Het andere Youtubers-/bloggerstopic #8

Offtopic

Ik wil hier wat uit kunnen leren. Ik dacht zelf dat het woord neger afgeleid was van negroïde. Is dat wel een netjes woord om iemands huidskleur te omschrijven? En hoe zit het met donker, getint of zwart?

Ik ben zelf een mega witte tata dus ik heb hier geen antwoord op. Maar je kunt veel info in het white privilege/racisme topic vinden.

Maar negroïde zou ik in ieder geval ook vermijden.

2 likes

Dit artikel gaat niet specifiek over het gebruik van het woord neger, dat heeft @Banananana al kort uitgelegd (en als je meer wil weten kan je het even googlen, is veel over geschreven). Maar het gaat wel over andere woorden die minder geaccepteerd (zouden moeten) zijn, misschien vind je het interessant of heb je er wat aan.

2 likes

Super bedankt!

Daar ging mijn mondvol eten :’’D ( beelddenker)

Dit doet me denken aan de podcast van Kevin Smith, Smodcast, waarin hij ook vaker naar zijn hond Shecky roept.

Ik ben die muziek in de vlogs van Bonnie echt helemaal beu.

16 likes

En we zijn pas bij herfst vlog 4!!!

1 like

Wat is er nu in hemelsnaam weer mis met de muziek?

Haha in hemelsnaam?:rofl:
Ik vind t gewoon niet passen bij de beelden.

1 like

Ik vind het echt eenzijdige zeikmuziek. Denk dat het Lana del Ray is of zo? Ik vind dat niet per se slechte muziek maar een beetje meer variatie/beetje minder meloderamatisch zou de vlog wel ten goede komen denk ik.

(Het is wel een beetje mierenneuken want ik vind dat Bonnie heel leuk filmt/haar vlog heel leuk bewerkt.)

5 likes

Waarom lees je hier eigenlijk nog steeds mee als je je altijd aan alles alleen maar irriteert? Je kan iets zeggen over “ons” dat wij altijd alleen maar negatief zijn en alles afkraken, maar van jouw reacties word het hier ook niet gezelliger? (Nee, nee van deze reactie ook niet, maar ik ben oprecht benieuwd waarom je deze youtubers topics nog volgt als het je allemaal zo irriteert)

31 likes

Ja precies dat. Ik comment het ook niet onder dr video want vind haar verder zo leuk juist.

1 like

Hm maar muziek kan een video maken of breken en uiteindelijk ga jij je er zo aan storen dat je haar video’s niet/minder kijkt, dus op zich zou het wel iets zijn wat je kunt laten weten aan haar. Ik kijk haar vlogs bijna nooit, maar ze komt op mij wel over alsof ze iets met feedback doet.

2 likes

Ik vind het zo gezellig dat je er nog bent :heart:

19 likes
Samenvatting

Ja hij heeft een relatie met een reisblogster:(Laura). Hij gaat dus regelmatig op reis met haar zag ik op haar instagram.

3 likes

Oh wow! Ik volg haar al jaren, niet heel precies want ze is niet meer zo actief. Zag wel laatst dat ze een nieuwe vriend had en vond dat leuk voor haar, maar had hem gewoon niet herkend? Hij lijkt een stuk ouder/relaxter nu!

4 likes

Hij heeft nu een baard! Hij ziet er echt gelukkig uit.

2 likes

Misschien is dit hier al besproken, maar kwam net Structuurcoach Cynthia uit Zwolle tegen in een diepte-interview over lange afstanden forenzen. Reist zij niet altijd buiten de spits en eerste klas? En ze zegt zelf in het artikel dat ze vaker met de auto reist :woman_facepalming:

6 likes

De enige plekken waar zij naar toe reist is toch Terschelling voor de tiramisu en Curacao voor de “cursus”

12 likes