Joe
Haha naja ik hoef niet in een welles-nietes discussie te gaan over wat er bedoeld werd (het waren immers niet mijn eigen woorden), maar als je verder leest dan staat er dit:
Je bent niet specifiek de woordvoerder, maar je gedoogt het wel en draagt er actief aan bij. Ik heb zelf (volgens mij) ook nog nooit echt iets naars over Sanne gezegd, maar als er een grapje over haar gemaakt wordt gniffel ik net zo goed mee. Net als dat ik als vorm van ramptoerisme wel eens op haar twitter heb gekeken. Als je hier actief bent en je je niet actief uitspreekt tegen het persoonlijk raken van de personen achter het medium, sta je toe dat mensen gekwetst worden (En Sanneke is hier zeker wel eens behoorlijk vuil afgebroken). Je laat het als forummer voortbestaan. Daardoor vind ik het super hypocriet om een kaartje te sturen nu ze iets zwaars mee maakt. Het is voor mij een soort van pesten in de klas en bij de stille meelopers horen.
Verder vind ik sowieso dat je, als je een kaartje stuurt of steun betuigt, altijd moet bedenken of je dat voor je eigen goede gevoel doet of om iemand écht te helpen.
Kunnen we hier misschien de komende paar dagen over ophouden? Zoals @EllaFitzgerald ook al zei: er wordt nu alleen gesproken over een stom kaartje terwijl er volgens mij wel iets ergers aan de hand is. Iedereen kan voor zichzelf bepalen of hij/zij sanne en familie een hart onder de riem willen steken en iedereen kan ook voor zichzelf bepalen op welke manier (kaartje, pb etc etc). Kunnen we het misschien nu hier bij laten over een eventuele (semi)groepskaart?
Niemand kan voor Sanne bepalen of ze een kaartje prettig vindt of niet.
Zelf zou ik beginnen met een berichtje op insta. Toegankelijker zeker als je haar niet persoonlijk kent…
Er is al heel veel gezegd hierover maar ik ben echt geschrokken toen ik het las. Keek een aantal jaren geleden haar vlogs waarin haar ouders natuurlijk vaak in voorkwamen. Altijd met drieën.
Ik vind het echt heel verdrietig, heb net huilend haar instapost zitten lezen. En als dat me hypocriet maakt omdat ik het hier wel grappig vind als zij/haar negativiteit weer eens afgekraakt werd, so be it
Ik vind ook dat iedereen die dat wil gewoon een kaartje moet sturen, ze vraagt er ook zelf om op haar twitter, dat zal ze niet doen als ze het niet prettig vindt lijkt me.
Ze vraagt zelf specifiek om kaartjes voor haar moeder, dus lijkt me ook prima als je je daar zelf fijn bij voelt.
Ik vind dat byAranka de plank volledig misslaat vandaag met haar stories/post op Instagram over Auschwitz. Sowieso vind ik het al ongepast om daar heel veel foto’s te maken. Laat staan het te delen met al je volgers. Het toppunt vind ik nog wel de foto waarop ze zelf te zien is op het spoor waar zoveel mensen hun dood tegemoet reden. Je kunt je ervaring ook delen zonder zoveel posts (inclusief een foto van jezelf) eraan te wijden.
Ik ben zelf in Auschwitz Birkenau geweest en heb me zo erg gestoord aan mensen die zich gedroegen alsof het een soort Disneyland is. Letterlijk overal foto’s van maken, selfies, overal opklimmen en poses aannemen voor de perfecte foto. Iets meer nederigheid en respect zou in mijn ogen meer op zijn plaats zijn op zo’n verschrikkelijke plek.
(Natuurlijk niet respectloos naar Sanne bedoeld maar even een totaal niet boeiend bericht maar wel on topic)
Ik heb Romane net even ontvolgd op Instagram want ze kan maar niet stoppen met haar bil te showen… in iedere story en nu ook in een post… zo inhoudloos…
Ik ken Romane niet, maar was sensatie-gierig n.a.v. je bericht dus heb even een zoekopdracht op Insta gedaan. Bedoel je Itisromane? Ik zie geen schokkende bil op haar posts? Ze staat gewoon met haar zijkant naar de camera toch? Niet heel gek?
Of bedoel je heeeel iemand anders?
Ik vind de foto van haarzelf op het spoor onnodig, maar de foto’s in haar stories zijn meer “educatief”, vind dat niet per se ongepast. Hoop alleen wel dat dit haar enige foto’s zijn en ze niet als een gek foto’s heeft lopen maken.
Ik stoor me vooral aan die rare knot aan de voorkant van d’r hoofd.
Niet perse ongepast, maar in mijn ogen wel overbodig om er meer dan 10 stories over te maken. En daarna nog eentje dat ze ontzettend veel lieve berichtjes van iedereen krijgt dat het zo mooi en indrukwekkend is wat ze deelt. Dit in combinatie met de foto van haarzelf die ze deelt vind ik wel erg ongepast. Want in mijn ogen heb je de boodschap daar dan toch een beetje gemist. Of ontbreekt het besef. Misschien moet ze voortaan wat beter om zich heen kijken en wat minder foto’s maken.
Ik denk dat je dit het beste kunt weghalen
Dat is echt zo de vloek van social media die van sommigen bezit neemt. Dat je op een gegeven moment zo’n beetje alles wat je aan het doen bent wilt vastleggen en delen.
Monica heeft in haar instastory een filmpje met ZL maar ze heeft een hartje over haar gezicht geplakt. Ik snap dat ze de kinderen minder in beeld wilt brengen in haar vlog maar het is niet alsof we nu niet weten hoe ze eruit ziet
Opzich veranderen kinderen nog wel veel qua uiterlijk en als ze dit nu vooraltijd zo blijft doen.