :joy:

Ah ik kreeg dit ook als aanbeveling, nog niet helemaal gekeken. Het lijkt mij wel leuk, weet niet of ik mijn gehele studententijd daar zou willen wonen…

Ik kijk ook wel eens zulke filmpjes, ook van Kiara. Bij hen, en ik denk bij meer, is die kamerindeling op basis van een soort belonings/puntensysteem. Die punten zijn gebaseerd op hoe goed je het doet/je best doet op school (cijfers, aanwezigheid, etc), en extra activiteiten zoals commissies of sportteams. Hoe meer punten, hoe beter je kamer: dus als je hoge cijfers haalt en veel ernaast doet krijg je een eenpersoonskamer, de meiden daaronder een tweepersoons, etc. Valt veel over te zeggen maar het is in ieder geval beter dan een indeling op basis van uiterlijk/hoe lacherig en gillerig je bent.

3 likes

Ik heb vandaag alleen maar youtubers afgezeken dus even een positieve noot; ik kijk sinds kort naar de huismuts en vind die vlogs superleuk en zo’n lief gezinnetje. Ben excited dat ik weer wat leuks heb te kijken op youtube.

4 likes

Haha shit

Ja, wacht maar tot Willem voor de 100e keer als een zwoele rockster gaat spelen op zijn gitaar voor het gezinnetje en Rachel daar in een leuke boho outfit samen met haar kindjes spontaan op gaat dansen. :grin:

44 likes

Hahah neee nu ga ik me 100% hier aan ergeren de volgende keer :sob:

3 likes

Ik heb Kelvin een paar keer ontmoet en hij is zooo anders in het echt, gewoon rustig en “normaal”, zijn filmpjes zijn echt een grote act. Vind dat altijd zo gek om te zien hoe anders iemand zich kan voordoen.

3 likes