Het andere Youtubers-/bloggerstopic #6

des te meer reden om het dan juist te posten op hun persoonlijke account ‘want ons gezamelijk account is #sponfree!’ ben wel benieuwd hoe de afwisseling zal zijn. Of de persoonlijke account nu een overvloed krijgen aan #spon

@Ladybug ben inderdaad benieuwd of zo de grens wordt getrokken! en hoe transparant ze daar ook over zullen zijn.

@Yay jaa inderdaad! telkens de verwarring wie nu wie is en de naam weer ontcijferen, ik vind wilvantien en tienvanwil het er echt niet duidelijker van maken.

2 likes

Ook echt dat hele “WE ZIJN LIVE” erbij, hallo zo veel werk is een instagram aanmaken niet hoor. Het is geen website waar maanden aan is gesleuteld.

31 likes

egocentrisch dan, waar jij gelukkig van wordt meid.

Wordt eind deze maand bekendgemaakt als het goed is. Althans, dat zei ze toen haha

Ja ook echt. Dat is echt in 5 min gepiept… Net of ze ook tot een speciale datum gewacht hebben ofzo met hun “lancering” van een nieuwe IG account. Whoehoee! :partying_face:

3 likes

Omg ja natuurlijk. Want we hadden de vorige vlog niet óók al gemist…

1 like

Ja die is wel lui met vlogs aan het worden hoor, jeetje.

2 likes

Ik heb zelfs het vermoeden dat die vlog camera die kwijt was, in scène is gezet.

3 likes

Ik vind Shifra ook best veranderd ten opzichte van een paar jaar geleden. Haar houding is anders, vind haar ook wat arroganter overkomen. Laatst zei toch ook iemand dat ze onaardig reageerde op berichten? En dan ook nog elke keer een andere reden waarom er geen vlog is. Er verschijnen ook minder regelmatig artikelen op haar blog heb ik het idee.

Ik snap dat haar leven heel anders is nu ze moeder is en dat ze veel klussen, maar dit is wel heel rommelig.

8 likes

Als ik een druk weekend heb gehad met veel mensen over de vloer moet ik maandag gewoon weer aan het werk. Zou ze beseffen hoe luxe het is dat ze gewoon een ‘slowdagje’ kan houden?
En op haar blog verschijnt zelden meer iets.

1 like

Precies! En als het nou één keer in de zoveel tijd voor zou komen, maar dit is gewoon niet meer oké.

1 like

Neeuh want het zijn nu Tien van Wil van Tienenwil en Wil van Tien van Tienenwil.

4 likes

Wilentien hè? Wil moet wel voorop :crazy_face::wink:

1 like

Dat is absoluut waar. Ben gewoon een zure kantoortrut natuurlijk die ook wel geld zou willen verdienen met zo weinig werk. Denk dat het scheelt dat ze vooral heel veel heel jonge volgers hebben, die zijn niet zo kritisch.

2 likes

Neejoh echt :sweat_smile::laughing: Oh haha lekker suf van mij

1 like

Dit gevoel deel ik. Ik merk ook dat ik haar echt steeds minder vind in de vlogs, met d’r ‘werk’, dan denk ik: nee jij bent gewoon een huismoeder (niks mis met die keuze overigens) die soms vlogs maakt. Geen probleem hoor, maar doe niet zo interessant.

13 likes

Ik vind dit wel een hele simplistische weergave. Influencers hebben contracten met spon-verstrekkers omdat ze volgers hebben. ze bestaan bij de gratie van de volgers en juist daarom verdienen die volgers eerlijke informatie (over bijvoorbeeld reclame, maar ook over wat er wordt aangeboden, hoe vaak en waarom). Ook omdat een groot deel van de volgers te naïef is om te beseffen dat ze naar een menselijke reclamezuil kijken.

5 likes

Ik reageerde op een grote influencer (beetje a la Noor, en toch kan ik haar nog wel hebben) op een foto waarin ze midden in een bloemenveld poseert (en dus ook op bloemen zit).

Dus ik commente of ze op de hoogte was van de campagne van de boeren waarbij ze aandacht vragen om niet zomaar de velden in te lopen voor een foto. Ik zei het echt aardig, en ook dat zo’n foto als de hare dit soort acties juist promoot.

Kreeg ik echt een comment van een minion (maar wel een volwassen vrouw) ‘ehhh maybe you missed the comment that she had permission to do this!!!’

Zie ik later dat meer mensen hadden gereageerd, maar iets bozer en dat ze daarop reageert dat ze uitgenodigd was door de eigenaars.

Maar dat staat nergens vermeld en dan blijft mijn punt staan: zo promoot je alsnog om als toerist zo’n veld in te lopen, alsof het normaal is. Ik snap ook niet dat ze er niet gewoon bij zet dat ze uitgenodigd was of toestemming had, ik vind dat influencers daar ook een verantwoordelijkheid in hebben. Maar sowieso heb ik een hekel aan influencers die niet transparant zijn (en dan dus achteraf boos zijn op commenters omdat ze ‘niet het hele verhaal kennen!!’). Ja, dan moet je ook het hele verhaal delen!

54 likes

Maar waarom zou een influencer uitgenodigd worden om in een bloemenveld te staan poseren? Daar heeft de boer toch geen enkel belang bij via dat publiek? Net of wij z’n bloembollen dan zullen afnemen. Nee. Denk dat áls hier al iets van waar is dat ze t dan zelf gevraagd heeft. Maar mn gevoel zegt dat ze dit gewoon zegt om het goed te praten en ze helemaal geen toestemming heeft (gevraagd). :see_no_evil:

Ben wel benieuwd om wie het dan gaat haha

9 likes

Mijn god Annemerel is zoooo saai geworden, echt waarom kijk ik dit nog?

3 likes

Ja haha het is twijfelachtig. Ik snap het belang er ook niet bij. Het is deze, Russische in Amsterdam.