Ohhhhhh ons Wil heeft weer een heerlijk spontaan dansfilmpje in haar stories. Ik heb altijd zoveel plaatsvervangende schaamte bij dat soort filmpjes.
Hahah 'niet goed, geld terug ’
Volgens mij plaatste die laatst een sneakpeek in stories!
‘Jij moet dat fixen, het bruisende leven waar jij gelukkig van wordt’ - Wil in een van d’r stories vandaag
Ja want inderdaad alles in het leven is maakbaar.
Dikke prima dat zij hun eigen cursus launchen, maar plz doe alsjeblieft niet alsof jullie de sleutel tot een gelukkig leven hebben.
Wow en ik kom er net pas achter dat ze pas 29 (!!) is. Voor mijn gevoel staat zij mijlenver van mij en m’n leven maar dat valt qua leeftijd dus wel mee
Tien heeft nog wat zweverige cursusjes hier en daar gedaan, maar Wil heeft hier toch helemaal geen ervaring mee??
Ik vind die instacursussen net zo belachelijk als jullie hoor, maar ze pretenderen toch ook nergens dat deze cursus gelijk staat aan een behandelingsplan met een psycholoog/therapeut/coach? Of dat zij dat zijn? Dat haal ik er nergens uit. Ze presenteren het meer als een cursus waar je jezelf wat beter leert kennen, wat het ook lijkt te zijn.
Misschien maar een Instagram-cursus over beha’s in het leven roepen omdat het een hot topic blijkt te zijn. Voor 45 euro leer ik je hoe je meet welke behamaat je nodig hebt. En verder bijvoorbeeld een brandende lezersvraag: “welke beha draag onder een kledingstuk met een open rug.” vanaf 18 mei zorg ik ervoor dat je er weer tiettop in orde uitziet.
Ja ik snap wat je bedoelt. Ik vatte het meer op als de kleine angsten en belemmeringen die we allemaal wel hebben en waar je inderdaad wel zelf aan kan werken met wat hulp. Wat natuurlijk op een totaal ander level zit dan de angst(-stoornissen) waar therapeuten mee te maken krijgen. Maar ik snap dat je ook meer het laatste er in kan zien (al denk ik niet dat dat is waar ze op doelen?)
Ja, daar zit ook weer wat in.
Martine heeft overigens wel een (deel van een) opleiding tot coach gedaan, psychosynthese?
““Psychosynthese gaat over transpersoonlijke psychologie. Deze driejarige post HBO-opleiding, geaccrediteerd door het SKB, is bedoeld voor iedereen die als gediplomeerd Psychosynthese Therapeut anderen professioneel wil gaan begeleiden met je eigen persoonlijkheid als belangrijk begeleidingsinstrument. Het ervaringsgerichte onderwijs zorgt ervoor dat jij jouw talenten en kwaliteiten verder ontwikkelt.”
Dit klinkt op zich wel relevant voor die cursus. Maakt nog steeds dat het inderdaad geen professioneels zijn en dat ze dat ook niet moeten pretenderen, maar het is dan ook weer niet helemaal uit de lucht komen vallen.
(Ik ben het over het algemeen met je eens hoor, dat mensen moeten ophouden met insta-cursussen en doen alsof ze professionals zijn. Maar Martine en Willemijn geven me niet direct het gevoel dat ze doen alsof ze alleskenners/professionals zijn, ik denk dat dit toch een stuk invulling en interpretatie is).
Jeetje. Heb de teks meerdere malen gelezen, maar wat heeft dat geneuzel van ze met ig te maken. Ze denken echt elke wijsheid in pacht te hebben…kom van je angsten af… Ok dus die therapieen etc is dus allgemaal onzin wil en tien? Last van hypochondrie… de cursus justfixit zal ons helpen. GEGARANDEERD.
Btw waarom praten ze zo vaak in derde persoon. Dat vindt bellaciao stom zoals je van haar gewend bent.
Ik ben wel echt benieuwd wat twee logopedisten me voor 80 euro kunnen gaan leren over het loslaten van angsten en het naar voren brengen van andere delen van mijn persoonlijkheid. Alleen al vanwege die nieuwsgierigheid zou ik me bijna opgeven
Ho ho, Tien heeft een jaar lang psychosynthese therapie gestudeerd! Vergeet dat niet.
Oh ja, sorry, helemaal vergeten! Dan zal ze wel expert zijn. Betaal ik gráág 80 euro voor. @anon50301661, die lipsticks moet ik dan maar laten zitten
tanxx
Volgens mij heeft Tien deze opleiding ook nog niet afgerond.
Waarom geven die dames envele anderen gewoon niet een cursus over iets waar ze voor hebben gestudeerd slash zeer veel ervaring mee hebben opgedaan.
Volgde vroeger iemand hier toevallig de blog van gala darling / icing van www.galadarling.com die ‘radical self love’ verkocht in tig vormen cursussen maar ook in boekvorm, maar anderzijds ook haar hele uiterlijk aanpaste aan de vriend die ze op dat moment had. Dus van rockabilly stijl naar bad gurrrrrl met kont etc
Ik zoek liever even verder
Kopen we met het hele forum 1 inschrijving. Iedereen betaalt een kwartje en dan kunnen we op insta de gebruikersnaam hetisgebeurd weer claimen