Skinny/Fatshaminf
Het een is zoveel belangrijker dan het ander omdat het probleem veel verder rijkt dan het ander. Dat wil niet zeggen dat het een minder erg is. Het is beide niet acceptabel. Maar de gevolgen van fatshaming gaan veel dieper dan die van skinnyshaming. Dikke mensen krijgen aantoonbaar slechtere gezondheidszorg. Onze gehele publieke ruimte is gebouwd op slanke personen (voorbeeld: de eetstoornissenkliniek waar ik ooit was aan die stoelen met randen heeft. Daar pas je als dik persoon niet altijd op). Dehele dieet en voedingsindustrie is zo ingericht dat afvallen erg lastig is. Er is fors meer zorg beschikbaar voor mensen met eetstoornissen waar je dun van wordt/blijft. Er is fors meer onderzoek gedaan naar stoornissen waar je dun van wordt/blijft en veel minder naar dik worden en de gevolgen daarvan. Kledingwinkels verkopen kleding vaak maar tot een bepaalde maat, die je amper al past als je net te dik bent en ga zo maar door.
Ik raad je aan āKnap voor een dik meisjeā van Tatjana Almuli te lezen als je dit interessant vindt. Heel toegankelijk en goed geschreven boek over hoe dikheid door onze maatschappij verguisd wordt.

Heb zelf verder niks bij te dragen en ga ook zeker geen deelnemen aan alle discussie. Maar echt alsjeblieft ben even wat liever tegen elkaar allemaal, agree to disagree of ga lekker discussiĆ«ren via priveberichten ofzo. Maar niet van dat negatieve gedoe de hele tijd hoor, is niet tof. Je moet je soms afvragen of je punt maken nou echt zo belangrijk is en of dat dan ook op zoān aanvallende manier moet, volgens mij bereik je namelijk niet wat je wil wanneer je een vijandige houding aanneemtā¦

Ik vind het ook een bijzonder verhaal, vraag me af of dit nou echt goed is voor die kinderen⦠Maar het is sowieso wel een vrij alternatief gezin, ik kijk hun vlogs wel eens, dus het verbaasde niet heel erg dat zoān tocht of een marathon ze een goed idee leek.