Het andere Youtubers-/bloggerstopic #8

Enzo kust zijn moeder en oma ook op de mond, ergens wel schattig maar ik vind het ook gek om op beeld te zien.

Trouwens, hebben jullie ook door dat hij steeds minder van zijn dag deelt in de vlogs? Nu schaatst hij natuurlijk heel erg veel en dat wil hij niet meer elke dag laten zien maar ik vind het toch jammer dat hij tussendoor ook niks meer filmt. Misschien is er toch ook nog iets wat hij nog niet wil vertellen…? :smirk: Die trainster van hem is wel een onwijs leuke meid en ze gaat ook steeds vaker met hem mee op pad.

2 likes

Ik kus mijn mam en pap ook gewoon nog steeds op de mond, terwijl ik toch al wel volwassen ben haha! Bij de rest van de familie gebeurd het eigenlijk alleen op de wang, ook gewoon bij m’n tantes of oma. Maar ik vind het niet heel gek dat ze haar een kus geeft op dr mond als ze nog zo klein zijn, zie daar niks kwaads in eerlijk gezegd.

8 likes

Ik kus mijn ouders of zusje ook nooit op de mond, alleen bij mijn vriend doe ik dat. Deed het vroeger bij mijn moeder en zusje wel, maar dat is eigenlijk op een gegeven moment gewoon gestopt, bij mijn vader overigens nooit want dat wilde hij echt niet. Ook niet toen ik jong was, hij vond dat gewoon een raar iets. Overigens moeten andere mensen gewoon lekker doen wat ze zelf willen, zo lang er geen verkeerde intentie achter zit, ieder zijn/haar leven. Wel vind ik het altijd raar om te zien als mensen dat doen bij hun volwassen of oudere kinderen, maar dat ligt meer aan mezelf.

Ohja dat vind ik altijd zo kut. Als je dan op een kinderverjaardag o.i.d. bent (iets met een kring en leverworst in ieder geval) en dat de ouders van een kind dan tegen dat kind zeggen: ‘Geef tante Flamoes eens een kusje!!’ Vaak wil zo’n kind dat helemaal niet. Ik zeg dan altijd maar tegen zo’n kind dat een high five ook goed is. Zo gaat dat niet alleen bij mij maar bij super veel mensen heb ik gezien. (Ik ben trouwens ook niet eens een echte tante.)

Ouders moeten echt stoppen met kinderen te dwingen mensen te kussen.

31 likes

High five voor high fives

Dat doe ik ook vaak met kinderen en vinden ze vaak fijner. Ik vind dit eigenlijk net zo vervelend als het verhaal dat ik van mijn oma hoorde. Dat ik vroeger als jong kind steeds wakker werd gemaakt omdat sommige familieleden eisten dat ze mij moesten zien (ook als ik niet jarig was). Anders was je als kind van hooguit 1,5 jaar niet gezellig. :roll_eyes: :roll_eyes: :roll_eyes: :roll_eyes:

1 like

Haha herkenbaar dit. Kan me herinneren dat ik het als kind heel irritant vond dat ik gedwongen werd om sociaal te doen met familie of vrienden van m’n ouders. Erbij moeten blijven zitten terwijl er voor een kind echt helemaal niks aan is.

2 likes

Ik zou kinderen gewoon lekker hun gang laten. Zeker omdat ik weet hoe irritant ik het vroeger zelf vond . Kinderen zijn ook gewoon individuen met eigen behoeften en geen slaafjes van de (groot)ouders of tante Connie die je wangen vooral gebruikt als stressbal. :upside_down_face:

3 likes

Ik kus mijn ouders ook nog wel eens op de mond, geen dikke klapzoen maar zo’n klein kusje als ze jarig zijn (het 3e kusje zeg maar). Is altijd zo geweest en vind het niet erg. Verder doe ik dat alleen bij mijn vriend.
Veel vriendinnen kussen elkaar ook zo op de mond, zie ik wel eens gebeuren, dat vind ik dan wel weer wat vreemd ofzo.
Nog een vraagje (sorry dat ik het nog meer offtopic haal) maar tongzoenen jullie nog wel eens met je partner? Ik heb nu 7 jaar een relatie maar we doen dat eigenlijk nooit meer, vind het idee soms wat viezig of puberaal ofzo.

