Ik vraag mij dan toch af wat zo’n winkel met een teruggebrachte Chanel doet. Zouden ze die weer als nieuw verkopen? Ik zou het persoonlijk niet echt waarderen wanneer ik een tas van een paar duizend euro koop en deze blijkt al eens bij iemand anders in huis te hebben gelegen.
Zal wel vernietigd worden
Het is jammer dat sesamstraat Nederland geen nieuwe afleveringen meer maakt anders hadden ze het daar als requisite kunnen gebruiken. Als een Teletubby een tas heeft waarom Pino dan niet?
lol, ik woon in edinburgh en zo koud is het nou ook weer niet in de zomer.
Ik wil graag naar E toe in april. Is dat een aanrader?
Dat is eigenlijk best zonde. Niet dat ik die tas mooi vond.
Hij kan ook met een (flinke) korting weer verkocht worden. Misschien niet in de desbetreffende winkel maar in een outlet store of online.
Volgens mij komt Chanel nooit in de sale of outlet, dat willen ze niet voor hun imago.
Meeste van dit soort merken vernietigen dit om hun waarde hoog te houden en maken ze slechtere producten voor outlets.
Ik kijk er niet gek meer van op. Ik heb ooit van een zweedse blogger een designertas overgenomen voor 15% van de originele prijs (oke 20% als je de verzendkosten meerekent). Ze had de tas slechts 2 keer gebruikt. Geen gebruikerssporen en zelfs de bon etc nog.
Ik denk dat ze bij Chanel heel goed kijken of er geen krasjes oid op zitten en de tas gewoon weer in de winkel zetten hoor.
Ik weet niet of dit al ergens besproken is (in dit topic of andere topics), maar in de video van Linda Meiden waarin de naam van het kindje van Channah en Quintin bekend wordt gemaakt zie je meerdere malen het geslachtsdeel van hun kindje heel duidelijk, zie je duidelijk dat hij plast en zijn poep en haar naakte tepel. Vind het best shocking dat dit 1. niet opgemerkt/verwijderd is door Linda Meiden en 2. dat dit op YouTube mag staan.
Ik denk dat kersverse ouders er niet graag aan denken, maar er zijn echt wel mensen met kwade bedoelingen en zulke beelden staan voor altijd op het internet. Daarnaast zou ik het niet heel fijn vinden als en naaktbeelden van mij als baby op het internet zouden staan.
Ik ging de video opzoeken om het te bekijken en omg al in de intro zie je de baby open en bloot in beeld een plasje doen. Wat heftig zeg dat zo’n groot platform hier achter staat
Vind dit best een interessant onderwerp.
Aan de ene kant snap ik dat het niet handig is om zulke beelden te tonen aangezien we in een tijd leven waarin (we ons bewust zijn dat) er misbruik gemaakt kan worden door smeerlappen. Aan de andere kant vind ik het JUIST heel gek dat zoiets gecensureerd moet worden omdat dat kleine groepje psychopaten er misschien misbruik van zouden kunnen maken. Een naakte baby moet in principe niks raars aan zijn, het is een wonder van de natuur en dat er dan een piemeltje of een vagina te zien is…ik zou er persoonlijk niet eens op letten, het is niet normaal om een kind te seksualiseren. Als je zoveel aanstoot neemt aan het zien van een geslachtsdeel van een baby stel je zelf dan wel de vraag waarom je het zo naar vind. Vind je het zelf raar om te zien of ben je oprecht bang dat zulke beelden misschien misbruikt kunnen worden?
Het is een lastig onderwerp maar ik vind dat er tegenwoordig teveel ‘verstopt’ wordt zodat t kleine percentage mensen die er last van hebben niet getriggered worden.
Ik kijk al eeuwen geen tv meer, maar ik kan me herinneren dat toen ik jong was en met mn ouders ziekenhuis programma’s keek babies gewoon in beeld kwamen zoals ze zijn en ik had er nooit het idee bij dat het überhaupt geseksualiseerd zou kunnen worden door sommigen.
Stel dat je ineens door oude knipsels rondbladert van je BN-er moeder en je ziet een foto van jezelf in je blote foef. Ik weet niet helemaal hoe ik dat zou vinden, haha.
Maar een baby kan zelf toch niet kiezen of hij wel of niet zo online wil staan? Ik zou er niet bepaald vrolijk van worden als ik 12 ben en weet dat ik als baby’tje bloot op YouTube sta.
Het gaat er toch ook om dat (kleine) kinderen helemaal geen inspraak hebben in het wel of niet online tentoongesteld worden? Deze beelden staan dan nu van hem online, en we weten allemaal dat iets wat online staat maar moeilijk weer helemaal weg te halen is. Om die reden zou ik er al niet voor kiezen om mijn kind zo open en bloot (letterlijk) online te laten zien. Wat nou als hij hier zelf later helemaal niet achter blijkt te staan, en er heel veel last van ondervindt dat het online staat? Dat zou ik als ouder niet op mijn geweten willen hebben. Je moet je kind gewoon beschermen. En daar hoort inderdaad ook wel een stukje bij over de bescherming tegen mensen die online niet allemaal zo onschuldig zijn. Het is mooi dat het in jouw of mijn hoofd niet opkomt om rare dingen te doen met dergelijke beelden, maar dat geldt helaas niet voor iedereen en je weet gewoon niet wat voor soort mensen dit soort beelden in handen krijgen. Als ouder zou ik hierin echt het zekere voor het onzekere willen nemen ten behoeve van de veiligheid en bescherming van mijn kind.
Vind ik ook een heel rare kwestie. Zou mijn eigen kind zo niet in beeld brengen. Maar doordat het zo verborgen wordt gehouden of gehouden moet worden voor een bepaald aantal mensen krijg ik zelf ook telkens als ik een bloot kindje zie de gedachtes erbij van; oei wie zouden dit zien, wat naar dat mensen hierover iets ‘denken’ en een soort beladen gevoel.
In plaats dat ik gewoon denk; oh een bloot kind, is normaal. OK.
En bij vloggen weet iedereen wie het kind is en bij informatieve dingen vaak niet.
Ja, dat is wel de negatieve kant van zo’n groot, openbaar medium als internet. Maar ik denk wel dat het goed is dat er steeds meer bewustheid komt voor het feit dat het niet allemaal even onschuldig is wat er gebeurt met foto’s van kinderen online.
Youtube heeft zelf ook nog niet zo lang geleden de commentsecties onder bepaalde video’s met beelden van kinderen erin uitgezet omdat was geconstateerd dat pedofielen hier met elkaar communiceerden over bepaalde inhoud in de betreffende filmpjes. Dan snap ik echt niet waarom je toch stug doorgaat met dergelijke beelden online zetten.