Het andere Youtubers-/bloggerstopic #8

Heeft een monumentale status ook gevolgen voor de binnenkant of alleen voor de buitenkant?

Ja volgens mij moet je voor alle veranderingen binnen (muren verplaatsen etc) ook een vergunning hebben.

Edit: en ik zou zelf zo’n huis ook flink willen verduurzamen (als je toch al alles onder handen neemt) dat is volgens mij ook ingewikkelder.

2 likes

Zou ik ook doen met het oog op investering en door verkoop later.

Ja wat @Shaaar zegt! En het kan zelfs nog erger, mijn tante woont in een monumentaal pand waarbij de kleurstelling binnen ook bij de architectuur hoort. Dus zij mag de de kleuren binnen ook niet zomaar overschilderen zonder toestemming.

3 likes

Ik zie allemaal stories voorbij komen van Shifra over hoe zij haar kaas snijdt. Ik zit echt met m’n oren te klapperen hoe ze dit zo afwijkend kan doen :woozy_face:

Hoe schaaf jij je kaas?

• Zoals Hans (bovenop, zoals het hoort)
  • Zoals Shifra (vanaf de zijkant, ja! Dat is de zijkant!!)

0 stemmers

Zag een story van Alwin met daarin de hond van zijn vriendin, en hij repost ook een story van haar. Dus zal wel nog aan zijn en weer een lollig experiment of hij geniet van de aandacht die hij krijgt door het gespeculeer.

Ja of het is zoiets als “Jaa eeerst kreeg ik allemaal reacties dat het teveeeel wasss en nuuu weer allemaal bezorgde reactiesss isss oook noooit goooeed” (Dit alles op een zeurderige toon zoals ik heb geprobeerd te typen)

9 likes

Alwin begint ook enorm in mijn irritatiezone te komen, terwijl hij eigenlijk hele toffe videoconcepten heeft. Maar laatst postte hij dat hij eens vrijwilligerswerk wil doen voor een dag, maar je moet er wel kunnen filmen. En nu post hij een story erover. Dan denk ik… hoeveel schouderklopjes wil je?

10 likes

Of ze hadden gewoon even een dipje/gedoe en zit er geen hele strategie achter waarom ze even minder in beeld is.

1 like

Ik vind juist zijn videos inhoudelijk minder worden. Ruilen voor een auto, gratis leven. Maar overal vermelden dat dit voor YouTube is. Dat is alleen maar kijken hoe ver je komt met je YouTube fame.

Terwijl ik de videos van hem en Saske over bijvoorbeeld leven in de bijstand echt sterk vond.

12 likes

Ik doe het ook zoals shifra anders duurt het me veel te lang

2 likes

Als je 21+ bent kan je geloof ik met een soort toets worden toegelaten, maar dat niveau ligt wel hoog, niet iets wat je even op je algemene kennis doet.

Komt er ooit nog een vlog van de huismuts? :roll_eyes:

2 likes

Geneuzel oude huizen en duurzaamheid

Hier net een beschermd stadsgezicht gekocht dus de gehele voorzijde (incl dubbel glas wat moeilijk is) moet hetzelfde blijven. Ik heb me flink ingelezen over het verduurzamen van een (oud) huis maar qua isolatie kun je niet zoveel. Tenzij je de fundering aan gaat pakken. Iets met dat een oud huis natuurlijk ventileert en als je alles gaat isoleren kan het dus niet meer luchten en heb je grote kans op rot van binnenuit. Oftewel volgens mij kun je van een oud huis (1900) nooit een heel duurzaam huis maken. Op externe verduurzaamheid (bv zonnepanelen) na

4 likes

Wat een domme vraag. Ik neem aan dat als je een studie wilt doen dat doet uit bepaalde interesse voor een richting, en niet een studie die iemand je als tip geeft.

Oh wacht, ze wil er natuurlijk niet voor betalen en hoopt dat er een aanbieding langs komt.

7 likes

Jee… hoeveel moeite is het om samen vanuit dezelfde kant te schaven. Wij doen het en dat is voor mij ook de manier waarbij je de meeste kaasplakken krijgt van de bovenkant.

2 likes

Nou ik vind iedereen wel heel onaardig doen, is toch prima dat ze een opleiding wil doen en om ervaringen vraagt? Ze vraagt niet om tips maar om ervaringen van die specifieke opleiding. Neem aan dat ze zelf wel weet of ze een post hbo kan doen of niet.

11 likes

Maar ze wil dit toch zelf en heeft interesse in het onderwerp? Ze vraagt om ervaringen en niet om tips voor een opleiding ofzo. Ik vind dat niet raar om te vragen.

Misschien mis ik het punt ofzo maar als ik een cursus/opleiding ga doen vind ik het ook fijn om van mensen die dezelfde opleiding gedaan hebben te horen hoe ze het vonden.

1 like

Haha nou ik kan je wel zeggen dat je voor SDEN 3 (een bepaald wijnexamen) echt wel veel stof moet leren. Cynthia heeft een ander examen gedaan, WSET 3, maar ik gok dat dat qua stof vergelijkbaar zal zijn. Het is geen moeilijke stof, maar het zijn wel heel veel feitjes die je moet leren. Ik vond het SDEN 3 examen wel een stuk meer leerwerk dan de meeste tentamens die ik tijdens mijn opleiding heb gedaan. Nogmaals, het is niet moeilijk, maar wel veel. Dat moet ik haar nageven.

3 likes

Oh ik heb die stories en het boek verder nooit gezien hoor! Ik moest het inderdaad wel in 10 weken naast andere tentamens maken, dus dat zal de druk ook verhogen. Maar ik geef haar wel gelijk in dat het echt veel leerwerk is, dan waren mijn tentamens in andere vakken als marketing en finance echt wel beter te doen.

1 like