Het andere Youtubers-/bloggerstopic #8

Nee, maar ik dacht dat de discussie al algemener getrokken was dan het individu? Anders kan je tienduizend dislclaimers in de discussie gooien.

@Mhysa ik heb het gewoon over een gezonde relatie, niet waarin ouders ruzie hebben. Uiteraard is in dat geval goed uit elkaar leven beter.

At the end of the day is het leven niet maakbaar en hebben sommigen van ons meer pech/geluk dan anderen.

Ik ben er ook echt niet lang verdrietig om geweest om deze reden. Liefde was er toch niet hehe.

1 like

Ik ben zelf uit elkaar, heb 2 kleine kinderen en ik krijg zelf wel vaak opmerkingen van ja maar uiteindelijk wil elk kind dat zijn ouders bij elkaar zijn.
Ik denk dat dat wel meevalt, nu is er veel meer rust voor beide kinderen. Het is gewoon per kind verschillend maar die van mij groeien beide op in een gezonde omgeving

11 likes

Ik denk dat het beticht waar ik op reageerde rot is om te lezen voor mensen die (om wat voor reden dan ook) hun kind alleen opvoeden/niet bij elkaar zijn met de andere ouder van hun kind en daar wilde ik het graag voor opnemen.

Ik denk niet dat het ouderwets is om goed na te denken of je een kind wil (als je die keuze hebt) maar wie bepaalt dan wanneer je relatie lang genoeg is?
Ik vind het wel ouderwets dat de ‘goede basis’ van een kind dus twee ouders (de vader en de moeder) moeten zijn.
Waarschijnlijk had ik dat niet helemaal goed verwoord. Sorry dat je het pijnlijk vond om te lezen. Het was niet mijn bedoeling om iemand te kwetsen. Juist niet eigenlijk.

6 likes

Wat jij zegt was exact wat ik bedoelde ook, alleen denk ik als ik naar mijn persoonlijke situatie kijk, dat 6 maanden daarvoor absoluut te kort. Iedere relatie en situatie is anders en wij weten uiteraard niet wat de motivatie was om uit elkaar te gaan en of dat ĂŒberhaupt te maken had met snel een kindje krijgen.

1 like

Even iets anders. Maar is dit wel iets wat ouderwets is en juist niet iets van nu? Volgensmij was het vroeger eerder de standaard om wel kinderen te nemen. Of je ze nou wel of niet wilde.

9 likes

Ik kan me ook zoiets herinner van Monica’s boek, over dat zij niet per se vindt dat je samen hoeft te zijn met de vader van je kind. Toen dacht ik al lekkere insteek? Kwam een beetje vreemd op mij over hoe dat er stond (ik weet het niet meer precies), vooral omdat ze eens een video heeft gemaakt over dat ze er heel erg mee zat dat haar ouders uit elkaar zijn gegaan en om daar dan nu naar mijn idee zo nonchalant mee om te gaan

Zullen we het anders ff laten?

Het is al vervelend genoeg voor Monica dat het voorbij is, zonder dat we daar nu allemaal over gaan oordelen, gebaseerd op absoluut nul kennis over de situatie.

Bovendien zitten er ook alleenstaande (toekomstige) moeders, gescheiden moeders, moeders die na een paar maanden relatie een kind kregen, op dit forum en je weet dat je sowieso gevoelige snaren gaat raken en hen in een positie plaats waarbij ze haast gedwongen worden voor zichzelf op te komen.

76 likes

Ik heb me laten influencen door Bonnie, net met vriend naar de Lidl geweest voor het kerstassortimert en veel te veel gekocht

15 likes

Ik eet geen vlees dus heb geen idee haha. Hebben meer dingen als snackjes en toastjes en borreldingen gekocht, en vond dat ze wel heel veel dat soort dingen hadden. Ook soep enzo en veel toetjes

1 like

Haha maakt niet uit hoor. Jammer dat ze bij jouw Lidl verder niet zoveel hadden, bij ons was echt wel een groot deel van de winkel omgetoverd tot feestschap

Amen.

1 like

True! En (in dit geval) het kind is er al, dus heeft het sowieso weinig zin om te discussiëren of het al dan niet een goede keuze was?

Beetje mosterd na de maal (omg op mezelf, wat een viva-opmerking)

3 likes

Zou die jongen in de nieuwste vlog van Bram de Wijs zijn nieuwe vriend zijn?

Ja. Denk ik wel. Hij is er het hele weekend!

Wooow ze ziet er veel beter uit zo :o

5 likes

Wow !

Wat voor héle bijzondere video zou er morgen online komen van Sarah Rebecca? (zie het op haar insta stories)

Zwanger?

Dit was ook het eerste waar ik aan dacht

1 like