Ja man getverderrie!
Het oog wil immers ook wat…
Ach lekker boeiend. Zolang hij niks onaardigs zegt tegen de slonzige vrouwen geen probleem toch
Ja lekker boeiend ja. Een compliment waarmee je een ander neerhaalt is geen compliment.
Wel een probleem. Dat die man dit alleen al denkt is eigenlijk het probleem. Het geeft namelijk aan dat hij (bewust of onbewust) vindt dat vrouwen er mooi uit moeten zien om mannen die ze niet eens kennen te plezieren. Dat is een denkbeeld wat voortkomt uit de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen in onze maatschappij en wat ook bijdraagt aan het voortbestaan van deze ongelijkheid.
Ik was even vergeten hoe principieel en zuur iedereen hier is
Laat Mo toch lekker blij zijn met haar compliment
Ik denk dat de complimenteuze man op het vliegveld even voor Monica, een zeker iemand is tegengekomen in een comfy vliegoutfit. (Massa) Hij was vast impressed dat het ook anders kan.
Nou zeg je eigenlijk hetzelfde?
Laatst schreef ze in haar stories, als antwoord op de vraag wat haar baan eigenlijk is, dat ze:
- stylist
- visagist
- kapper
- creative director
- model
- strategist (of iets in die trant)
- etc etc etc is
echt alles wat ze een soort van doet vanwege haar influencer bestaan is opeens een volledige functie. Die bewijsdrang dat influencer zijn geen leeg bestaan is waar je in principe niks voor hoeft te kunnen. Behalve er op tijd bij zijn.
Maar goed, ik moet mijn LinkedIn pagina maar eens updaten: volgens Claartje ben ik dus stylist, kapper en visagist omdat ik mezelf elke dag in een outfit hijs; fotograaf omdat ik soms selfies van mezelf maak; CEO en CFO omdat ik alle (financiële) beslissingen over mijn leven neem en voedingsdeskundige omdat ik thuis een boek over darmflora heb liggen
Nee maar iemand mag sowieso niks over je uiterlijk zeggen want dan hebben ze macht over je
Ik zoek er niks achter, dit is letterlijk wat hij zegt.
Liep ze de hele tijd zus zus? Wat is dat?
TIk vind het zo’n onzin dat je nooit wat mag vinden van iemands uiterlijk. Dat gaat echt compleet tegen de natuur in. Zolang je je bek houdt en iemand anders er niet mee schaadt is er echt geen reet aan de hand.
Deze meneer heeft iemand niet dik, vet of lelijk genoemd. Zijn intentie was goed. Als Mo het niet had gezegd in haar vlog had er geen haan naar gekraaid.
Niemand zegt toch dat Monica niet blij mag zijn omdat ze een compliment krijgt, of dat die man een misogyn is omdat hij die opmerking maakt?
Er worden ZOveel scheve opmerkingen gemaakt met positieve bedoelingen, maar juist daarom is het volgens mij belangrijk om erbij stil te staan dat het anders en beter kan. De man had bijvoorbeeld prima kunnen zeggen dat hij Monica’s outfit mooi vond ofzo, zonder een waardeoordeel over anderen te geven.
Haha tegen de natuur in ???
Ja je hebt toch ogen en voorkeuren. Dan vorm je automatisch toch een oordeel of je iets lelijk vindt of niet.
Haha sorry dit is echt het raarste verband en de grootste onzin die ik vandaag gelezen heb, dat het “onze natuur” is om iemand op een vliegveld een compliment te geven waarbij een andere groep wordt neer gehaald
Wow, die Dior persreis!!! Die spullen die ze kreeg!! En de modeshow + optreden van Diana Ross…zo gaaf lijkt me dat.
En zij heeft ook die goedkoop ogende armbandjes gekocht. Jeweetwel, die je vroeger op de koniginnemarkt kon kopen voor 5 euro.
Edit: gaat over de vlog van Monica
Wie?
Oh crap, had Monica getypt maar weer verwijderd…hehe. Ik bedoel dus Monica
Ah ja! Die Dior show zag ik bij veel influencers voorbij komen. Zag er wel spectaculair uit!