3 likes

Ik houd daar niet van.

1 like

Precies mijn gedachte, vroeg me dus ook af waarom we dat doen. Dwingen een hand te geven, vind ik nog wel kunnen overigens. Omdat het ook een beetje cultuurgebonden nou eenmaal een nette manier van groeten is aan deze kant van de wereld. Daarnaast vind ik iemand een hand geven ook nog wel iets van gepaste afstand hebben.

Ben van mening dat ook jonge kinderen die agency zouden moeten hebben om te kiezen wie ze willen kussen en knuffelen. Merk dat ze mensen die ze langer kennen toch wel sneller uit zichzelf knuffelen en beklimmen etc.

1 like

Misschien ben ik echt heel weird maar ik kus m’n vader en moeder altijd gewoon op de mond (als begroeting/afscheid maar ook als ik bij hen slaap en naar bed ga bijv) en ik tongzoen ook met m’n vriend. Hahaha

1 like

Zo dacht ik er ook over, en daarom heb ik er tot gisteren nooit iets over gepost. Toen ik het net gehoord had was mijn eerste impuls om het hele verhaal meteen te posten hier want de juice was real, maar het leek me ook niet zo’n wereldschokkend feit. Nu ik die foto’s van haar zag moest ik er weer aan denken. Overigens zou ik niet willen beweren dat ze een verslaving heeft, en ben ik niet op een soort vooraf voorgenomen missie om haar imago naar de knoppen te helpen. Maar stiekem vind ik het op een cynische manier wel hilarisch, vooral omdat ze die youtubefilmpjes voor kinderen maakt en zich profileert als familiemens.

Ik vind het een behoorlijk contrast, jij niet?

1 like

Iedereen moet gewoon doen wat ‘ie zelf wil toch! Dit is gewoon voor ieder gezin anders. Niks raars aan. Zolang je als kind dus maar niet gedwongen wordt, dat vind ik echt sneu.

1 like

Love tongzoenen, ook na ruim 16 jaar relatie doen we dat nog regelmatig :smile:

7 likes

DIT! Mijn nichtje en neefje gaven ook vaak kussen op de mond toen ze echt nog mini waren. Ik deed het dan wel mee maar nu ze ouder zijn komen ze al aan met getuitte lippen en dan geef ik ze een wangkus of knuffel. Volgens mij vinden ze dat zelf ook veel chiller. Het wordt er zo ingeprent (door de ouders) dat zoiets normaal is terwijl ik denk doe even niet. Laat dat kind zelf beslissen. Dus ook niet als baby opdringen. Een kus op de mond bij ouders vind ik ng ok tot een bepaalde leeftijd maar de rest vind ik toch vreemd. Ik zou mn kind dus ook NOOIT zeggen: toe geef je tante eens een kus. Nee laat ze direct maar zelf beslissen of ze dat uberhaubt willen of niet.

3 likes

Ik dacht juist dat echt iedereen dit deed haha. Zo leer je altijd weer wat op het forum.

32 likes

Ja lekker muilen op de bank

44 likes

Alleen tijdens de seks, maar verder eigenlijk nooit.

2 likes

Nah, ik overdrijf gewoon met ‘de meeste’.

Zo’n special snowflake vind ik mezelf nou ook weer niet, want heb het idee dat dat is wat je vraag suggereert. Ik kan wel heel erg dingen overdenken, maar dat vind ik geen bijzondere eigenschap. Wilde dat eigenlijk al zeggen na die sarcastische reacties, maar vond het eigenlijk een beetje flauw dus heb het laten varen.