Het andere Youtubers-/bloggerstopic #8

Ik dacht eigenlijk dat ze bedoelde dat ze het had van een vriendin van een influencer.

9 likes

Ik lees alleen inside information en niets over vriendschap of lees ik nu ergens over heen?

5 likes

Nooo ik ben een soort 4de rangs vriendin haha

Het is flauw op op alle slakken zout te leggen, maar ik snap dus niet dat Cynthia dit bovenaan haar aardappel recept zet:

Als je de aardappels overdag al eventjes kookt, kost het je op de avond zelf niet zoveel tijd.

Je wĂ©Ă©t toch dat de meeste mensen overdag gewoon moeten werken en niet thuis zijn? Uiteraard kun je die dingen ook de avond van tevoren ook koken, of weet ik wanneer, maar ik vind dit een raar soort slordigheid waarvan ik denk, wil je graag kritiek of zo? Ze krijgt zo vaak commentaar dat ze te makkelijk denkt over ‘normaal’ werk en zich haar uitzonderingspositie niet beseft (laatst nog bij dat selfcare artikel) en dan blijft ze dit soort simpele dingen op zo’n manier zeggen. Terwijl een miniverandering als “eerder” in plaats van “overdag” dat element volledig weghaalt.
Misschien denk ik te conflictmijdend hoor, maar ik snap dus niet dat ze daar niet een beetje rekening mee houdt.

41 likes

Hoe anders komt het al over als er gestaan had: Mocht je overdag in de gelegenheid zijn om de aardappels al alvast eventjes te koken, raad ik je dit aan omdat het je dan in de avond tijd scheelt.

12 likes

Maar er zijn toch ook een heleboel mensen voor wie het wel van toepassing is? Er zijn ook genoeg mensen die thuis werken, of die het recept op een vrije dag maken waarbij ze wel tijd overdag hebben. Het is op zich best een nuttige tip om de aardappels al eerder te koken. En dan kun je zelf wel invullen of dat voor jou wel of niet handig is. Als ik 's avonds Mexicaans wil eten o.i.d. zet ik ook vaak 's morgens terwijl ik me aan het aankleden/make-uppen/ontbijten ben de bonen vast even op.

4 likes

Natuurlijk bestaan die ook. Maar ik blijf het vreemd vinden dat ze de formulering niet zo aanpast (met Ă©Ă©n woord) dat het voor iedereen toepasbaar is. “Eerder” kan ook betekenen overdag, als je daar toevallig de tijd voor hebt. Normaal zou het me niet zo opvallen, het is maar een detail, maar omdat het iets waar ze dus erg vaak kritiek op krijgt, wat volgens mij voor haar veel energie kost (want ze gaat er dan altijd op in) vind ik dit zo ondoordacht.
Maar zoals ik zelf al zei, het is inderdaad wel een beetje op alle slakken zout leggen.

1 like

Ja of in de ochtend. Ik sta vaak genoeg in de ochtend een ovenschotel te bouwen omdat ik daar ‘s avonds echt geen zin in heb.

Mijn probleem met het recept is dat die aardappels er helemaal niet krokant uitzien maar als zompige treurnis. Mijn aardappelhart huilt.

34 likes

Haha ik dacht ook al; hoe is dat krokant??

Dit lijkt er meer op: https://www.culy.nl/recepten/culy-homemade-crispy-geplette-aardappeltjes-uit-de-oven/

3 likes

Het geheime trucje is trouwens ganzenvet of eendenvet, niet met je vinger een kuiltje in de aardappel drukken.

8 likes

Nooit perfecte ‘crispy’ aardappelen voor mij dus :sob:

2 likes

Van Heston Blumenthal (die had een tijdje terug zogenaamd de beste roast potatoes ontwikkeld) mag het ook met veel olijfolie, maar die moet je dan wel in de schotel in de oven voorverwarmen voor je de gekookte aardappelen erin doet. Maar mijn familie aan de andere kant van de vijver gebruikt dierlijk vet en dat is wel heeeeuuuuul lekker (en vast super slecht voor je en zeker niet vega).

5 likes

Deze foto doet me meer denken aan de overgebleven aardappelen die mijn moeder opbakte met een eitje er door <3

2 likes

Nooit geweten dat dat luxe was. Maargoed, ik dacht ook altijd dat nasi een traktatie was

2 likes

Ja, dat vind ik ook, maar zoals ik al zei vind ik de formulering die ze gebruikt opmerkelijk. En niet zo verstandig omdat dus al vaak is gebleken dat ze daar kritiek op krijgt. Dus slordig/ondoordacht om het zo op te schrijven terwijl het zo makkelijk anders kan.

maar dit veronderstelt een vorm van ambitie op het gebied van tekstschrijven.
volgens mij heeft ze die simpelweg niet. is het al heel snel goed.

2 likes

Opgebakken aardappelen :heart_eyes:. Vond ik ZO lekker altijd, echt feest hahaha

13 likes

Trucje van Joris Bijdendijk:

Kruimige aardappelen in grote stukken snijden, koken, te ver doorkoken zodat de punten moes worden, afgieten en een nacht in de koelkast laten staan.

Frituren in zonnebloemolie, daarna bakken in de pan met boter, boter bruin bakken, handgesnipperd uitje erover, peterselie en zeezout.

(Ik heb dit meegetypt met een podcast dus niet een mega duidelijk recept, excuses.)

13 likes

hahah dit lijkt net zo’n comment op Facebook/instagram met ‘recipe for a cake’

5 likes