Het andere Youtubers-/bloggerstopic #8

Ik word depressief van al dat huizenpraat want ik zit nog bij mijn ouders met mijn HBO salaris en blijf hier waarschijnlijk voor eeuwig met mijn katten dus kom wie weet er een leuker onderwerp? Laat ik het heft in eigen hand nemen.

Iemand een mening over het nieuwe haar van Cynthia?

24 likes

niet mijn smaak maar veel plezier ermee

66 likes

Heeeel tof

1 like

Niet mijn smaak maar staat haar wel!

3 likes

Vind de kleur haar wel goed staan maar niet echt matchen met haar kledingstijl etc.

14 likes

ik krijg een beetje Taffie-van-Zoop en Kim-Lian-backinthedays vibes van deze kleuren

93 likes

Vooral grappig dat ze nu een keer #spon heeft voor Goldwell Elumen, dat gebruikt ze nu echt al jaaaaaren. Leuk dat dat verhaaltje een keer echt klopt haha (net zoals bij Willemijn met die fotoboeken bijvoorbeeld).
Kleur vind ik persoonlijk niet zo, ik denk dat wat natuurlijker bruin heel mooi zou staan maar ach als zij er blij mee is. Het misstaat ook zeker niet.

2 likes

Doet me denken aan een drop-fruit duo maar ze kan het wel hebben

40 likes

Hmmmm… nee, vind ‘t niet zo. Beetje reigerlook 2.0.

1 like

Hahaha ‘mijn lokken in de ochtendzon’. Er is maar 1 persoon die zoiets kan zeggen.

8 likes

Nee denk niet dat je een sloeber bent haha. Ik werk waar je dat moet regelen, dus ik kom dat dagelijks tegen en het valt me op dat het veel vaker gebeurt dan een paar jaar geleden.

Natuurlijk weet je nooit zeker waar iemand zijn geld vandaan heeft maar ik kan me niet voorstellen dat je in het geval van die tweelingzus met die paar views een hypotheek kunt krijgen van 3-4 ton. Dus vandaar dat ik hier meteen aan dacht. Of doet zij mega goede spon?

*(Ik vind dat dus mega interessant, waar (jonge) mensen hun geld vandaan hebben. Een beetje ordinair wel om over te speculeren maar goed ben toch nieuwsgierig.)

11 likes

Denk ook niet dat dat iets is wat snel omhoog komt bij gesprekken toch

2 likes

Oh ik dacht dat je het had over ouders die bijdragen aan een koophuis

Maar ik vraag me af hoe dan…
Hey lizzy ik heb een huis gekocht!!’ En jij zegt gefeliciteerd!! En dan zeggen ze ja mn ouders hebben 2 ton ingelegd hoor, anders kon ik het niet betalen
Dat kan ik me dus niet voorstellen?

Ook bij mijn in de vriendengroep is er eigenlijk van ieder stel wel een van de ouders die een schenking heeft gedaan. Wij zijn eigenlijk de enige waarbij dat niet gebeurd is. En het hoeft ook niet want wij hebben zelf een heel mooi huis kunnen bouwen, helemaal van ons eigen geld (sorry voor de brag ik ben daar trots op). Heeft bloed zweet en tranen, een lever en 2 nieren gekost maar vind dat het heel veel millennials gewoon komt aanwaaien.

16 likes

Haha ja echt hoor. Geen baanzekerheid, hoge studieleningen, geen pensioenen, een planeet die bijna ontploft maar verder komt het ons wel aanwaaien.

52 likes

Ah ja, zo. Ik heb een paar vriendinnen die ook een huis hebben gekocht maar ik ben daar helemaal niet in betrokken geweest dus heb ook geen idee hoe ze dat hebben gedaan.

Ben zelf ook een millenial trouwens.
Ik weet niet hoe ik het anders moet noemen als sommige vrienden ergens net een maand werken, meteen een intentieverklaring krijgen en een ton van de ouders zodat ze een huis kunnen kopen en er een maand later al wonen.

Zelf heb ik 2 jaar lang geploeterd om naast mijn fulltime ondernemerschap nog voor een baas te werken om een hypotheek krijgen en daarna nog 3 jaar lang bezig ben geweest met het tekenen en bouwen van een huis. (zonder aannemer)

Ik vind dat erg in contrast met elkaar.
Misschien een geval van het gras lijkt groener bij een ander, maar het lijkt veel mensen makkelijk af te gaan doordat ouders bijspringen, en dat dat heel normaal is ofzo.
Zou me ook super schuldig voelen naar mijn ouders, die hebben ook altijd hard gewerkt voor hun centen, ik ben zelf volwassen en wil mijn eigen boontjes doppen.

4 likes

Dit wordt wel heel offtopic maar ik denk dat het normaler is omdat steeds meer mensen fiscaal advies inwinnen (terwijl vroeger bijna alleen super rijke mensen dat deden) en zich realiseren dat het zoals @anon69899736 zei voor beiden partijen voordeliger is (ook voor de schenker) maar ik denk niet dat ‘onze generatie’ het daardoor gemakkelijker heeft. Bepaalde individuen misschien maar dan is een beetje als een pleister op een gebroken arm.

Ontopic: misschien heb ik het mis en kun je wel met een paar duizend volgers een hypotheek krijgen van 3-4 ton. In dat geval sla ik mezelf voor mijn kop dat ik geen vlogger ben geworden maar ik denk dus dat ze een deel gekregen heeft. Sorry had geen idee dat dit zo’n discussie zou onteketenen.

1 like

Denk dat het toevallig in jouw omgeving zo is. Ik ken niemand die via zijn/haar ouders zo’n schenking heeft gehad om iets te kopen.

En daarnaast: het feit dat zo’n mega schenking nodig is, laat al zien hoeveel kutter het nu is dan voorheen. In de tijd van onze ouders kon iedereen zelfstandig een dik huis kopen op soms zelfs maar één loon. Daardoor heeft die generatie überhaupt vaker geld voor een schenking, iets wat onze generatie waarschijnlijk niet zo snel meer aan een kind/kinderen kan geven.

23 likes