Zelfs al zou ik dit aardig vinden (vind ik niet), het praat Jeffree’s racisme en misogynie niet goed
Meen je dit nu ernstig? Jeffree’s bedrijf draait om het verkopen van merch. Je zegt nu eigenlijk dat de supermarkt je helpt omdat ze voeding verkopen. Want tja, ze hadden het ook kunnen laten, toch.
Zo gek is dat niet toch? Gaat allemaal via Jeffree zijn bedrijf. Snap best dat Jeffree er ook alsnog wel beetje winst op wil maken.
Snap alleen weer even niet wat dit met hun samenwerking te maken heeft?
??? Shane is gewoon klant bij Killer Merch jongens. Tuurlijk heeft ie waarschijnlijk een goeie deal gekregen omdat ze momenteel vrienden zijn. Zoals Tati overladen werd met cadeaus toen ze nog besties met 'm was.
Jeffree is een steaming pile of shit en dat hoort in iedere conversatie over hem vermeld te worden want het glass elevator effect is in full force.
Je doet nu wel beetje alsof Shane en Jeffree net vrienden zijn.
Dat… Zijn ze ook.
Oke dat mag. Ik vind het alleen beetje overbodig om dit te melden want het gaat volgens mij vooral om Shane nu en niet om Jeffree. Ik zei alleen dat ik het tof vind dat Shane hulp krijgt, wat ik nog steeds vind. Jeffree had het ook niet kunnen doen.
Volgens mij zijn hun al een tijdje vrienden hoor…
Gelukkig zijn er nog blanke mannen die andere blanke mannen helpen
Ja ik vind het ook niet kunnen dat Shane blank is. !!!
Man man man.
Wanneer Jeffree zo’n palette of die liquid lipsticks etc onder zijn eigen merknaam verkoopt maar met Shane’s naam er op, is dat een goede deal voor Shane. Ik denk (ben niet heel erg thuis in beauty, wel in productie) dat de meeste make up merken verder niet van plan zouden zijn om iemand als Shane Dawson te betalen om z’n naam aan hun make up te verbinden.
Als blijkt dat het een private label collectie wordt ala Shane Dawson Cosmetics oid is het een ander verhaal.
Je mag van Jeffree Star vinden wat je wil natuurlijk maar in de deal met die palette etc ziet het er uit dat het grotendeels in Shane z’n voordeel gebeurt, en dus “aardig” te noemen is. Mits het gaat zoals in die video’s werd neergezet.
Dat heet een collab? Die “docu” reeks was megapopulair, ze zagen dat er een markt was, dus gingen ze aan de slag.
Ik snap écht niet dat jullie niet zien dat dit, naast een uiting van hun BFF’ness is, gewoon om geld gaat.
Zijn jullie nu echt zo slecht op de hoogte? We hebben het hier over een man die vrouwen slaat en dreigt batterijzuur in hun gezicht te gooien.
En als nu iemand zegt “maar hij heeft sorry gezegd” moet ik echt mijn bingokaart gaan bovenhalen.
Jeffree Star is een notoir racist en vrouwenhater.
Mijn blanke mannen comment heeft daar ALLES me te maken.
Dat hier serieus positief op 'm gereageerd wordt vind ik schokkend.
Natuurlijk gaat het om geld.
Dat ontkent toch niemand? Maar juist omdat Shane nou niet bepaald een of andere beautyguru is, kun je dan ergens nog de hoop hebben dat Jeffree z’n keus om make up met hem te maken misschien niet puur financieel is? Dat jij hem niet ok vindt is inmiddels duidelijk, andere mensen hier willen misschien graag iets goeds in hem zien.
Of je vindt vrouwenhaat en racisme gewoon niet zo’n big deal, dat kan ook natuurlijk.
De enige reden waarom Jeffree Star nog steeds is waar hij is, is omdat we racisme en vrouwenhaat collectief tolereren.
Als hij écht iets goed doet (laat had hij bijvoorbeeld een grote gift gedaan aan een school of scholengroep volgens mij) ja, prima. Maar hij heeft gewoon een goeie deal gesloten met een vriend van 'm, een deal die hen beiden veel geld oplevert. Daar mag kritisch op gereageerd worden, en dat mag ook in context geplaatst worden.
Edit: Daar moet kritisch op gereageerd worden, en dat moet ook in context geplaatst worden.