Het andere Youtubers-/bloggerstopic #8

Ben altijd beetje verbaasd als ik zie wat zij allemaal online zet. Echt soms ook hele huilbuien met van die dramatisch muziek waarin je verder geen context hebt maar haar alleen tranen ziet wegvegen ofz. Vaak gevolgd voor ineens extreem blij stories waarin ze staat te dansen ofz. Zo bijzonder.

5 likes

Jullie begrijpen haar gewoon niet

21 likes

Ik dacht ook al ‘oei, dit hadden ze er beter uit kunnen knippen’ maar voor mij past het wel bij het beeld wat ik van Sander heb, snap niet dat ‘iedereen’ hem zo leuk vindt, ik vind het maar een kwal.

8 likes

Vind ik ook van hem!! Hoe hij net zo een toontje alles gaat uitleggen.

3 likes

Ik denk dat het ook een beetje door haar gasten komt. Vond vooral Cherelle heel introvert en niet enthousiast. Bonnie moest het soms echt aan elkaar praten omdat er stiltes vielen. En die ingezonden vragen waren ook veel van hetzelfde, misschien daarom ook de herhaling elke keer.

Owja en nog ff over Sjakie, laat dat beestje lekker op bed zitten. Vind het altijd zielig als hij wordt weggestuurd (ook in de vlogs).

1 like

Maar dat wat de bedoeling, hij wilde filmen hoe zo proces eruit zou zien, inclusief de drama en de financiën.

1 like

Giga disclaimer: ik typ dit niet omdat ik ignorant wil zijn maar omdat ik wil leren.

Welke woorden zijn wel geaccepteerd in Nederland en welke woorden niet? Want ik val hier altijd enorm over. Als ik iemands uiterlijk omschrijf ontwijk ik altijd huidskleur omdat ik op de eerste plaats het vaak geen relevant iets vind om te vermelden maar ook omdat ik niet goed weet hoe ik dat op een nette niet kwetsende manier kan verwoorden als het wel relevant is in een gesprek.

Ik weet bijv wel (bekeken vanuit mezelf dan) dat ik het vreselijk vind als iemand mij een wijf ofzo noemt ipv een vrouw/dame/etc.

1 like

Ik vind dat niet zielig, maar wel irritant in zo’n video. OF laat hem op het bed zitten en zeur er verder niet over als hij aan de popcorn zit (want dat weet je van tevoren, het is niet mijn kat en ik zag dat zelfs aankomen) OF zet hem buiten de slaapkamer, laat hem niet op het bed en betrek hem niet in de video.
Of, als je hem dan drie keer wegstuurt, knip het eruit zodat het niet constant SJAAHAAK is.
Ik vind dit een soort geforceerde kneuterigheid (kijk we zitten heel gewoon met de kat die popcorn steelt op bed in onze pyjama’s), heel irritant.

6 likes

Neger is een afgeleide van nigger en werd door slavenhandelaren gebruikt dus dat heeft een hele negatieve connotatie. Het is alleen geen equivalent van ‘wijf’. Dat is ook niet leuk maar heeft niet dezelfde geschiedenis.

Ik kan dit echt niet typen zonder schaamtegevoel.

7 likes

Oh ja en nog iets over die podcast van Bonnie wat ik me nu pas herinner, die quiz uit een meisjesblad die ze af ging nemen bij de anderen was superraar en ongemakkelijk. (edit: bij Marciano was het “ga jij voor een zangcarriere” en bij Cherelle “Summer Stylista”) Het had ook totaal niets te maken met het onderwerp van de podcast en sloeg nergens op? En het was ook niet grappig?
Heel vreemd dat ze dat erin deed (het zal misschien een terugkerend iets zijn? Maar heel vreemd)

Nu ben ik wel klaar met er kritiek op hebben denk ik :sweat_smile:

3 likes

Als ik dit zo hoor ben ik blij dat ik niet gekeken/geluisterd heb

1 like

Ik weet niet waar dit precies over gaat maar ik wil even opmerken dat de rollen omdraaien lang niet altijd hetzelfde resultaat geeft. De fysieke bedreiging van de gemiddelde man tov de gemiddelde vrouw is veel groter dan omgedraaid.

8 likes

Dit inderdaad.

Alleen laatst zag ik een instagram story van haar voorbij komen waar ze zelf in het park zat en een hardlopend iemand belachelijk zat te maken? Ik vond dat zó hypocriet.

1 like
Offtopic

Ik wil hier wat uit kunnen leren. Ik dacht zelf dat het woord neger afgeleid was van negroïde. Is dat wel een netjes woord om iemands huidskleur te omschrijven? En hoe zit het met donker, getint of zwart?

Ik ben zelf een mega witte tata dus ik heb hier geen antwoord op. Maar je kunt veel info in het white privilege/racisme topic vinden.

Maar negroïde zou ik in ieder geval ook vermijden.

2 likes

Dit artikel gaat niet specifiek over het gebruik van het woord neger, dat heeft @Banananana al kort uitgelegd (en als je meer wil weten kan je het even googlen, is veel over geschreven). Maar het gaat wel over andere woorden die minder geaccepteerd (zouden moeten) zijn, misschien vind je het interessant of heb je er wat aan.

2 likes

Super bedankt!

Daar ging mijn mondvol eten :’’D ( beelddenker)

Dit doet me denken aan de podcast van Kevin Smith, Smodcast, waarin hij ook vaker naar zijn hond Shecky roept.

Ik ben die muziek in de vlogs van Bonnie echt helemaal beu.

16 likes