Mag ik ook iets zeggen zonder dat ik er iemand mee Wil kwetsen… sinds het me opgevallen is kan ik het niet meer niet-zien, maar die tong van darcy van stellig doet zo raar bij elk woordje ‘en’. Half naar buiten gestoken alsof ze er op bijt ofzoiets. Sinds ik het heb gezien, erger ik mezelf er haast aan. Ben ik de enige die het opvalt?
Ik weet niet of Sanne Vloet in dit topic thuishoort maar ik kreeg zojuist deze video voorgeschoteld en ik cringe echt zoooooo hard. Vooral vanaf 3.45 ongeveer. En nu voel ik me een misgunner maar ik kan hier dus echt niet naar kijken.
Haha dit is echt voor niemand behalve henzelf interessant
Hij kruipt bijna in d’r vanaf het genoemde stuk
Inderdaad crrrrrrringe
Dit dacht ik laatst met die ‘onthulling’ van de auto van de Foefjes.
Rutger doet mee aan dancing with the stars.
Lotte (loves beauty) haakt ook in op de kringloop hype op youtube. Da’s zeker leuk en goed, maar naar mijn idee is zij in haar video’s echt nooit bezig met duurzaamheid?
Ik heb niet op haar Twitter gekeken, maar gaf ze aan om vanwege duurzaamheid erheen te gaan? Ze kan ook vanwege de aparte spulletjes gaan
Ohh da’s waar. Weet ik eigenlijk niet…
Ik vind verhuizingen wel leuk om te kijken, maar al die YouTubers hebben grote huizen en veel budget. Ik wil gewoon iemand volgen die in een sociale huurwoning oid gaat wonen
Je hebt gelijk! zeuren om het zeuren lol
Omg dit klinkt echt vreselijk, lijkt of die moeder het Münchhausen-by-proxysyndroom heeft.
Er mag wat mij betreft wel een rechte lijn worden getrokken wat betreft mensen niet diagnoseren met psychische stoornissen, dus laten we dat ook in dit geval niet doen
Diana heeft een leuke video gepost vind ik, met Bonnie!
Ik stel toch niks vast? Ik geef alleen mijn mening, ik vind dit namelijk een erge gebeurtenis…
Dat is toch geen mening? Je zegt toch ook niet over iemand; ‘lijkt wel alsof ze anorexia heeft’ of ‘lijkt wel alsof ze autistisch is’. Natuurlijk is het een vreselijke situatie. Maar alsnog niet nodig om te gaan speculeren (of je mening geven) over het feit of die moeder een (ernstige) aandoening heeft of niet.
Ik heb ook kort gegoogeld en vond dit (wikipedia dus niet quoten voor je scriptie ofzo he)
Maar ook als het niet in de DSM 5 staat vind ik het niet zo nodig, @Rozecoupeschaar je verwoordt goed wat ik bedoel
Eens met niet speculeren over stoornissen maar ik vind ook echt wel dat dit forum in het algemeen wat meer mag kijken naar de geest van een bericht ipv de letter. Volgens mij bedoeld @charlotx het helemaal niet zo kwaad als nu wordt opgepakt.
Dat is niet het probleem. Het gaat er meer om dat je niet zomaar kunt speculeren over of iemand een ernstige stoornis heeft, ongeacht wat je bedoelingen zijn. Ik vind het heel kwalijk dat veel mensen denken dat ze eigenhandig een stoornislabel op iemand kunnen plakken (ook al is het maar een mening), gebaseerd op zeer beperkte kennis. Zeker wanneer dit en public wordt gedaan, kan dit hele zwaarwegende gevolgen hebben en uit zijn verband getrokken worden.
Munchhausen (nagebootste stoornis) is een stoornis op zich en staat volgens mij ook in de DSM. “By proxy” zoals veel mensen het kennen, betekent enkel dat het door iemand anders (proxy) wordt aangedaan. Volgens mij is dat waarom het er niet in staat. By proxy wordt daarom vaak vernoemd als vorm van kindermishandeling omdat er bij ‘by proxy’ weer andere stoornissen spelen die al anders benoemd zijn in de dsm.
Disclaimer: correct me if i’m wrong. Het is al weer een aantal jaar terug dat ik bezig was met stoornissen etc
Vind het trouwens schandalig om als ouder met drie serieus lijdende kinderen te gaan vloggen en de kinderen in beeld te brengen.