Tja ik verwacht niet echt van een influencer dat ze beseffen dat ze in een kapitalistisch systeem leven en daar flink van profiteren en dat dat wellicht niet zo ethisch verantwoord is :’) Dus als je vanuit haar belevingswereld denkt, dan is het toch best logisch dat ze dit zo zegt? Ze heeft veel werk verricht op die volgers op te bouwen en ze vindt zelf dat haar privacy waardevol is en aangezien andere mensen dat willen zien vind ze dat daar wat tegenover moet staan. Ja, ik vind het ook eigenlijk bizar dat we dus een soort van betalen zodat we kunnen genieten van de dagelijkse beslommeringen van een influencer, maar ja here we are
Ja ik snap je punt wel en ben het ook wel met je eens denk ik. Maar ik snap gewoon niet zo goed wat ‘we’ dan van iemand verwachten? Om te zeggen: ‘ja nou nee ik verdien dit geld inderdaad niet en er zijn andere hele belangrijke banen die dit geld wel zouden verdienen dus ik stop er mee en ik ga in de zorg werken’? Ja,dat zou wellicht sympathiek zijn van zo iemand. Maar tegelijkertijd verdient zij letterlijk haar geld aan de mensen die naar haar willen kijken, dat kan je haar toch ook niet echt kwalijk nemen dat ze daar een slaatje uit wil slaan? Dat is zo met alle mensen die in entertainment werken. Vinden we het van Beyoncé ook schandalig dat ze miljoenen verdient? Ik heb het idee dat we daar veel minder streng naar kijken…
Ja dat vind ik ook onzin net zoals voetballers die mega veel verdienen. Maar zo werkt het nu eenmaal en ik vind ook echt niet dat youtubers dan maar moeten stoppen en ergens anders moeten gaan werken. Maar toegeven dat je in een luxepositie zit en niet elke keer die hoge bedragen proberen goed te praten zou ik wel sympathieker vinden.
Ja oké, als je er zo over nadenkt was die argumentatie van waarom ze zoveel verdient misschien toch niet zo sterk. Al blijf ik er wel bij dat we zo’n mindset misschien niet kunnen verwachten van mensen (maar dat is misschien een beetje pessimistisch). En als ik me even inleef in hoe zij haar wereld beleeft snap ik nog steeds wel dat ze er zo tegenaan kijkt.
Ja zij werkte toch al bij een groot bureau? Die nieuwe manager. Ik herken haar van de Huismuts.
Waarom is het systeem niet oké? Het IS een belachelijke hoeveelheid geld als je gaat kijken naar de hoeveelheid uren of moeite die erin gestoken wordt. Maar daar gaat het niet om. Het gaat om het resultaat wat die insta posts opleveren bij die bedrijven. Als Mascha een instastory plaatst wat een bedrijf uiteindelijk €20.000 oplevert, dankzij HAAR, dan is het toch niet meer dan logisch dat zij daar €5000 voor vraagt? Of ze er nou veel werk aan heeft gehad of niet, dat geld wordt toch wel verdiend, over haar rug. Dan wil je daar gewoon een substantieel deel van. Lijkt me echt niet gek.
Natuurlijk zijn idiote bedragen. Maar dat is nou eenmaal hoe marketing werkt. Daar kunnen influencers ook niks aan doen. Als je het echt zo’n stom systeem vindt is het enige wat je kunt doen stoppen met influencers volgen, of nog directer, stoppen met je laten influencen.
Ik ben het met je eens dat het influencers zou sieren als ze zouden zeggen ‘het is los van de context een idioot bedrag voor 10 minuten moeite’. Maar om ze er zo om te veroordelen vind ik echt niet juist. Alsof wij allemaal zouden zeggen ‘€5000 voor een story? Nee hoor dat vind ik idioot, geef mij maar een tientje want ik ben er maar 5 minuten mee bezig’.
Wat is er met Debbie gebeurd? Het lijken wel brandwonden op haar handen en hals?
(Bron: instastories)
Nvm ik zei wat over je plaatje maar ik las hem verkeerd.
Ik zou het wel verfrissend vinden als influencers/entertainers/media-mensen eens zouden zeggen ‘We doen niet echt heel belangrijk werk maar wel werk dat veel mensen leuk vinden/waar veel mensen naar kijken en daarom verdient het veel.’
Ik was ook al benieuwd! Ziet er heel naar uit!
Ja of “haha jongens wie had 15 jaar geleden gedacht dat je zo rijk kon worden enkel door massaconsumptie tentoon te stellen op video!”
Ja plus dat het toch ook helemaal niet erg is? Niet zo veel mensen doen écht heel erg belangrijk werk. Je mag ook best trots op je werk zijn als je mensen blij maakt met je filmpjes, maar ga er gewoon niet zo belangrijk over doen met je: ‘Ik verdien dit want IK GEEF MIJN PRIVACY OP!!’
Zou t geen stunt zijn om aandacht te vragen voor eczeem oid? Als t niet zo is sorry. Maar t viel me ook wel op. Verder goed dat t haar niet uitmaakt of mensen het zien.
Dat zou best kunnen, ik zag dat Alwin vandaag een video heeft gepost over (leven met) een huidaandoening voor een campagne.
had ze die lippen altijd al zo?
Ik vond haar mond ook schokkend vandaag.
Ja dat zal het denk ik zijn.
In deze context (hoe ze zo poseert) moet ik wel een beetje denken aan het ebolafilter.
Ja, op deze foto lijken haar knokkels ook bijna een streep highlighter.
Zou hele goed een campagne kunnen zijn.
‘Grappig’ eigenlijk dat je dan bij influencers meteen in twijfel gaat trekken of het echt is.
Ik moest ook meteen denken aan een campagne, maar zou het eigenlijk echt debiel vinden als het een campagne is.
Wow, die lippen. Echt een beetje een clownsmond.