Het andere Youtubers-/bloggerstopic #6

Exact dit, en ze proberen ook gewoon geld te verdienen om hun huur te betalen. Denk dat niemand die in zo’n outbound callcenter zit, daar voor zijn plezier zit, dus ik vind het echt extreem onnodig en ook behoorlijk aso om zo iemand uit te maken voor “afval van de aarde”, en dat vervolgens ook nog eens trots op social media te verkondigen.

@Manis Dat is toch prima, ze weten zelf ook wel dat bijna niemand op ze zit te wachten. Maar ze uitschelden lijkt me nou ook weer een ander uiterste en compleet onnodig.

3 likes

Ik zie die tweet van haar nog wel staan hoor

Ja ik zie het nog steeds hoor haha, ook na refreshen. Kinderachtige opmerking wel van haar zeg.

1 like

Volwassen :roll_eyes:

1 like

My god, zij kwam laatst bij mij op het werk (bekende koffiezaak) koffie halen, en toen was ze ook mega onaardig en uit de hoogte dus het verbaast me overigens niet :woman_shrugging:t2:

6 likes

Ik vind het best komisch dat zij deze callcentermedewerker voor ‘afval der aarde’ uitmaakt. Twitter wordt namelijk vaak het ‘afvoerputje van de maatschappij’ genoemd omdat veel mensen via twitter hun totaal ongenuanceerde shit maar de wereld in slingeren. En deze tweet van Toeps is daar weer een perfect voorbeeld van.

26 likes

Je hebt je twitter account weggestreept, maar het is (voor mij) nog wel leesbaar. Dacht ik zeg het even :blush:

gaat iemand het boek van diana leeflang aanschaffen?

Nee

52 likes

En @Shaaar

Die Toeps schrijft dat ze maar ander werk moeten zoeken, net alsof dat zo makkelijk is. En iemand uitschelden voor “afval van de aarde” omdat ze je telefonisch wat proberen aan te smeren? Dat lijkt me meer een term die je gebruikt voor mensen die kinderen misbruiken oid, niet voor iemand die ook maar gewoon zijn werk doet. Zoals ik al eerder zei, ik betwijfel dat iemand in zo’n outbound callcenter er voor zijn lol zit, ze weten zelf ook wel dat het kut is wat ze doen. Maar dan kun je dus ook gewoon zeggen dat je geen interesse hebt en ophangen, je hoeft ze toch niet meteen uit te schelden?

8 likes

Bianca vind ik een geval apart.
Ook toen ze op het forum zat.

22 likes

Heb hem vorige week even snel doorgebladerd en er staat in ieder geval heel weinig tekst in volgens mij. Zo op het oog leek het een beetje zo’n doe-boekje die je vroeger misschien als kind had.

Nooit tegen toeps ingaan dat hebben we hier toch wel geleerd :joy:

27 likes

Ik merk de laatste tijd inderdaad ook steeds vaker dat we op het werk gebeld worden met diensten waarbij de medewerkers zeggen “na contact met uw collega…”, terwijl bij navraag niemand ergens wat van af weet.

Ik heb overigens zelf een tijdje in een outbound-callcenter gewerkt en er werd letterlijk aan ons geleerd: “twee keer nee is nog geen nee” en dat je bij een derde letterlijke nee pas moest ophouden. Als je deze methode niet aanhield, werd je uit de lijn gehaald en er behoorlijk hard op aangesproken. Ben er ook zo snel mogelijk weggegaan haha.

En wat jij zegt @Olga, meestal wordt er inderdaad geen script gevolgd, maar als je (potentiële) klanten geen contract door hun neus duwt, sta je zo weer buiten. Ik vond het absoluut het zwaarste werk dat ik heb gedaan haha. Mijn 50-urige werkweken in een winkel waren niets vergeleken met de 16 uur die ik daar moest spenderen :sweat_smile:

6 likes

Ik weet niet hoor, maar je kunt je als zzp’er of VOF met je bedrijf ook inschrijven in het bel me niet register :woman_shrugging:Dus ipv te zagen op twitter, kan ze ook gewoon dat doen?

2 likes

Helemaal eens. Het zijn geen onschuldige mensen die ook maar hun brood willen verdienen :roll_eyes:.

https://www.ad.nl/binnenland/verkoopfraude-schuldenaars-krijgen-energiecontract-aangesmeerd~ae1d46cb/
https://www.ad.nl/binnenland/als-energieverkoper-je-target-niet-gehaald-duw-het-ze-door-de-strot~a593c4a4/
https://www.ad.nl/binnenland/snelle-jongens-van-improvers-blijken-strop-voor-essent~ad192d27/
https://www.ad.nl/binnenland/eneco-wil-minder-gesjoemel-verkoopgesprekken-voortaan-helemaal-opnemen~a3791795/

En nog veel meer de afgelopen maanden… vooral deze is “leuk”

https://www.ad.nl/binnenland/voicemail-legt-bizar-gesprek-essent-verkopers-vast-zo-denken-ze-echt-over-potentiele-klanten~a8b4b607/

6 likes

Hmm, ik heb het met m’n vorige bedrijf ook gedaan en werd praktisch nooit gebeld :thinking:
En heb me dus vandaag toevallig weer ingeschreven voor het bel me niet register met mn nieuwe bedrijf, dus we zullen zien. Verwerking duurt btw wel zes(!) weken :face_with_raised_eyebrow:

En sowieso huur ik inclusief, dus zodra ik dat zeg weten die energiemensen niet hoe snel ze op moeten hangen :joy:

Je kunt beter bij het afsluiten van een nieuw KVK nummer aangeven bij de KVK dat ze je gegevens niet mogen verkopen.

Zij verkopen namelijk al die gegevens in grote batches aan partijen zoals Energieverkopers of bedrijvenregisters (nog erger volk dat)

1 like

Vervelend dat ze dan ook nog blijven bellen! Dacht dat het altijd wel helpt. Als je het iig direct aangeeft dan voorkom je een hoop. Maar volgens mij weten heel veel ondernemers niet dat de kvk zelf je gegevens verkoopt en is het vaak al te laat. Dan zijn je gegevens al verkocht. Je komt er gewoon niet vanaf. En als eenmanszaak is het inderdaad al helemaal niet fijn als ze je zo je privé info hebben.

En @tuula Het bel-me-niet-register werkt lang niet altijd. Als je klant bent of klant bent geweest, mogen ze je alsnog bellen. Het ‘recht van verzet’ is niet zo bekend en wanneer je hier in staat, mogen ze je helemaal niet meer benaderen. Dit is in ieder geval voor particulieren zo, weet niet of dat ook zo is voor zakelijke klanten, dan is dit allemaal lulkoek haha.

Mensen die dus elk jaar van leverancier hoppen, kunnen dus door alle bedrijven waar ze klant zijn geweest, gebeld blijven worden.