Het andere Youtubers-/bloggerstopic #6

Ik denk dat dat ook erg vanaf hangt waar je wilt werken. Is het een kantoor wat erg gericht is op dat soort dingen en waarbij iedereen bijvoorbeeld een bestuursjaar heeft gedaan ja dan zal het denk ik zeker meewerken. Maar er zijn ook mensen die anders kijken naar wat wel of niet relevant is aan een cv en dan kan een leidinggevende functie bij je bijbaan ook relevant zijn. Kijk maar naar wat @Shaaar waar die naar kijkt bij een sollicitatie of naar mijn eerdere bericht hoe bijvoorbeeld mijn vader er in staat. Als ik kijk naar mijn omgeving heeft bijna niemand een bestuursjaar gedaan of kei veel relevante werkervaring tijdens de studie en ze hebben allemaal een prima baan.

3 likes

Gaf wel al eerder aan dat het in sommige gevallen niet mogelijk is om alles te bekostigen door maximaal te lenen, want dat snap ik ook echt wel. En snap jou punt oprecht wel!

Maar soms wordt er zo kort door de bocht gedaan over relevante cvs dat ik denk van “nou het is toch wel nuttig hoor die activiteiten want daar leer je ook van”, zoals jij aangeeft dat een cv met mindere activiteiten niet per definitie betekent dat je niets gedaan hebt en er een verhaal achter zit.

Mijn punt was dat een “papa bepaalt alles” niet minder relevant is dan iemand die alles zelf betaalt omdat het “papa’s kindje makkelijk aan is komen waaien”, want hij heeft ook waardevolle dingen geleerd.

@Olga ben je nu sarcastisch?

1 like

Ik vind het gewoon apart hoe er door sommige wordt neergekeken op studenten die het getroffen hebben met hun ouders. Ja prima, het is een voorsprong die je hebt. Maar dat maakt je toch niets minder waard of je CV slechter? Op mij komt het soms over als de dik/dun opmerkingen.

Maar ik denk dat het beter is om dit onderwerp verder te laten voor wat het is. Iedereen heeft een andere mening erover en ik denk dat mijn mening inmiddels duidelijk is en vrij impopulair is op het forum which is fine.

Ik heb het ook echt ‘getroffen met mijn ouders’, zoals jij het beschrijft. Mijn ouders betalen best veel en daardoor kan ik soms dingen doen die in het verlengde van mijn studie en interesses liggen in plaats van dingen puur voor het geld.

Waar ik me wel heel bewust van ben is dat dit een enorm privilege is. Dat is denk ik wat iedereen hierboven je je duidelijk wil maken. Dat bewust zijn van dat het niet voor iedereen op die manier bereikbaar is. Ik hoop dat je er je voordeel mee kunt doen! Net zo goed als ik hoop dat mensen die dat privilege niet hebben juist weer kunnen putten uit dat wat ze geleerd hebben, juist doordat dat niet hebben (@Booklover Ik heb echt het volste vertrouwen dat je gaat bereiken wat je wil)

En ik ben het helemaal eens met bijna iedereen. Laten we het zo zeggen: Alles heeft zo zijn voor- en nadelen bij sollicitaties. Ik studeer nog en ik heb meegemaakt dat ik ergens heel enthousiast werd onthaald omdat ik horeca-ervaring heb (dat vond ze iets zeggen over karakter) terwijl ik eigenlijk helemaal geen of nauwelijks ervaring had in dat wat gevraagd werd. Aan de andere kant heb ik ook al meegemaakt dat ik ergens anders (ander soort sector) werd afgewezen omdat andere mensen nóg meer “””relevante””” ervaring hadden in dat gebied (terwijl ik zelf vond dat ik voor een student al echt veel daarin gedaan had).

6 likes

okeeeee back on topic.

8 likes

Een beter Youtuberstopic begint bij jezelf. Dus vertel!

8 likes

het is een beetje droog op mijn youtube helaas. weinig nieuws.

ik had wel even zin in iets spannends maar dit valt een beetje tegen?!?! :grimacing:

3 likes

Cynthia werkt weer lekker vooruit. Een van de restaurantjes in haar blog over eten in Zwolle bestaat niet meer. Het artikel (restaurantjes voor onder de 30 p.p) slaat ook nergens op. Bij de meeste van deze restaurants kan je niet onder de 30 p.p een fatsoenlijke avond uiteten. Ze maakt specifieke combinaties waarbij je onder de dertig p.p uit eten kan, maar dan heb je bijv een voorgerecht en hoofdgerecht waarbij je amper geld over houdt voor een drankje. Dan denk ik: kom of uit je comfortzone en zoek écht goedkope restaurants op of schrijf gewoon de zoveelste “mijn favoriete eetplekjes”.

16 likes

Mag ik dan even storen met deze foto? Poseren naast een berg afval is ook een kunst.

Sorry @DonnieDarko deze kende je al… zal mijn best doen voor nieuwe input.

53 likes

Haha deze comment: Actually these boxes are beautiful. You were right to take the picture

22 likes

En: Love the contrast between the boxes and your outfit. Oké.

5 likes

haha dit is een parodie. toch?

1 like

Girl… waar was je al die jaren?

Hahhahaha prachtig.
Love haar tas tho

1 like

Hahahahhahaha sowieso. Die tas is Awesome. Maak een foto als ik em binnen heb :money_mouth_face:

1 like

Als Zara online kan verkopen kan het ook met een afval foto als dit.

1 like

Teni van fitbeauty heeft groot nieuws wat ze woensdag laat weten. Nou, 3 keer raden.

:face_with_raised_eyebrow: :neutral_face: :expressionless:

64 likes