Het andere Youtubers-/bloggerstopic #8

Ik had er nochtans heel mooi naartoe opgebouwd, moet je misschien nog eens het hele gesprek lezen.

7 likes

Pfoe pfoe het leven is hard tegenwoordig voor blanke mannen hoor.

9 likes

Nou ze mogen tegenwoordig niks meer zeggen hoor. Weet je hoe moeilijk dat is als je gewend bent om het minste geringste je muil open te trekken.

9 likes

Ik heb twee zoons en vind het heel herkenbaar wat hierboven allemaal staat. Mijn oudste van bijna 3 is helemaal wild van treinen, maar heeft ook een pop, pannen, boodschappenspeelgoed, etc. Toch komt hij vaak weer terug bij de treinen enzo.

Ik kan me ook heel erg ergeren aan advertenties op tv van kinderspeelgoed. Dat is vaak zo ontzettend stereotype. Ik was wel heel blij met de bol.com speelgoedgids dit jaar. Was lekker gemĂȘleerd in de vormgeving en fotografie. Gewoon een jongen met een pop in een kinderwagen, heel casual weergegeven. Viel me echt op :+1:t2:

6 likes

Zoals @anon46421473 al zei, ben je man en ben je blank, heb je alvast 100 streepjes voor op de rest van de wereld.

Jeffree Star is, ondanks zijn vele tekortkomingen, ongenaakbaar. Er zijn genoeg beautygurus die voor veel minder gecancelled zijn, maar een notoir racist en vrouwenhater wordt door een ENORM aantal mensen geprezen voor de meest onbenullige dingen.

Zoals inderdaad het “steunen” van een vriend van 'm. Terwijl het eigenlijk om een zakelijke overeenkomst gaat. En een zakelijke overeenkomst tussen gelijken is niet bewonderingswaardig, of aardig. Hij heeft Shane gewoon een ritje gegeven in zijn glass elevator (mocht je niet weten wat dat is: de glass elevator is de inherente voorsprong die blanke mannen hebben op alle andere leden van de maatschappij, vooral op professioneel vlak. Jeffree heeft dit platform al, en deelt het even met Shane).
Stel het ging hier om een samenwerking met iemand die níet diezelfde privileges geniet, dan zou je nog kunnen denken “oh hey, cool van 'm”. Maar die samenwerking tussen Jeffree en Shane is een bevestiging van de status quo. Daarom mijn sarcastische opmerking: gelukkig zijn er nog witte mannen die andere witte mannen helpen. Dit is allesbehalve een uitzondering, een aardigheid. Het is business as usual.

Ik hoop dat mijn uitleg dingen een beetje duidelijker maakt.

39 likes

Iedereen die meer wil weten over de vervalste goedheid van geldvampier Jeffree Star en semi-heilige Shane Dawson (die zelf overigens regelmatig anderen gebruikt door ze te “helpen” en een miniserie met ze te maken :money_mouth_face:), pretendeert arm te zijn vanuit zijn megamansion en de vele schandalen, racistische en seksistisch opmerkingen die beide mannen op magische wijze vergeven zijn, raad ik aan een kijkje te nemen op gurugossip. Ja er worden grove woorden gebruikt en vooral gehaat, maar er zijn wel gewoon bronnen en ik vind het een verfrissende kijk op youtubesterren die verder overal op het internet veren in hun reet krijgen.
https://gurugossiper.com/viewforum.php?f=309

7 likes

Ja dat zag ik van bol! Erg leuk gedaan

1 like

@VickyViolence en @vitaminwater Fijn dat jullie met tekst en uitleg komen, dat is een stuk productiever dan de casual YouTube-surfer zoals ik aanvallen. Wat Shane en Jeffree allemaal voor slechte shit op hun kerfstok hebben is dus inderdaad niet bij iedereen bekend.

3 likes

Woooooww, ik heb echt onder een steen geleefd. Ik wist van Jeffree’s racistische uitspraken (niet precies wat en tegen wie), maar vermeed zijn video’s wel. Wist dat Shane docu’s maakte, maar Jeffree vrouwenhater en Shane een palette? Ik kruip weer onder mijn steen.

2 likes

Maar Jeffrey star zijn racistische uitspraken zijn van echt jaren geleden. Hij heeft zijn excuses aangeboden hiervoor en gezegd dat hij jong en dom was (wat geen excuus is). Van het vrouwenhaten weet ik het niet helemaal, vind hem eerder iemand die sommige personen niet trekt net zoals sommige mensen hem niet trekken.

En van Shane Dawson is dat kattending ook al van een paar jaar terug en heeft hier ook z’n excuses voor aangeboden. Waarom accepteren we nu wel weer de Nikita, Laura lee en James Charles en manny maar Shane en Jeffrey niet?

De beauty guru wereld is gewoon een beetje fucked up.

2 likes

Ik ben niet helemaal op de hoogte van de hele beautywereld, maar hoezo is Jeffree een vrouwenhater? En van dat racisme (dat batterijzuur) dat was een soort sketch, had hij uitgelegd in de eerste docuserie met Shane.

