Het andere Youtubers-/bloggerstopic #8

Een Belgische identiteitskaart hoeft niet te betekenen dat je de Belgische nationaliteit hebt, het kan ook gaan om een verblijfsvergunning.

Van mij mag hij zich Belg voelen als hij braafjes gaat stemmen en een mening kan formuleren over ons politiek landschap. En minstens één keer per week frieten eet, zelfgebakken of van bij de frituur. McDo e.a. telt niet.

11 likes

Ik zal me koest houden, 18 jaar vind zelfs ik een beetje een groot verschil… :grimacing::see_no_evil:

Het ging mij er meer om dat ik niet zo zou dwepen als mijn vriend (zijn familie) belastingontdwijkende Nederbelgen zouden zijn maar goed, misschien is dat wel helemaal niet zo, ik denk dat gewoon.

2 likes

Ik denk dat het verschil hier ligt in het feit dat die kerel telkens specifiek op zoek gaat naar jongeren, dat geeft al meteen een andere indruk dan dat je op natuurlijke wijze gevoelens krijgt voor bijvoorbeeld een collega of een vriend van een vriend.

Toen ik 18, bijna 19 was werd ik online benaderd door een man van 34 en naïef als ik was heb ik daar ook “iets” uit laten voortkomen. Maar dat was geen relatie te noemen, het was systematisch misbruik van mijn gebrek aan levenservaring en assertiviteit.
Niet iedereen maakt misbruik van de ongelijke machtsverhouding in zo’n relatie, en er zijn vast een handvol tieners die wel sterk genoeg in hun schoenen staan. Maar bewust op zoek gaan naar net-meerderjarigen is toch problematisch te noemen volgens mij.

17 likes

Dat denk ik wel. Volgens mij is zij héél bewust bezig met imago en populariteit, dus dan is het het veiligst om je niet uit te spreken over dergelijke zaken. Nu er (internationaal) steeds meer bijval is tegen zwarte piet, is het het perfecte moment om daar in te springen.

Hoe meer mensen zich tegen zp uitspreken hoe beter, maar krijg bij haar weer zo’n onoprecht gevoel eigenlijk (zoals je wel kunt lezen :see_no_evil:).

18 likes

Ik kijk de vlog van Josh en ik vind Alexis zó ontzettend schattig. Volgens mij is Josh ook echt een leuke lieve moeder. Nu wil ik ook een baby :pleading_face:

8 likes

Kijken hier ook wat mensen UK/US vloggers? Ik vind dat toch altijd wat leuker. Wie zijn jullie favorieten? Ik ben groot fan van:
Estee Lalonde,
sunbeamsjess,
Lizzy Hadfield,
Helen Anderson,
Emma Hill
en ben nu Learningtobefearless aan het bingewatchen.

Leuke tip: Andreaclare is een Canadese expat die sinds een paar maanden in Amsterdam woont en ik vind haar echt heel leuk qua stijl en videos.

1 like

Tasha Green vind ik wel leuk qua kleding en een vriendin van haar itslinamar. Patricia Bright vind ik soms nog wel leuk om te kijken

1 like

Dat gevoel heb ik dus ook.

1 like

Als “influencer” je politieke mening uiten lijkt me best pittig, volgens mij krijg je dan echt een shitload aan haat comments.

2 likes

Ik volg op het moment eigenlijk alleen Claudia Sulewski. In het verleden volgde ik veel meer van de Amerikaanse tiener guru’s, Lindsey/Meghan Hughes, Lexie Lombard, Aspyn Ovard. Maar Claudia is eigenlijk de enige daarvan die ik nog boeiend vind om te volgen.

Vind ik alleen maar goed als mensen met veel volgers dat doen. En ik zou dan ook zoiets hebben van als je m’n politieke voorkeur niet kan waarderen dan unfollow je maar lekker.

Maar vind het sowieso gaar dat er een soort “taboe” heerst op het uitspreken van je politieke voorkeur. En dat dat dan privé zou zijn. Wat een bullshit. Zelfs Bonnie zegt niet op wie ze stemt Terwijl zij een open boek is

6 likes

Ik kijk soms nog naar theannaedit, vroeger ook naar Lily Pebbles maar nu sinds haar baby niet meer want ik vind baby content echt het vreselijkste wat er is. Lizzy Hadfield vind ik wel leuk qua stijl maar als zij praat vind ik het soms zo vermoeiend, het is echt ratelen voor mijn gevoel en als ik dan hoor wat ze zegt gaat het ook nog eens nergens over. Ik vond haar vriend wel heel leuk, Ben heet hij dacht ik? Maar hij is opeens verdwenen, heeft ze daar ooit iets over gezegd? Ik gok dat het gewoon uit is, maar ik bekijk niet haar volledige vlogs.

Ik volg Nicole Guerriero nog steeds, vind haar vlogs altijd heel leuk, ook al doet ze eigenlijk echt geen fuck. Jaclyn Hill volg ik ook mja, die post niks anders dan drama en gejank. Jenna Marbles vind ik leuk, maar moet wel zin hebben in haar video’s. Al zijn dit allemaal niet echt vloggers eigenlijk.

Oeh ja the anna edit vind ik soms wel leuk maar alles heeft AD in de titel en dan kijk ik automatisch niet haha. Lizzy Hadfield is soms onuitstaanbaar met d’r geklaag en gestress om niks maar toch blijf ik altijd kijken. Ben vond ik vreeeeselijk, deed altijd zo “leuk” voor de camera. Veel speculaties idd dat het uit is, kan niet anders. Wel sneu.

Ja dat precies, dat geklaag en gestress. Oh haha, ja hij was altijd wel extreem aanwezig, had soms ook het idee dat hij misschien een beetje zichzelf probeerde te profileren door haar vlogs. Hij liet ook altijd op elke instafoto een super cheesy comment achter. Maar vond hem wel sexy opzich :joy:

1 like

Vind ik ook goed. Maar dan wel graag alleen links opvattingen.

1 like

Hoezo dweept ze daarmee dan?

Het viel mij ook al op. En natuuuurlijk is dit een zakelijke reis die wordt afgetrokken van de omzet. Ze zou een dief van dr eigen portemonnee zijn als ze het niet deed.

Ja, ik snap dat het wel leuk kan zijn als je zelf een baby hebt maar zo niet dan is de interesse voor die kanalen in 1 keer weg. Ik mis ook de oude content dan. Kenza heb ik ook ontvolgd terwijl zij voor mij de eerste blogger was die ik actief volgde, ik gun haar die baby natuurlijk helemaal maar zelf vind ik het niet boeiend en ook jammer dat het 100% baby is.

2 likes