Het andere Youtubers-/bloggerstopic #6

Ja je gooit ineens een blanket statement over een gebied dat uit bijna 100 landen bestaat en onderbouwt dat nul. En het is ook nog eens een best offensive bewering.

Ik zeg niet dat je een dom bent, maar gooi niet zomaar iets in een discussie zonder enige bron.

19 likes

21 likes

Fijn dat je dit bericht nu hebt getypt. Ik denk dat de ā€˜ik zie muffintop niet als iets negatiefsā€™ opmerking ongeveer 200 berichten eerder had kunnen komen en dan was het misschien niet zo geĆ«scaleerd haha want daardoor kwam het inderdaad over alsof je fatshamede. Ik denk ook dat alles over racisme en discriminatie er niks mee te maken had en ook niet betrokken had moeten worden, maar dat lag ook niet alleen aan jou.

Kortom: als iedereen in het vervolg even een momentje neemt om te reflecteren op hoe hun woorden overkomen zonder direct in de verdediging/aanval te schieten zou dit minder vaak gebeuren. En soms is het lastig om te beseffen dat niet iedereen zo woke is (lang leve het feminisme en racisme topic etc) maar probeer iemand dan te helpen ipv aan te vallen.

#vredeinhetyoutuberstopic
#totdepizzagifkomt

7 likes

Over dikke mensen gesproken, ik vond de laatste podcast van Damn, honey! met Merel Wildschut en Tatjana Amuli over dik zijn erg interessant: https://soundcloud.com/damn-honey

Sowieso vind ik het een leuke podcast.

En om dan weer het cirkeltje rond naar youtube te maken: in de podcast werd dit youtube account getipt en die vond ik ook heel erg tof:

12 likes

Hee die linker heeft volgens mij meegedaan aan sterretje gezocht van BNN?

2 likes

Haha oh, nu maakt ze (met haar zus) een webserie voor de VPRO. Vind ik persoonlijk nog leuker haha. Kende hen niet maar ze doen het heel leuk vind ik. Ik wou dat dit 13-15 jaar geleden al beschikbaar was.

2 likes

VANAVOND quiz jongens, vrede op aarde!!

5 likes

Dat was sarcasme :confounded:

giphy%20(6)

1 like

Als je white privelege hebt dan betekend niet dat je niet dat je het niet slecht kan hebben. Maar dat je het niet slecht hebt door je huidskleur

7 likes

Omdat donkere mensen nog steeds heel erg gediscrimineerd worden en ze dat aan de orde willen brengen. Drug mom en mensen met een tintje vergelijken vind ik niet oke

2 likes

gadverdamme ga weg

oke ik verplaats me wel naar klaag hier over het weer

2 likes

cry me a river. buh-bye!

Haha ik word er echt schijtziek van dat alles maar zo flatteus mogelijk moet.

4 likes

Het is niet zo dat we met zn alle het ene erger vinden dan het andere. Maar menseb die zich ge discrimineerd voelen op wat voorn reden dan ook die uiten dat en maken het zichtbaar/zorgen dat er verandering in komt.

Drug moms enzo hebben niks met discriminatie te maken. Zijn gewoon mensen die verkeerde keuzes/dingen hebben meegemaakt.

46F3D265-D8B7-4B82-9BF8-23646314D677

4 likes

Dit heb ik zelf ook meegemaakt ik ben 1.80 en had lang maat 32/34 daardoor leek ik heel mager. Kreeg wekelijks vervelende opmerkingen en ziektes naar mijn hoofd en mensen die me nakijken en over me praatte. Nu ben ik wat ouder en inmiddels maat 38, maar nu hoor ik nooit meer iemand over mijn figuur. Omdat ik nu meer ā€˜de standaardā€™ ben. Destijds zei iemand tegen mij: wat ben je dun! En ik zei toen terug: wat ben je dik! En toen was ineens iedereen shocked (deze post is niet om het op mezelf te betrekken maar wel een voorbeeld, ik denk niet dat dunne mensen minder shit krijgen dan mensen met een maatje meer).

16 likes

image

25 likes

Omdat zij zelf blijkbaar nog niet een naam of iets hebben bedacht. Of zelf nog niet in opstand zijn gekomen. Ze hebben daar alle recht op hoor. Net zoals donkere mensen.

Volgens mij is er voor zowel een lichamelijke als mentale ā€œafwijking shamingā€ een naam.

1 like
Skinny/Fatshaminf

Het een is zoveel belangrijker dan het ander omdat het probleem veel verder rijkt dan het ander. Dat wil niet zeggen dat het een minder erg is. Het is beide niet acceptabel. Maar de gevolgen van fatshaming gaan veel dieper dan die van skinnyshaming. Dikke mensen krijgen aantoonbaar slechtere gezondheidszorg. Onze gehele publieke ruimte is gebouwd op slanke personen (voorbeeld: de eetstoornissenkliniek waar ik ooit was aan die stoelen met randen heeft. Daar pas je als dik persoon niet altijd op). Dehele dieet en voedingsindustrie is zo ingericht dat afvallen erg lastig is. Er is fors meer zorg beschikbaar voor mensen met eetstoornissen waar je dun van wordt/blijft. Er is fors meer onderzoek gedaan naar stoornissen waar je dun van wordt/blijft en veel minder naar dik worden en de gevolgen daarvan. Kledingwinkels verkopen kleding vaak maar tot een bepaalde maat, die je amper al past als je net te dik bent en ga zo maar door.

Ik raad je aan ā€˜Knap voor een dik meisjeā€™ van Tatjana Almuli te lezen als je dit interessant vindt. Heel toegankelijk en goed geschreven boek over hoe dikheid door onze maatschappij verguisd wordt.

8 likes