Oh bah… arme Sanne! Verschrikkelijk
Ja dat was deze week. Op haar Instagram staat dat hij zaterdag tijdens zijn laatste dialyse 2 hartstilstanden heeft gehad, hij is nog gereanimeerd en geopereerd maar mocht niet meer baten. Vrijdag nog een controle gehad of hij sterk genoeg was voor de operatie en toen was alles nog goed.
Heel erg heftig zeg.
Ooh nee wat ontzettend erg voor haar! En zo cru, tijdens de laatste dialyse voor de niertransplantatie. Ben er helemaal stil van.
Wat ben je lief! Heel goed idee vind ik. Wat afschuwelijk, arme familie.
Zo niet mee eens? Dit staat daar toch los van? Niemand is lelijk over haar en haar vader, medeleven uit onverwachte hoek mag toch ook.
Het schiet bij Sanne toch in het verkeerde keelgat, dus je kunt het net zo goed wel doen.
Deze opmerking vind ik eigenlijk nogal gemeen, zeker in het licht van wat er nu gebeurd is.
Oké, agree to disagree
Ik zou het denk ik niet namens het forum doen, maar je kunt het wel sturen namens een groepje kijkers/volgers die met haar meeleven. Vind dat alleen maar lief
Ja idd, dat is ook wat @Pantalones zei toch? Niet “namens het gehele FF”, nu al te zien dat niet iedereen er hetzelfde over denkt :’)
Ze zei namens wat forummers, niet namens het gehele team. Ik interpreteer dat als namens en paar meiden hier die gelijkgezind zijn, maarja. Je punt is duidelijk hoor:)
Wauw, wat naar voor Sanne. Echt verschrikkelijk.
Ben het trouwens 1000% eens dat het hypocriet is om als forummer waar Sanne met enige regelmaat negatieve reacties kreeg en waarbij volgens mij werkelijk niemand voor haar opkwam een kaartje te sturen. Ik zou daar persoonlijk echt razend van worden als ik in Sannes positie stond.
Heftig zeg! Zeker omdat het wss ondanks zijn ziekte totaal onverwachts is gekomen. Echt afschuwelijk.
En ik denk dat iedereen die het wil beter individueel een kaartje of berichtje kan sturen
Want iedereen die post op dit forum spreekt natuurlijk namens ‘het FF’
Ik wil helemaal niet “het forum” vertegenwoordigen, ik ben de belichaming van impopulaire mening.
Ik wil wel meedoen
Even heel eerlijk: stuur je zo’n kaartje dan voor Sanne? Of om je zelf iets beter te voelen over je eigen aandeel in een forum waarop ze mega kritisch besproken wordt? Of om je zelf in het algemeen beter te voelen?
Ik zou echt gaan koken van woede als ik een kaartje zou ontvangen van mensen waarvan ik weet dat ze doorgaans niet lief en betrokken zijn of aandeel hebben in iets wat mij doorgaans kwetst.
Ik zou zelf geen kaartje sturen want ik vind het vooral raar, je kent haar niet.
Vind eigenlijk sowieso het fenomeen youtubers/influencers super raar. Ik zou nooit een bericht naar zo iemand sturen, waarom?
Maar ik vind het ook geen gaslighting. Je kunt het toch oprecht naar voor iemand vinden als ze iemand verliezen, ook al mag je ze niet of ken je ze niet erg goed? Ik heb dat zelf in ieder geval wel en ik zou wel iemand die ik niet zo graag mag oprecht condoleren met het verlies. Hoezo is dat gaslighting? Kritisch zjin tegenover iemand zorgt er imo niet voor dat je ook geen empathie voor die persoon hebt. Ik vind het vooral raar om iemand een kaartje te sturen die je niet kent, of het nou individueel of collectief is, allebei vreemd.
Je bent als 1 forummer van een forum met meer dan 1000 leden toch niet direct woordvoerder voor het hele forum en/of actieve deelnemer in de haatdragende teksten? Ik vind het echt een beetje flauw om nu te zeggen dat je medeplichtig bent aan de negativiteit richting Sanne omdat je je niet uitspreekt op het forum tegen de mensen die dat wel doen. Volgens mij zijn de mensen die het nu hebben over een kaartje sturen helemaal niet de mensen die altijd zeiken over haar.
Ik heb net zoals @Pantalones ook geleerd dat het al-tijd beter is om wel iemand te steunen op zo’n moment dan niets van je te laten horen. Als zij dat wil doen, dan is dat toch mooi? Ik zou het zelf juist hartverwarmend vinden om een kaartje van een vreemde te krijgen die m’n verhaal gezien heeft. + ze heeft zelf opgeroepen om kaartjes te sturen hè.
Ik volg Sanne verder niet echt dus hoef niet per se mee te doen maar vind het wel heftig hoe een lief gebaar van een individu zo wordt afgekapt.
Ja maar DIT was toch exact het idee. Jeetje, het is nooit het idee geweest om het ‘namens een groepje forummers’ te sturen. Gewoon een aantal mensen die toevallig op dit forum zitten en begaan zijn bij haar situatie.
Misschien is dit wel precies kenmerkend voor het forum. Iemand heeft haar vader die ze heel erg liefheeft verloren, dat is objectief superverdrietig en tragisch, en hier zitten we over en weer te discussiëren dat we egoïstisch, hypocriet dan wel onempathisch zijn.
Hoogstandje weer.