Het andere Youtubers-/bloggerstopic #8

Na die ongelofelijke rant van Cynthia over dat mensen kritiek geven op alle promotie die ze plaatst over haar andere cursussen en dat ze dat begrijpt maar het tóch blijft doen omdat ze het zonde vind dat mensen die content anders missen (lees: hier heeft ze het grootste bereik dus meer kans op aanmeldingen :money_mouth_face: ) heb ik haar maar ontvolgd. Succes met al je cursussen meid :+1:

16 likes

Ik bedoel meer dat @Banananana zegt dat gender niet is aangeboren naar toegewezen. Door wie? Vandaar m’n vraag om meer uitleg

Ik vind haar ook gewoon allesbehalve een stuctuurcoach

2 likes

Toegewezen door je ouders, de verloskundige etc. Je wordt geboren met een piemel dus je bent een man. Of zonder piemel dus je bent een vrouw. Dat word je toegewezen, je hebt daar geen keuze in.

1 like

Ah zo. Toegewezen, ik zou kiezen voor mee geboren, ik heb daar zelf geen invloed op, of m’n kind een vagina of piemel krijgt. Maar ik snap nu wat je bedoelt.

Inderdaad, ik kijk echt nooit reclames. Het eerste wat ik al 10 jaar doe als ik een nieuwe browser installeer (of een nieuwe laptop koop) is adblock downloaden. En m’n vriend heeft op m’n telefoon youtube vanced gezet (één of andere gehackte youtubeversie die ook geen reclames heeft én gewoon doorgaat met afspelen als je telefoon vergrendeld is)

10 likes

Ik dacht ook al: de laatste tijd weer te weinig lieve DM’s gekregen zeker (:heart::pray:)? Want echt áltijd na zo’n rant volgt er weer een slijmerige lofzang over álle lieve berichten van iedereen over dat ze zelf moet weten wat ze doet en blablabla :nauseated_face: en de conclusie is ook altijd dat ze toch hetzelfde blijft doen als eerst. Dus wat heeft het voor zin? Niks :joy::joy:

3 likes

Huh is dat niet haar stem!? ik volg haar niet dus ging er vanuit dat zij dit gewoon was. Dat is toch gek?

Ja, tenminste, het lijkt ábsoluut niet op haar stem vanuit de vlogs. Misschien dat er een bepaald effect overheen is gegooid?

Jezus die hamburger :hot_face:

Nee maar het gaat om het sociale construct dat samenhangt met die piemel of vagina. Op de biologische kenmerken heb je geen invloed maar wel op hoe je het daarna opvoedt. En bij een piemel hoor opvoeden als jongen en bij een vagina opvoeden als meisje. Als kind krijg je dat dus toegewezen omdat je een piemel danwel vagina hebt.

3 likes

Ik vind dit zo interessant. Want ik heb een zoontje en ik wil niet persé gender neutraal of gender specifiek opvoeden.
Maar hij is echt helemaal dol op tractors, auto’s, kranen,…
Dan vraag ik mij af of dit mijn onbewuste invloed is of …?

2 likes

Ik denk dat dit op veel plekken toch (onbewust) gebeurt. Bijvoorbeeld op het kdv, bij opa / oma, als hij aangesproken wordt op straat, reclames op tv. Ik weet niet hoe oud hij is hoor, en of dit allemaal op hem van toepassing is.
En het zal vast ook zijn eigen interesse zijn!

Ik had het er laatst met een vriendin over, zij heeft twee zoons. Ze gaf aan dat die ook heus met poppen mogen spelen (even kort door de bocht, was een lang en genuanceerder gesprek), maar toen ik vroeg welk speelgoed er thuis dan is, kwam ze op één oude pop die haar kinderen van oma hadden gekregen. Dus ze mogen er wel naar vragen, maar het is niet vanzelfsprekend binnen handbereik. Ik denk dat dat (nog) vaak zo gaat.

7 likes

Het gebeurd toch onbewust.
Dat mijn dochter 5 was en we in de speelgoedwinkel waren vroeg ze “mama mag ik ook daar kijken”
Ik snapte haar eerst niet, maar ze bedoelde bij het jongens speelgoed.
Ik schrok toen best wel, hoe zo zou ze dat niet mogen? Komt dat door mij?

Ik heb haar verteld dat dat ook gewoon speelgoed is en dat iedereen dat mag kopen of ermee spelen.

Vanaf toen stond er alleen maar transformers auto’s racebanen en Lego op haar lijstje hahahaha!
Ze is een heel stoere meid die met Lego Ninjago speelt, en s’avonds in bed ligt omringd met haar glitteroogjes knuffels

79 likes

Ohhhhh die foto van Jessie op insta. Ga m even niet posten want ik vind het echt heel naar. Ze lijkt een facelift gehad te hebben? Maar er zit serieus een incisie met hechtingen langs haar hele haarlijn. Blauw oog, slangetjes, verband. Echt, dat je jezelf dit aan kan doen.

1 like

Volgens mij is het een operatie om je gezicht vrouwelijker te maken. Veel transgenders doen dit trouwens.

In dat geval vind ik het heel naar voor haar dat ze dit moet doormaken. Vind ik uberhaupt trouwens.

1 like

Een van die meiden was een studiegenoot van mij, haha. Toen was ze minder irritant.

1 like

Serieus? Jeffree verdient er gewoon een dikke procent aan hoor, niks “helpen” haha.

5 likes

Tijdens de eerste meetings over de make up hadden ze het over een 70-30 split, waarin 70% voor Shane zou zijn, daar was hij helemaal beduusd van.
Of dat uiteindelijk ook in het contract staat en hoe het met de merch zit weten we natuurlijk niet.

1 like