Het andere Youtubers-/bloggerstopic #6

Tussen mijn 7e en 21 levensjaar heb ik continue negatieve opmerkingen moeten aanhoren over mijn skinny lichaamsbouw en daar heb ik levenslang vast van. Maar ik had vroeger wel een dikke cavia. :thinking:

Krabben, leedpottigen, koudbloedigen, bloudkoedigen, hilariekoeken, kort pittige krabkroketjes,

Ik moet bij cavia steeds aan kut denken omdat er ooit een discussie over onvruchtbaarheid was en toen werd "dode cavia " ook gebruiktā€¦

2 likes

Ik zal je nooit blij maken met een dode cavia al is dat best een kutopmerking om te maken. :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Omg ja! Itā€™s real. @Tubing hoeveel mensen niet tegen zeggeb ā€œoh eet maar een extra bitterbal, soesje, taartje, noem iets ongezonds, want je kan het hebben.ā€ Mensen denken (onbewust) dun=gezond en dik=ongezond. Terwijl dat natuurlijk onzin is, maar dat is onderdeel van dat thin privilige.

Overigens weet ik niet wie zei dat Hunkemoller met plussize modellen werkt, maar ik zag net een reclame van hun bra party en zag toch echt alleen maar lange slanke ā€œperfecteā€ dames in hun ondergoed hoor :woman_shrugging:

2 likes
Samenvatting

Zo goed is/was de zorg bij ondergewicht ook weer niet. Zeker wanneer er geen diagnose als anorexia kan worden vastgesteld! Ik heb de indruk dat ondergewicht vooral/alleen met anorexia wordt geassocieerd. Het is ontzettend pijnlijk om telkens aan vreemde mensen te moeten uitleggen dat anorexia Ć©cht geen rol speelt. Want ook met een heel dun lichaam word je aangesproken en heb je veel last van starende blikkenā€¦ En in de zomertijd is het lastig je lichaam te verbergen etc.

Persoonlijk heb ik ervaren dat diĆ«tisten zich ook geen raad wisten, want zij hadden alleen ervaring met afvalschemaā€™s. Maar goed, dit is zoā€™n 15 jaar geleden en misschien had ik het wel heel slecht getroffen. Ben destijds in ieder geval zoā€™n 10 jaar lang van het kastje naar de muur gestuurd (niets gevonden/ niets hielp) en ben er uiteindelijk met een zelfbedacht onconventioneel dieet bovenop gekomen.

Ik wilde dit toch even delen, vooral omdat ik denk dat er minder bekend is over deze kant van het verhaal.

5 likes

Ik hoopte op een gigantisch nieuwtje over een YouTuber :worried: Heb zelf verder niks bij te dragen en ga ook zeker geen deelnemen aan alle discussie. Maar echt alsjeblieft ben even wat liever tegen elkaar allemaal, agree to disagree of ga lekker discussiĆ«ren via priveberichten ofzo. Maar niet van dat negatieve gedoe de hele tijd hoor, is niet tof. Je moet je soms afvragen of je punt maken nou echt zo belangrijk is en of dat dan ook op zoā€™n aanvallende manier moet, volgens mij bereik je namelijk niet wat je wil wanneer je een vijandige houding aanneemtā€¦

65 likes

image

16 likes

Wie opent het fat- en/of skinny shaming topic?

Ik wil YT en blogger posts lezen. :tada::tada:

2 likes
Samenvatting

Ik vind het erg naar dat je hier doorheen hebt moeten gaan en heb dit van dichtbij bij een vriendin gezien (diƫtist die lachend riep dat ze elke keer als ze op de fiets stapte een mars/snicker moest eten, dan kwam het wel goed). Ik zeg daarom ook bewust niet dat de zorg bij ondergewicht wel goed is. Enkel dat er meer zorg beschikbaar is en meer onderzoek naar gedaan wordt. Op beide terreinen valt enorm te winnen, maar de focus ligt binnen de gezondheid zorg nog steeds meer op het een dan het ander.

en @booklover er hebben ook mensen de kinderbescherming gebeld en die zijn ze komen controleren. Jullie zijn dus niet de enige die er zo over denken :slight_smile: Ik vind het ook een bijzonder verhaal, vraag me af of dit nou echt goed is voor die kinderenā€¦ Maar het is sowieso wel een vrij alternatief gezin, ik kijk hun vlogs wel eens, dus het verbaasde niet heel erg dat zoā€™n tocht of een marathon ze een goed idee leek.

1 like

69 likes

JAHA

grr ik wilde zo graag

1 like

AHAA nu snap ik waarom jij t gifje niet wou posten. Jij zat te wachten om deze te posten.

6 likes

Hahaha ja @Banananana zat te broeden op deze post! Haha

1 like

Nee, ik wil niets te maken hebben met dit soort discussies. :yum:

Voor mijn gevoel is het juist geĆ«scaleerd omdat haar woorden verkeerd zijn geĆÆnterpreteerd en een deel vervolgens ging discussiĆ«ren over die verkeerde interpretatie.


Wat ik wil zeggen tegen @Shenanigans is dat ik je wel meteen begreep en dat ik je visie snap en deel. En dat ik het echt bewonderingswaardig vind dat je de hele middag bent gebleven en steeds uitgebreid en inhoudelijk hebt gereageerd. Ik zou er echt veel te bang voor zijn geweest.

18 likes

7 likes

I never disappoint

1 like

@Booklover Waar kan ik die PCT dagvlogs vinden? (Ik kijk waarschijnlijk met mā€™n neus)

Haha neen. Maar omdat ze vroeger wel eens zei dat ze een 38 of 40 heeft en volgens mij heeft ze dat niet en mss winkelt ze ergens waarde maten groot vallen :woman_shrugging::woman_shrugging:.
Of ik ben het laatste jaar veel aangekomen en weet ook niet meer precies mijn maat.