Het andere Youtubers-/bloggerstopic #6

Dit is niet classy? Ik vind het prachtig.

7 likes

Ik was het enigszins met je eens, maar is deze opmerking nu nodig?

27 likes

Deze comment is ook niet nodig. Hoe is deze foto niet classy? Misschien mis je de boodschap van deze foto…

Maar heb je gelezen wat ze schrijft bij de foto? Ze heeft zichzelf niet expres in een te kleine broek ‘gepropt’ om een statement te maken, er was geen broek in haar maat op de set en daar had ze vervolgens schijt aan!

En juist het feit dat mensen zoals jij zo’n foto onnodig en niet classy vinden en meteen over die muffintop beginnen maakt dat ze deze foto wel gebruikt, omdat ze daar nou net tegenin wil gaan.

9 likes

Ze zegt toch dat er geen grotere broek aanwezig was op de set (wat ik wel een beetje gênant vind als je iemand uitnodigt voor een shoot met zo’n boodschap). Dus vind je commentaar een beetje flauw en onaardig.

*Zie nu je tweede comment. Ik vind normaal blotere foto’s ook onnodig. Maar als je vrouwen wilt laten zien hoe een lichaam er na een zwangerschap uitziet, kun je dat moeilijk doen zonder de huid in beeld te brengen toch?

6 likes

Vind het ook geen mooie foto.

Daar horen ze ook voor te zorgen, maar blijkbaar hebben ze dit niet gedaan?
Heb wel vaker van vollere bloggers/vloggers gelezen dat ze op een set kwamen en er geen passende kleding was.

1 like

Ik ben ook van mening dat er een mooie foto uit had kunnen komen door een andere setting / kleding te gebruiken. Voor mij nu rare kleur en die bloemen en die schildering in het gezicht is ook niet mijn ding.

2 likes

Ik vind een paar bovenstaande opmerkingen echt gemeen. Als je de boodschap gelezen hebt, hoezo voel je dan alsnog de drang om zo’n gemene opmerking plaatsen? Ik heb echt niets met tien en wil maar dit statement vind ik dan weer wel tof. Of de stylist nou wel of niet de goede maat had liggen daar gaat het niet om. Of het nou een mooie foto is of niet. Het gaat om haar statement. En dat er dan alsnog kut opmerkingen komen dan denk ik echt come onnnnn, doe eens aardig

58 likes

Ik vind de foto ook niet mooi, door haar rare gezichtsuitdrukking (“kijk mij effe sereen en zen met mezelf zijn” :roll_eyes:) en de overbewerking (misschien niet in Photoshop maar dan zeker wel in Lightroom).

4 likes

Ik ook maar niemand plaatste deze opmerkingen nog voor de ‘bodyshaming’ trend e.d. Al deze postst waren er al heel lang maar toen ging het alleen nog om kijk mij mooi slank/fit whatever zijn zonder achterliggende gedachte

Haha ja same, ik likete en zag toen de opmerking over de muffintop en dacht “oh oeps nee toch niet”

8 likes

Nou ja ik ben alleen maar voor dat allerlei lichaamstypes mogen posten wat ze willen zonder dat daar allerlei negatieve comments op komen. Of ze daar nou een rant bij zetten of niet, ik lees het 9/10 keer toch niet. Maar ik vind dit wel een ‘trend’ in de goede richting.

Edit: en blijkbaar is die hele rant nog steeds nodig want zodra iemand een foto post die niet in het perfecte plaatje past komen er alsnog nare onnodige opmerkingen achter weg

5 likes

Dat kan ik jammer genoeg tegenspreken. Voor een videoshoot voor mijn vorige werk had ik netjes mijn maten doorgegeven en uiteindelijk heeft een stagiaire mij moeten vervangen omdat ik te vet was voor de sample sizes die de styliste mee had :upside_down_face: Er zijn echt genoeg stylisten die professioneel heel sterk zijn in hun vak (editorials) maar wanneer ze een “doorsnee” vrouw moeten kleden door de mand vallen.

18 likes

Ja incompetentie komt in alle beroepsgroepen voor toch?

9 likes

Ik vond de opmerking over de muffintop ook jammer, maar ik geloof het ook niet zo dat als je echt specifiek iemand uitnodigd voor een shoot voor een thema, dat je dan niks in de juiste maat hebt. Hoe groot is het risico dan dat die persoon zegt ‘ok, dan maar niet?’. En dan mis je dus een pagina content.

En dan vind ik het wel jammer om het statement op die manier te maken, terwijl ik het juist heel goed vind dat ze een normaal lichaam laat zien.

2 likes

Jij bent duidelijk geen professional

Misschien heb ik het gemist (heb het epistel van tien niet doorgenomen) maar we weten toch niet hoe de stylist te werk is gegaan? Misschien werkt hij wel met PR-agentschappen die inderdaad alleen sample sizes beschikbaar hebben? (Niet dat ie dan meteen slecht werk levert, wil @rodepaprika daar best in geloven.)

Maar met de weinige info die we hebben zou ik niet te snel uitgaan van leugens of slechte intenties, maar goed misschien ben ik daar te aardig in haha.

Ja ja, daar zijn de zure tantes weer hoor die weer overal op moeten duiken! Geniet van jullie dag, zure dames :slight_smile:

Ja weet ik, ik nam gewoon effe mijn ervaring als voorbeeld. Die styliste is echt een “gekende” naam in de Belgische modewereld maar had op een rek van +30 kledingstuks geen enkele 38 bij, hoewel ik dus duidelijk mijn maat had opgegeven. Alles is mogelijk, je kan het echt zo gek niet bedenken.

7 likes