Ja ik vond deze uitspraak eerlijk gezegd een beetje twijfelachtig, een paar vlogs geleden kon je nog die gigantische kledingkast zien.

10 likes

Shane Dawson heeft een networth van 12 miljoen euro, niet van 100.000 euro.

12 miljoen euro is echt erg veel geld, zelfs in vergelijking met een miljoen. Dat maak je echt niet zo makkelijk op, en kan je inderdaad een leven mee leven.

In vergelijking, een gemiddeld modaal salaris in Nederland is 36000 volgens cijfers van het CPB. Hiermee zou je redelijk comfortabel moeten kunnen leven, omstandigheden daargelaten.

36000 is 0,3% van 12 miljoen euro. Als iemand met een jaarsalaris van 36,000 comfortabel kan leven, dan kan je mij niet vertellen dat iemand met een networth van 12 miljoen euro, niet de rest van zijn leven zou kunnen doen, ook al kennen wij deze persoon niet.

Er wordt door Jeffrey gedaan alsof Shane arm, en ja voor Jeffrey met zijn networth van 50 miljoen, is 12 miljoen inderdaad een schijntje, maar arm is hij zeker niet.

2 likes

Ik vind die hele cancel-cultuur echt dom, want dan geef je iemand dus geen ruimte om te groeien.
Jeffree heeft in het verleden super veel dingen gezegd en gedaan die niet kunnen, maar hij mag zich dus nooit meer ontwikkelen en beter worden?
*(Ik zou nu niets van hem kopen want ik vind dat ik dat niet genoeg ‘gezien’ heb maar het is wel een reden waarom ik dat ‘cancellen’ zo kut vind.)

8 likes

Er zijn toch genoeg celebrities die failliet gaan ondanks dat ze miljoenen verdiend hebben.

‘Net worth’ betekent ook niet dat het vrij op je bank staat maar het kan ook in je bedrijf zitten en de waarde van bijv. machines in je fabriek wordt daar ook in meegenomen. Als je bedrijf dan failliet gaat heb je daar niks aan, want bij een executieverkoop brengen al die spullen veel minder op terwijl je bij het berekenen van de ‘net worth’ uitgaat van een hogere waarde.

7 likes

Die zijn er inderdaad, dat geef ik toe. Ik zie niet in hoe dat perse te maken heeft met het feit dat je in principe van 12 miljoen een redelijk comfortabel leven moet kunnen leiden, maar er zijn inderdaad mensen met miljoenen die failliet zijn gegaan.

Het klopt inderdaad dat je net worth niet hele bedrag is dat je beschikbaar hebt op de bank, maar ik vind het persoonlijk een beetje vreemd om mensen met miljoenen op de bank zo te blijven verdedigen, en te doen alsof je met een miljoen niet een redelijk leven kan leven voor de rest van je leven, terwijl mensen dat ook gewoon kunnen doen met een normaal salaris.

5 likes

Maar die 12 miljoen heeft hij dus waarschijnlijk helemaal niet op de bank staan. Ik wil niet beweren dat hij arm is hoor want dat is natuurlijk zeker niet het geval maar ‘net worth’ is eigenlijk gewoon veel te vaag om iets te zeggen over hoe goed iemand het heeft.

*Overigens eens met @Shaaar dat we moeten kappen met kopen van klootzakken. Maar als je dat doortrekt kom je er achter dat ook alle gangbare ketens waar bijna iedereen van ons koopt (H&M, Zara, etc.) ook klootzakken zijn. Als je alle bedrijven wil uitsluiten die racistisch en/of vrouwonvriendelijk zijn dan heb je een hele kluif. Enkel Jeffree boycotten is een beetje symboolpolitiek. (Ook al koop ik dus zelf ook niets van hem.)

Natuurlijk mag dat wel, maar zoals je zelf zegt is het nog niet gebeurd. De ergste incidenten zijn inderdaad al even geleden maar zijn vijandigheid (en gebruik van slurs) tov WOC in de beauty community blijft flagrant aanwezig.

4 likes

Dat klopt inderdaad, maar er wordt ook zeker heel makkelijk gedaan over bijvoorbeeld hoeveel geld een miljoen is, en hoe lang je daar redelijk comfortabel van kan leven, en dat klopt niet.

Ik ben het ook zeker eens met wat Shaar zegt, en ik snap jouw punt ook, maar ik denk niet dat dit afdoet aan het niet meer volgen van bijvoorbeeld Jeffree, om de manier waarop hij zich heeft gedragen in het verleden, maar ook hij zich nu nog gedraagt.

Hij is nog steeds onderdeel van bijna elk groot schandaal in de beauty community, en cancelt zelf nog steeds brands, die niet eens ‘grote’ fouten maken (zoals laatst met Nyx), terwijl hij zelf gezegd heeft in zijn apology video van drama weg te blijven. Dat laat voor mij niet veel verandering in zijn gedrag zien.

1 like