Ik denk het wel
wow die reacties op die post van Negin. Ben het er zooo mee eens. Fijn dat mensen eens uitspreken ipv te kontlikken onder al die fotos.
ââInfluencers! Get a real job. Make a real difference in the world. Please donât get philosophical, thatâs not what you guys are for, just show the next useless âluxuryâ good for nothing Chanel bag, which the money wasted on can provide water or food for a year for an entire village in many parts of this world. Met Gala, Mars, who really cares where the âinfluencersâ attend. You are an imaginary eye rest when real people are done with real life problems at the end of the day and if you disappear someday, no one is gonna care and you have left no real mark. Sorry.ââ
DIT DUS .
Vind het eigenlijk best naar dat influencers zoân bak kritiek over zich heen krijgen dat het geen volwaardige baan is terwijl er zat andere beroepen zijn die niet direct nuttig zijn of waar enorm veel geld aan wordt verdiend wat ook aan betere dingen kan worden besteed. Niet dat mensen medelijden moeten hebben met influencers hoor, maar deze enorme kritiek vind ik zelf niet nodig.
Welke beroepen zijn volgens jou niet nuttig dan?
Ze plaatsen zichzelf in een slachtofferrol. Alsof ze achtergesteld worden. Dan moet je ook niet klagen als je daar kritiek op krijgt. Met je gratis kleding/tassen/snoepreisjes. Deze zogenaamde baan biedt meer voordelen dan nadelen. Dat kunnen de meeste mensen die werken niet zeggen.
Bijvoorbeeld voetballers, modellen, dat soort beroepen. Die mensen zullen zeker hard werken maar de aarde vergaat niet als die beroepen ophouden. Vind dat hetzelfde geldt voor influencers.
Het gaat mij er ook meer om dat ik het idee heb dat andere ânuttelozeâ beroepen een stuk minder kritiek krijgen dan influencers. Hoewel ik zeker niet vind dat influencers achtergesteld worden of zielig zijn haha dat gaat te ver.
Maar die mensen klagen ook niet zo. Dat is het verschil. Ik zie influencers vooral kritiek krijgen als ze zichzelf oh zo zielig vinden want geen ~erkenning~.
Oh ja dat vind ik ook wel inderdaad, maar ik vind modellen en influencers wel in dezelfde categorie vallen
Voetballers en modellen krijgen net zo goed kritiek, maar we zitten hier nou eenmaal in het youtubers/-bloggerstopic, dus gaat de kritiek hier over influencers.
En @Lula verwijst volgens mij naar de opmerkingen van James Charles dat influencers door zijn aanwezigheid op het Met gala eindelijk zogenaamd welverdiende erkenning kregen, wat natuurlijk complete bullshit is.
Hmm dat vind ik lastig, want ik houd echt niet van zielig doen maar tegelijkertijd kan ik me voorstellen dat als mensen hetgeen waar jij je geld mee verdient constant nutteloos/geen beroep/ga wat doen met je leven noemen, je jezelf op een gegeven moment wel gaat verdedigen.
Nou, als ik zoals die Negin miljoenen binnen zou harken, zou ik denken:
Maar blijkbaar geeft een uitnodiging voor een MET bal je pas echt bestaansrecht.
ik zag ook nog deze opmerking onder de post van Negin daar over, was ik het ook erg mee eens.
ââYou actually wrote novel long caption about ânot beeing privilegedâ in what you do as an âinfluencerâ. And yet you were at every event which happened in fashion industry lately. Isnât that enough or you want a MET GALA to prove you made it in life. At the end there is probably reason why Anna Wintour didnât invite you. Plus you tagged James Charles, girl donât go there is you are smart enough. He is down. Bye sister.ââ
En nu ik toch bezig ben; waar willen ze nou precies erkenning voor? Dat ze erbij lopen als een levende reclamezuil? Dat ze jonge mensen het idee geven dat je 10x per jaar op vakantie moet?
Wow, mooi bilwerkje wel hoor
Maar van wie willen ze erkenning? Door de modewereld worden ze in ieder geval wel serieus genomen. Ze zitten front row bij alle mode shows? Kim Kardashian (eigenlijk de og influencer) is op de cover van Vogue geweest. Lilly Singh (Superwoman) heeft een eigen talkshow op tv gekregen.
âFoef is al de hele dag aan het editenâ zegt Mascha in een van de laatste vlogs. En dan maakt ie dus dit soort schijt. Knap hoor, Foefje. Heeeel knap.
Urgh ik kan gewoon niet lang luisteren naar dat engelse gebral. Plus het inslikken van halve woorden, en het ânonchalant en coolâ willen overkomen⊠Max daarentegen heeft wel een fijne engelse uitspraak vind ik
Max lijkt hier een beetje op Carlo Boszhard
Can not unsee nowâŠ