Het andere Youtubers-/bloggerstopic #6

Vroegah toen ik haar nog volgde gebruikte ze #armywife. (Mijn eerdere comment was ook gekscherend.)

1 like

In Amerika is dat vaak wel zo. Misschien omdat die vrouwen daar ook veel vaker moeten verhuizen met hun gezin voor hun man zijn werkzaamheden en de vrouw vaker thuis blijft. Steeds weer ergens anders een leven opbouwen. Dat je je dan meer identificeert met vrouwen die in hetzelfde bootje zitten. En lekker voorrang krijgen omdat je partner werkt/heeft gewerkt in het leger. Wij zijn daar gewoon veel te nuchter voor in Nederland :smiley:

3 likes

Dat komt ook omdat Amerika een stuk groter is haha dus dan heb je eerder kans dat je moet verhuizen ipv dat je #armyman een uur eerder vertrekt met de auto.
Maar heeft haar man dan in het leger gezeten? Ik dacht dat hij bij de brandweer werkte.

Geen YouTuber (volgens mij) maar wel instagrammer: dappermaentje. Ik ben haar gaan volgen nadat ze een keer in een vlog van de Huismuts voorbij kwam. Maar zij heeft dus een dochtertje en die komt regelmatig in haar stories. Aan haar zie je duidelijk dat ze heel erg beïnvloed is door vloggers en dat vind ik zo fascinerend om te zien. Ze zegt heel vaak dat iets ‘fashion’ is en legt haar outfit klaar voor de volgende dag en zegt dan: zo dit is mijn outfitje voor morgen,goed mam? Ik denk dat ze een jaar of 6 is? Heel apart maar blijf toch kijken :sweat_smile:

2 likes

Haar kinderen heten dus dapper en maen??

5 likes

Zooo niet te doen inderdaad. Heb het idee dat zij haar kinderen echt extreem gebruikt voor haar insta-faam (en bestellingen van speen-maantjes
 bij elke YouTuber met kind wel te zien geweest ook). Met al die showtjes van haar dochter. Lekker een grachtengordel bubbel ook, ugh.

4 likes

Oh mijn god wat heftig hoe dat meisje nu al voor de camera is??

1 like

HAha ik vind die vader sowieso altijd heel lief overkomen! Ik vind joy echt een sympathiek meisje ook, duidelijk van haar ouders ;p

5 likes

Om maar effe op mezelf te reageren, volgens mij zijn ze weer richting Venray (waar Mert vandaan komt) gaan wonen? Maar weet het niet zeker.

vond ik echt een leuke video. ze heeft er vorige week nog een geplaatst. echt een leuk idee ook!

2 likes

Door jouw post heb ik die van vorige week gekeken en ik vind dat ze zo goed kleding kan stylen/combineren. Zou willen dat ik dat kon. Leuk concept ook, het is dat ik niet genoeg kleding heb (dus ik draag alles) anders zou ik het ook wel proberen.

2 likes

Ik ging googlen en via meerdere sites kom ik overal op symptomen maar waardoor je dan die burn-out krijgt? Ik heb er ook nog nooit van gehoord.

Ik vond ook dit:
Bij het werk trek je om zes uur de deur dicht, moeder ben je 24 uur per dag, zeven dagen per week. Het ‘werk’ houdt eigenlijk nooit op. Zelfs 's nachts heb je ‘dienst’ met kinderen in je bed die bang zijn in het donker, wakker zijn geworden na een nachtmerrie en/of hoesten.

Ja sorry hoor, maar dit weet je toch voor je aan kinderen begint? Tuurlijk is het kut soms (ben nu ook al voor de zesde keer wakker voor m’n zoontje, echt uitgerust zal ik niet zijn morgen hahaha). Ik wil niemands gevoel kleiner maken of iemand beledigen of kwetsen of wat dan ook, maar dit (bovenstaande tekst) hoort toch gewoon bij het moeder zijn? Vroeger noemde ze dat gewoon tropen jaren, nu een mommy burn out blijkbaar? :woman_shrugging:t2:

38 likes

Toen ik er eerder over hoorde klonk het echt leuk. Tropenjaren, doet me denken aan een warm eiland, met een cocktail en lekker relaxen. Maar nee, helaas hahaha.

De eerste jaren van het ouderschap zijn nu eenmaal best pittig soms. Maar ik vind de term mommy burn-out echt vreselijk. :joy:

8 likes

maar hoe doe je dat dan als je én een baan buiten de deur hebt én kinderen?

1 like

Ja echt bizar! Maar haar “kledinglijn” past ook niet bij de stijl van haar Insta. Dus dat klopt ook niet. Dan ben je ook wel ver van je echte volgers verwijderd.

Er is toch ook zo’n site waar je je echte volgers kan checken?

Voordat je het weet gaat ze je coachen om over je mommy burnout te komen.

@Axolotl tropenjaren zijn inderdaad ‘algemeen’ bekend.

Die burnout komt denk meer doordat je denkt dat je kinderen op de leeftijd van vier jaar drie sporten moet doen, elke dag een speeldate moet hebben, jijzelf altijd door een ringetje te halen moet zijn, en voor die mommybloggers ook nog eens al dat spon gedoe een plek moeten geven.

Hou toch op denk ik dan en maak het jezelf makkelijker.

13 likes

Ik zie mijn oma (en moeder) al neerbuigend hun hoofd schudden als ze deze term horen.

Maar ik vind het ergens ook wel lastig. Ook met mijn eigen fase nu (geen kinderen, maar studeren en werken). Ik voel me oprecht soms ‘zwakker’ dan hen, omdat ik soms het gevoel heb het allemaal niet aan te kunnen terwijl mensen het al zo lang wel allemaal volhouden. Vind ik interessant: is het (leven) dan nu ook zwaarder of is ‘onze generatie’ zwakker?

3 likes

Hier dacht ik laatst ook over na. Zou het niet kunnen zijn dat we ons tegenwoordig meer bewust zijn van de keuze die we hebben? Dus dat we niet door ‘hoeven’ gaan met werken e.d. maar dat het sociaal geaccepteerd is om bijv. een dag minder te werken en de zorg van je kinderen te delen?

1 like

Ik denk het niet hoor, wel dat we allemaal meer van onszelf zijn gaan eisen. Vroeger kon je jaren over je studie doen en ellenlang lenen, dat is nu heel anders. Wel denk ik dat we af en toe niet helemaal accepteren dat het ook zwaar of niet leuk kan zijn in het leven. Zoals nu ook met die mommy burn out (kots van deze term) moet het gelijk zo “gemedicaliseerd” worden, zeg maar soort diagnosetje op geplakt, terwijl het gewoon een zware periode is die erbij hoort.

7 likes

Ik denk daar ook wel over na. Off topic, sorry mensen. Maar vroegah was je wereld kleiner. Als vrouw stopte je met werken, de kinderen speelden redelijk veilig op straat en je zag niets van wat ze in 3 dorpen verder deden want er was geen internet. Je zorgde voor het huishouden en de kinderen en dat was denk ik erg overzichtelijk.
(Ik zeg niks over dat ik dat weer zou willen/rol van mannen vs vrouwen etc, disclaimerssss)

11 likes