Het andere Youtubers-/bloggerstopic #6

Foto is ook niet echt mijn ding maar dat komt meer omdat ik t allemaal wat geposeerd/geknutseld vind over komen ook qua licht etc. En dat is jammer van ik vind Martine een mooie vrouw.
Misschien was het hele statement ook wel nog beter uit de verf gekomen als ze alleen de foto had geplaatst zonder de caption erbij.

2 likes

Onzin! een Anna Nooshin, Queen of Jetlags, Kim Kardashian of Romee Strijd posten talloze blote foto’s en daar vindt toch veel minder commentaar op plaats of een discussie als deze? Ook hier op het forum.

Ga je me nu echt vertellen dat slank niet de norm is in huidige media? @Shenanigans, zoals je kon lezen bedoel ik dus men in algemene zin en niet specifiek jij. Ik quote jou alleen, omdat ik dergelijke bewoording dus het voorbeeld vind hoe slank wel algemeen* geaccepteerd is en “dikke mensen”** niet.

*algemeen betekent dus uitzonderingen daargelaten
** met dikke mensen bedoel ik dus gangbare figuren, lichaamstypen en maten die door de huidge media en maatschappij (al dan niet onterecht) tot dik en minderwaardig worden bestempeld. Wederom (positieve) uitzonderingen daargelaten.

3 likes

Nee, daar krijg je een muffintop van

(oh ben weer eens te laat)

1 like

De wereld is alleen hier te klein, als je nooit dik bent geweest heb je geen idee hoe erg je daarop veroordeelt wordt, veel meer dan als slank persoon. Jij krijgt echt een schijntje van de kritiek van een dik iemand en verdient kennelijk letterlijk geld met je uiterlijk dus ik snap niet waarom je je in deze discussie, die duidelijk niet over jou gaat, mengt.

22 likes

Ik word gewoon misselijk van het woord flatteus. Alsof het belangrijk is om op je best te zijn qua uiterlijk. En nog erger; alsof er een standaard best is. Hey, je hebt maat 44, super oké want als je dit jurkje aantrekt zien we wel je borsten en je billen maar gelukkig niet je maat 44 buik, flatteus he, zo lijkt je net wat meer op wat we allemaal mooooooi vinden! :nauseated_face:

51 likes

Maar aspergeslank zoals in de 90’s is toch allang niet meer meest ideaal? Heb juist t beeld dat curves, zandlopers (met een paar minuten extra evt) en dergelijke veel meer van nu zijn.

Ugh wat een eindeloos hysterisch geouwehoer.

17 likes

Ik hoop ook zeker dat het straks de standaard niet meer/minder is. Er is zeker een tegengeluid, maar de grote (commerciële?) massa is er mijn inziens nog niet. Kijk ook naar de enorme fitgurl hype die naast bodypositivity op instagram te vinden is. We hebben nog wel een paar stappen te maken. Denk ik.

Ik vind overigens skinny shaming net zo kwalijk als fatshaming. -> het wordt allemaal gelinkt aan dat opgelegde ‘perfecte plaatje’ waaraan vrouwen moeten voldoen. Dat beeld waarmee we dagelijks worden geïnfiltreerd en het geeft maar weer aan hoe kwalijk het is iemand (vrouwen) te maken hebben met waarde oordelen puur op uiterlijk. Ugh!

3 likes

is dit van dat boek? En die film met Reese Witherspoon?

Ziet er leuk uit! Ik ga zeker meer video’s kijken!

edit: ik bedoel dus niet per se die vrouw, maar die hike

Het zijn eigenlijk nog steeds de Anna’s, Negin’s en Noor’s die worden geboekt door prestigieuze modehuizen.

6 likes

Zou het niet mogelijk zijn dat Martine de misse maat doorgaf aan de styliste? En er daarom geen enkele broek goed paste.

3 likes

Maar Hunkemoller is niet Gucci of Cartier. :stuck_out_tongue:

Leuk dat sommigen hun mening duidelijk willen maken, maar dan hoef je niet het lichaam van iemand anders erbij te betrekken om je punt duidelijker te maken. Nu worden opeens namen van anderen genoemd die niks met Martine te maken hebben.
Het is ook gewoon niet ok om iemands lichaam te bespreken en vergelijken. Als je je eigen lichaam wilt bekritiseren prima, maar niet die van een ander.

6 likes

Daarom vind ik het ook zo raar dat “wij” kunnen bepalen wat we willen zien, maar uiteindelijk zijn wel een bepaald type influencers wereldberoemd geworden.

Ik vind dat ik super model zou moeten zijn. Maar gucci is een bitch.

12 likes

Honkemöller kan wel leuk een campagne voeren met een model met maat 42 maar als ze nog steeds standaart maatjes verkopen heeft het ook geen fuck zin. Is een beetje als h&m met hun greenwashing.

11 likes

“bra party” whatever that is :joy:

Deal :smirk:

1 like

Dan zeg ik nee Gucci ik wil niet met jou prada…

8 likes

Ik vind focussen op skinnyshaming net zoiets als de man die klaagt dat hij ook weleens seksistisch wordt behandeld of de witte persoon die zeurt over racisme tegen blanken omdat hij/zij ergens een keer niet welkom is om uitgelachen wordt. Nee, het is nooit aardig en nooit ok. Maar het staat in geen enkele verhouding tot hoe dikke mensen of vrouwen of mensen die niet wit zijn structureel aangekeken worden. Het demonstreert een enorm gebrek aan inlevingsvermogen en oog voor structurele ongelijkheden.

70 likes