Het andere Youtubers-/bloggerstopic #6

Maar dit vind ik wel echt een valid point. Net zoals dat mensen erop worden aangekeken als ze roken, teveel drinken, alleen maar slechte troep eten. Ook niet alle rokers, drinkers of slecht-eten-eters zijn ongezond, maar het is gemiddeld wel ongezonder. Net zoals niet alle te dikke mensen ongezond zijn, maar te dikke mensen gemiddeld genomen zijn wel ongezonder. Dat heeft verder niks met mooi of lelijk te maken, maar met feiten.

Dit staat overigens helemaal los van Wil of Tien (kan ze niet uit elkaar houden, kijk het verder nooit) waar het mee begon, die is sowieso niet te dik volgens mij. Maar het normaliseren van obesitas is imho ook wel echt iets waar we voor op moeten passen, daarin heeft @Damnatio vind ik helemaal gelijk.

15 likes

Maar het probleem is met dik zijn dat mensen ervan uitgaan dat je ongezond bent, al doe je niks. Rook of drink jij dan wordt dat alleen gedacht als jij rookt/drinkt.

2 likes

Als jij daadwerkelijk arts bent, hoop ik dat je dit naar je patiënten iets tactischer uit. Dik zijn is ongezonder en bijna elke dikkerd weet dat. Artsen die met de kennis van vandaag de dag nog steeds kiezen steeds op dik zijn is ongezond in te zetten, belemmeren enkel het open bespreken van de problematiek, want ja het ligt gevoelig. Je zegt er eigenlijk mee; je kiest ervoor om ongezond te zijn en geloof me: het is ingewikkelder dan dat.

Edit: het staat er waars aanvallender dan ik bedoel, maar ik vind de ongezondheidskaart gewoon intens kwalijk.

5 likes

giphy%20(7)
Klaar nu?

20 likes

Dat is ook absoluut waar. Ik vind het ook een heel moeilijk onderwerp hoor, en heb zeker niet de wijsheid in pacht…

1 like

Oké dus je hebt gewoon geen idee maar het klonk leuk om kliekje te roepen. :thumbsup:

17 likes

Ik ben het daar tot op zekere hoogte wel mee eens, maar dat wil toch niet zeggen dat je er als ongezond/dik/ongezond dik persoon niet mag zijn of dat je behandeld mag worden als minder? Dat wordt hier ook niet gezegd verder, maar dat gebeurt wel en ik kan niet voor anderen spreken maar voor mij ligt daar het probleem.

11 likes

Jij komt hier zeiken dat het zuur is om vervolgens zelf omming zuur te gaan doen. Goeie inbreng

5 likes

Maar mensen die roken en drinken worden daar niet zo veel op aangekeken als mensen die te dik zijn. Fat shamen onder het mom van ‘maar het is ongezond’ is echt een ding, terwijl reclame voor alcohol perfect normaal is.

Dit is denk ik niet echt het topic om er heel diep op in te gaan maar als je echt vind dat body positivity slecht is omdat dik zijn ongezond is, dan is het misschien een idee om je eens te verdiepen in fat shamen en de effecten daarvan.

Ik denk namelijk oprecht dat bijna iedereen die de juiste informatie heeft er precies zo naar kijkt als wat hier al gezegd wordt.

Mocht je van mening zijn dat body positivity, dik zijn promoot en dat dit ongezond is, dan is het wellicht een idee om je af te vragen waarom mensen dik zijn en wat voor effect body shaming of juist body positivity heeft op het gewicht van de bevolking.
Niemand wordt dikker van body positivity. Sommige mensen worden wel juist dikker van fat shaming.

Fat shaming gaat overigens veel dieper dan iemand die dik is daadwerkelijk pesten. Het zit veel dieper en subtieler en we hebben het allemaal wel eens gedaan.

Meer info voor geïnteresseerden: https://open.spotify.com/episode/0pkdGkSvcKeUJK7rr115KX?si=x5E7EDt0StOKKd-ApQVxjQ

21 likes

Dat sowieso niet, niemand zou als minder behandeld mogen worden, en ik vind het ook juist heel goed dat ‘men’ tegenwoordig met bodypositivity bezig is. In een ideale wereld judget niemand elkaar meer om uiterlijke kenmerken natuurlijk.

3 likes

Nee hoor als je komt met “Er Is EeN KlIEkJE” mag je best namen noemen .

Zeker omdat de vorige x dat iemand kwam zeuren over een kliekje diegene zelf 15 accounts had

5 likes

Zet mij dan ook maar op je lijstje…
Vind dit zo achterbaks, heb dan ook gewoon het lef om die mensen erop aan te spreken.

6 likes

Goed hoor! Maar wat moet je doen als je van mening bent dat iemand youtubers (of vrienden van youtubers) body shamed/t? Ik snap dat iedere keer een discussie zeer ongewenst (en ook saai als je lekker over youtube wilt lezen) is maar kunnen we hiervoor de meldknop gebruiken? Ben wel benieuwd hoe de mods hier instaan/of dat het tegen de regels is omdat ik (volgens mij) nooit echt iemand hierover aangesproken zie worden. (Maar misschien heb ik dat gewoon gemist hoor.)
Een discussie over het (on)nut van bodypositivity etc. moet natuurlijk gewoon kunnen (in het juiste topic hehe) maar zou het echt goed vinden als we in ieder geval kunnen stoppen met het bekritiseren van lichamen van youtubers en dat mensen daar dus ook voor ‘bestraft’ kunnen worden. @moderators

1 like

afbeelding

66 likes

Dan wil ik een knop voor hyena’s

1 like

Als je vindt dat je wordt aangevallen dan moet je dat imo ook gewoon kunnen melden.

3 likes

Je kan je eigen berichten niet liken of flaggen. Dus een hyena knop zou in jouw geval helemaal niet handig zijn.

7 likes

En blijkbaar heb je alleen zin om te zeiken, en niet in een volwassen discussie met degenen over wie je wilt zeiken. Je goed recht, maar dan kun je wel verwachten dat mensen daar iets over te zeggen hebben natuurlijk.

6 likes

Lastig om nu geen gifje toe te voegen van de disney hyena’s. Maar wat bedoel je met hyena’s en ben je stiekem @Jeg want die is de enige die ik ken die dat woord gebruikt

17 likes

Ik vond die hottub van de vlog van Bonnie wel leuk. Heb ook een keer gedacht om dat te gaan doen met een vrijgezellenfeest maar paste niet in het budget.
Het enige waar ik alleen aan dacht was, zo kut als je moet plassen? Van al dat geklots enzo dat moet je wel in de Maas springen.

14 likes