Het andere Youtubers-/bloggerstopic #6

Vroeger was het een tof muziekfestival met vernieuwende acts of bijzondere samenwerkingen, nu is het meer een walhalla voor de instagrammer die gezien willen worden en wordt ingevlogen door een bekend merk. Vroeger was ik best jaloers dat ik daar nooit naartoe zou kunnen :’)

• Door een bekend modemerk worden ingevlogen voor Coachella, logeren in een duur hotel en vooral rondhangen bij een sponsor om selfies te nemen voor je Instagram. Alles lekker glamorous maar je pikt weinig van de echte festivalsfeer mee.
  • Gewoon als normale bezoeker naar Coachella gaan maar gratis. Bandjes kijken, camperen op de camping in een tentje en soms uitrusten in het gras. Je hoeft niet als wandelend reclamebord te werken en tig afbeeldingen te poste op social media.

0 stemmers

Ik las dat Coachella wordt georganiseerd door iemand die heeel veel geld doneert aan anti-homo-, anti-abortus, anti-alleswaarikvoorsta beleid.
Moet me hier nog wel wat beter in verdiepen maar als dit waar is kun je alleen mijn lijk naar Coachella krijgen en dan vind ik het ook echt een shame dat zo veel Nederlandse influencers er heen gaan.

57 likes

Ik zou de VIP behandeling wel eens voor een dagje willen, maar vrees dat ik het na een dag beu zou zijn (vooral dan het aspect van verplichte selfies en posts waar ik toch niet achter sta). Dan maar bier drinken met ongewassen haren, helemaal prima :woman_shrugging:

Kortom lang leve Lowlands en zo. :wink:

2 likes

Hoe bedoel je dit? Dat die festivals dat ook doen of juist niet?

1 like

Nee die zijn juist heel erg inclusive en kritisch.

1 like

Dan zou je echt heel veel concerten moeten boycotten. Die homofobe man is eigenaar van AEG en dat is het bedrijf achter veel grote concertzalen:

(Link aangepast, nu werkt het)

Wat niet wegneemt dat ik het goed vind dat mensen zich erover uitspreken, maar denk dat het (zeker in de VS) een onbegonnen zaak is om als muziekliefhebber AEG consequent te boycotten. Eindeloos veel respect voor wie het wel doet, daar niet van.

6 likes

Oh zeker een goed punt!

Je ziet het vooral bij iemands zijaanzicht of ze wel of geen fillers in hun lippen hebben

Heeft Darcy iets aangekondigd? Kan niet echt iets boeiends vinden.
En dat van w&t is… spoileralert: de insta @wilentien.nl met hun nieuwe Insta cursus “Just fix it”

Hier moest ik ook ineens aan denken! Een tijd terug kondigde ze meerdere keren aan dat er groot nieuws zou komen, maar daar hebben we nog niks van gehoord volgens mij?

Ik ken iemand die op Coachella geweest is maar Nederlandse festivals zijn echt beter!

Je moet kamperen naast de auto op volgorde van aankomst. Dus moeilijk naast elkaar staan als je niet tegelijk aankomt. En je mag alleen in designated beergardens alcohol drinken en daarbuiten niet :face_with_raised_eyebrow:.

Enzo heeft zijn eigen munt

6 likes

Okee, da’s best wel vet!

Wow! Ik dacht dat ze die dingen alleen met het koningshuis maakten
Ik verbaas me er altijd over dat er mensen zijn die dit soort munten kopen. Je hebt een munt en dan?

7 likes

vooral die ‘en dan’ haha, want er staat duidelijk bij dat het geen geldig betaalmiddel is.
Maar hier zit wel een meet en greet aan verbonden, dacht ik.
Maar ik denk dat sommigen het ook kopen om later met winst ofzo als ‘collectors item’ door te verkopen. Zag er ook op marktplaats al te koop staan.
iemand schreef daar ook letterlijk: ’ Ik verkoop dit omdat ik er 3 heb gekocht en mijn kind er maar 1 wilde’ :roll_eyes:

Ah mooi, hier was ik al naar op zoek. Wat een deceptie weer dat zo’n persoon/organisatie erachter zit en iedereen er gewoon heen gaat voor de fame…

Ik heb overigens het idee dat deze festivals niet lang meer zo gaan blijven bestaan. Het is toch helemaal niet leuk als je weet dat het alleen maar #spon is…

1 like

ik hoop dat die influencer hype in het algemeen niet lang meer blijft bestaan omdat imo die personen 1 en al spon zijn. Heb het al een paar x genoemd volgens mij, maar ik koop spullen juist met opzet NIET meer als ik zie dat het door influencers wordt gepromoot, ookal kan ik het product best leuk vinden. Heb er zon afkeer van gekregen dat ik dit echt niet in stand wil houden.

19 likes

Sowieso houden die influencers de wegwerp-cultuur instand door al die spon. En dat mensen het zogenaamd allemaal maar nodig schijnen te hebben waar zij reclame voor maken. En juist nu duurzaamheid best belangrijk is (imo).

2 likes

Ik snap wat je bedoelt, al denk ik dat je onbewust toch beïnvloed wordt. Ik zou gewoon graag willen dat het allemaal wat transparanter wordt en dat iedereen eerlijk is over waar ze wel en niet voor betaald worden.

1 like