Het andere Youtubers-/bloggerstopic #8

Ik zeg dus niet dat hij het is hè, ik vind alleen zeggen dat een jong iemand JOU verleidt totale bullshit. Ook @Zemraluani

Maar eens, te glad ijs dit.

Dit doet me denken aan dat online boekwerk van die keith bakker

1 like

Boeiend als het 36 en 52 was geweest. Dat zijn twee volwassenen die weloverwogen een keuze maken. 18 en 36 is heel iets anders. Ik heb wat collega’s van 18 en bovendien heb ik het vorig jaar een beetje aangelegd met een boy van 18 (ik ben nu 31) en dat verschil is echt zo zo zo groot. Hele andere fases van het leven, hele andere manier van denken en kijk op het leven. Ik denk niet dat je cognitief bij elkaar past als de een 18 is en de ander 36.

Ik zeg niet dat ik het misselijkmakend vind maar ik snap het ook echt niet.

12 likes

@Banananana @Eddie ben wel benieuwd vanaf welke leeftijd jullie dan wel vinden dat het zou “mogen”, moreel en cognitief gezien.

Het gaat me niet over mogen of niet mogen. Dat vooropgesteld.

Maar ik weet van mezelf dat ik eigenlijk de laatste jaren pas de grootste veranderingen heb doorgemaakt en meer mezelf ben geworden. Als ik me nu vergelijk met hoe ik was toen ik 18 was oh my god. En 23 en 25. Ik ben nu gewoon veel meer tot rust gekomen, maak me niet druk om anderen, heb mn principes en idealen op een rijtje. Ik zou het chill vinden om met iemand te zijn die er ook zo voorstaat. En dat betekent niet dat iemand van 18 niet zn idealen op een rijtje kan hebben maar ik denk gewoon niet dat er heel veel overeenkomsten zijn. Daar liep ik ook tegen aan met die jongen van 18 of mn collega’s. Dat ik steeds denk: come on, really…

2 likes

Tuurlijk, ik ben ook niet meer die persoon die ik was op m’n 18e (gelukkig maar). Maar om er zo fel op tegen te zijn en iemand een viezerik en misselijkmakend te noemen snap ik gewoon niet helemaal. Ik zou zelf ook geen 18 jaar leeftijdsverschil willen maar soms werkt het gewoon?

Jij zegt moreel gezien is het dubieus, dus vandaar mijn vraag. Vind het bijzonder dat je zegt ‘dit hangt af van geval per geval’, waaruit blijkt dat het in dit geval dan wel “fout” is? Heeft Bram het duidelijk gemeld dat hij per se iemand zoekt die in een andere ontwikkelingsfase zit? (Serieuze vraag, ik kijk hem niet).

1 like

Ahh oke, dank je. Vind het nog steeds niet zo’n mega groot probleem haha maar we mogen het natuurlijk gewoon prima met elkaar oneens zijn hier.

Ja ik, tegen de verzendkosten mag je hem hebben!

Ik vind ook essentieel verkeerd dat hij op Tinder liegt over zijn leeftijd en bewust zijn zoekgebied op 20 en jonger zet.

16 likes

Vind het goed dat Anna Nooshin zich uitspreekt over ZP, maar waarom in het Engels? Het meerendeel van haar volgers is Nederlands, het speelt zich af in NL & ik kan mij voorstellen dat een groot deel het niet begrepen heeft want zijn ook nog jongere meiden… :sweat_smile: (of onderschat ik haar volgers nu?)

Zou het zijn omdat Kim K er iets over zegt dat ze nu ‘pas’ erover praat?

Ik zou willen dat influencers eens duidelijk politieke standpunten zouden innemen. Met hun bereik kan je zo veel. Neutraliteit betekent niks meer vandaag de dag.

@Zaadjes waarom wil je dat er niet voor neerleggen eigenlijk?

1 like

Josh V was met Alexis naar de intocht in Antwerpen en daarom moest ik denken aan dat ik vind dat zij altijd best wel dweept met het feit dat Nick ‘Belgisch’ is terwijl hij/zijn familie volgens mij gewoon van die typische Nederbelgen zijn voor de belasting en persoonlijk zou ik daar niet echt trots op zijn. (Dat ze daar was staat en dit staat los van elkaar hoor maar daarom moest ik er aan denken.)

19 likes

Hoe werkt dat dan belastingtechnisch? Asking for a friend…

3 likes

Hoe het precies zit kan ik je niet uitleggen hoor maar vooral in de jaren ‘90 (maar nu ook nog wel) gingen veel vermogende Nederlanders daar wonen omdat ze dan geen vermogensbelasting in NL hoefden te betalen. In BE is die blijkbaar lager. Ook de huizen zijn er over het algemeen goedkoper. Nederbelgen hebben echter niet zo’n goede naam omdat het gewoon allemaal niet erg sympathiek is naar zowel NL als BE. Ik weet zeker dat je op internet wel kunt vinden hoe het precies werkt hoor, als je wilt.
In ieder geval geen reden om te dwepen met het feit dat je Belgisch bent als je het zo regelt.

1 like

Ja even voor de duidelijkheid: ik heb het ook niet over iedere NL die in BE woont hoor! (Ik zou zelf ook wel willen.) Maar bij hen kun je het gewoon wel raden. En dan klinkt ‘hij is Belgisch :heart_eyes: ‘ zo stom.

2 likes

Maar wat is dan de grens? Ik vind het idd raar dat hij blijkbaar op Tinder die leeftijdsgrens aanduidt. Maar ik voel me door deze situatie wel een beetje aangesproken. Ik ben sinds ik 20 ben samen met mijn vriend die 12 jaar ouder is, ondertussen zijn we bijna 6 jaar samen. Dan vraag ik me af of hij toen - en misschien wel nu - door mensen in de omgeving als een viespeuk wordt afgeschilderd? Aangezien hij 32 was en ik 20.

Ik vind naast leeftijd zoveel andere dingen meespelen bij “volwassen zijn”. Hoe je in het leven staat, of je werkt, of je al ooit aan kinderen hebt gedacht, wat je doet in je vrije tijd etc.

De jongen van Bram heeft een foto van juni op insta met zijn Eastpak en de vlag van toen hij was geslaagd voor de middelbare. Als bijna 30-jarige sta ik hier zo ver van af haha. Maar zoals ik zei er tellen zoveel andere factoren mee.

11 likes

Ja eens! Ik woon ook al een aantal jaar in België, maar ik zou het echt niet wagen om mezelf iets anders te noemen dan Nederlander.

2 likes

Maar hoe werkt het dan? Als iemand uit het buitenland naar Nederland verhuist en is ingeburgerd, zie ik ze ook als Nederlander. Mascha is toch ook gewoon Nederlands? Ze heeft een Nederlands paspoort en is een Nederlandse inwoner.

Denk dat het hem daarin zit, ik woon ook al aardig lang in het buitenland, maar ben ook gewoon nog steeds Nederlander. Denk dat de meeste Nederlanders die naar België verhuizen niet in zoverre inburgeren dat ze hun Nederlands staatsburgerschap ervoor opgeven, zeker niet diegenen die het alleen doen vanwege de belastingen.

1 like

Ik heb gisteren ook gekeken, ik voelde/dacht net hetzelfde.
Ik weet niet wat het is maar vind haar kinderachtig overkomen, altijd haar gelijk moeten halen enzo.

1 like