Zag hem ook al bij Mascha voorbij komen. Snap dat ook nooit. Ook inderdaad onprofessioneel om te delen vind ik.
Valt me vaker op dat youtubers niet snappen dat bedrijven wel vaker onderhandelen over een prijs. Natuurlijk ben je vrij om nee te zeggen (en zou ik ook zeker aanraden als ze je niet bieden wat je waard bent) maar ze zijn zó beledigd als iemand het probeert. Terwijl het in allerlei commerciële beroepen echt vrij normaal is dat klanten proberen af te dingen.
Ik vraag me echt af of dit naĂŻviteit is of ego.
Ik gok ego.
Ik zou gelijk niet meer met haar willen samenwerkingen als ze cijfers en dit soort onderhandelingmailtjes zo in de ether gooit
Werk zelf in entertainment / media branche (niet met influencers, zit andere hoek) en als een prijsvraag âŹ3000 is en je komt met âŹ1200 aan is dat ook niet âonbeleefdâ maar ook niet ânetjesâ. Is 50%+ naar beneden.
Je gaat toch ook niet naar een aannemer die een offerte van âŹ10.000 maakt en jij zegt, âja ik wil dit allemaal voor âŹ4.000â. Onderhandelen is heel normaal, maar kan me voorstellen dat je zoiets hebt van âwat is dit nou weerâ
Ik snap dit inderdaad ook niet. Dat is toch gewoon heel gebruikelijk en ook een onderdeel van ondernemen lijkt me. Ik vind dit echt helemaal geen rare mail. Voor mijn opdrachten geef ik ook een prijsopgave en daar valt vaak wel over te praten. Ik hou daar ook juist zelf rekening mee, bouw wat onderhandelingsruimte in. Vind dit screenshot beetje arrogant over komen ofzo
Ik ook niet. Er zijn ook genoeg mensen die in winkels afdingen. Bijvoorbeeld bij meubels of witgoed, soms zelfs bij kledingwinkels.
Ik hoor ât ook regelmatig op mijn werk als mensen een premie opvragen. Ik geef bijvoorbeeld aan dat de premie âŹ400/jaar kost. De potentiĂ«le klant vraagt dan of her ook voor âŹ300/jaar kan. Doen we niet.
Ze doen net alsof ze de enige beroepsgroep zijn waarin wordt afgedongen (?) maar dat is echt niet zo. Vast iets met het special snowflake syndroom.
Ik zou persoonlijk ook âdikke doeiâ zeggen hoor maar ik snap gewoon niet dat influencers er altijd zĂł verbolgen op reageren en dan ook nog openbaar. Zoals ik al zei: of heel naĂŻef of nogal een ego.
Ja en dat âje doet het toch wel gratis?â Nee je doet het voor minstens 1250 euro. Het zal wel om een instapost gaan dus come on.
Bovendien ook, who cares, moeten al je volgertjes deze persoon nu haten ofzo? Whatâs the point
Je maximaal budget aangeven en vragen wat er daarmee mogelijk is heel normaal. 100% mee eens, alleen maar profi om mee te denken.
Echter zit je denk ik hier aan de inkoop van een IG post of een story oid. Die kun je niet âhalverenâ.
Als het bijv. gaat om: een presentatie geven en er is maar X budget mogelijk dan kun je tegemoet komen in duur van de prestatie, wordt je âgezichtâ van het event etc etc is meer ruimte in om te onderhandelen.
Je kan niet zeggen âwe hebben 50% van de IG post prijs, maar kunnen we wel de hele krijgen?â Dat lijkt me meer deze situatie.
Ben nu trouwens wel benieuwd voor wat ze die 3300 vragen, is een behoorlijk bedrag voor een klus (als het om een video/foto maken gaat)
Wacht als ik het goed begrijp heeft die Marije zelf contact opgenomen met de persoon/het bedrijf in kwestie (âdank voor je mail en interesseâ)?
Want dan vind ik het niet zĂł gek dat hij/zij met een tegenvoorstel komt.
Ze heeft in 1986 geneeskunde afgemaakt en ze is cosmetisch gynaecoloog sinds 1995 dus helaas is dit een echte operatie
Zou mij helemaal niks verbazen als dit mailtje gewoon verzonnen is om dat pareltje van een boek te promoten.
Ben mosterd na de maaltijd, maar als je ooit twijfelt of iemand wel arts is, kun je diegene altijd opzoeken in het BIG-register. In haar geval: even googlen op haar naam + BIG en je vindt haar BIG-nummer waarmee ze (inderdaad) geregistreerd staat als arts.
Je betaald in deze case niet voor arbeid. Je betaald voor reclameruimte.
Als jij een tvspotje wilt inkopen op tv is de prijs niet gebaseerd op het aantal uur dat ze bezig zijn met dat spotje maken. No way dat ze 200.000 kosten voor 1 dag draaien (of sterker nog; je moet zelf de beelden aanleveren en voor die 200.000 heb je slechts enkel de advertentieruimte zonder dat ook maar iemand arbeid heeft verricht voor dit budget) als je 1 spotje wilt inkopen in de pauze van de voetbalwedstrijd voor 5 seconcen.
Die 200.000 (of wat het bedrag ook is) is opgebouwd door de kijkers en doelgroep. Je vraagt en hen ook niet âgoh 200.000 is teveel. Kunnen we het tvspotje voor 100.000 krijgen, maar nog steeds 5 seconden?â
Je kan niet zeggen, âIk wil graag een insta post. Je posts bereiken gemiddeld X mensen. Die X mensen zijn te duur kun je nu een post maken die slechts 50% bereikt, kan ik dan 50% korting krijgen.â Dat zou eerlijker zijn, maar is niet mogelijk.
Haar big nummer staat zelfs in de bio van die youtubevideo
En zelfs op haar naambordje in de video, zie ik nu. Maar goed, was meer ter info voor het geval dat.
Yes, snap je en mee eens. Ene bedrijf haalt er ook meer rendement uit dan de ander. Daar geloof ik ook zeker in. Voor de een is 200.000 100% worth the value en voor de ander prijsverspilling.
Haalt niet weg dat ik echt niet vies ben van beetje onderhandelen en/of kostenposten eruit schrappen indien budget lager is. Maar zonder te schrappen 50% vragen voor zelfde resultaat vind ik ook niet profi.
Snap Marije wel. Zou alleen dan bijv. zeggen. â3300 voor een IG post/video/whatever is er niet. Maar 1250 voor een story (of meerdere of whatever) kan wel.â Dan kijk je naar, wat is het budget en wat is mogelijk. Win-win for both.