Mocht willen dat ik elke maand 3000 bruto verdien. #huilenindeculturelesector
Maar ik vind dat mensen ook moeten beseffen dat wanneer zij er voor kunnen kiezen om in een duurdere gemeente te wonen, dat dit ook een luxe is. Dan kun je misschien niet âcomfortabelâ leven maar er zijn ook genoeg mensen die het zich helemaal niet kunnen veroorloven om op zoân populaire plek te wonen.
Aan de ene kant ben ik het er wel mee eens dat comfortabel voor iedereen anders is, aan de andere kant denk ik dat sommige mensen er een stuk sympathieker van zouden worden als ze hun eigen standaard een beetje bij zouden stellen naar het gemiddelde van Nederland.
Ik kan alleen maar denken, count your blessings people.
Heb je ergens gewoond waar dit op die manier ging? Of hoe komt het dat je er zo vaak bij stil staat?
Ik huil met je mee.
Ik onderbreek deze discussie graag om even te klagen over de muziek in Bonnies vlog. Wat een ellende. Ze kiest ook echt vaak dezelfde wanstaltige nummers uit whyyyy
Dat denk ik ook. En daarnaast dat sommige dingen met keuzes te maken heeft. In hartje Amsterdam kunnen wonen met een modaalsalaris is voor sommigen ook een vorm van luxe. Comfortabel leven heeft volgens mij te maken met over algemeen kunnen doen wat je graag doet: nieuwe kleding kunnen kopen (misschien niet wekelijkse de halve binnenstad leeg kopen maar wel een nieuwe jas wanneer het winterseizoen begint en ook nog een nieuwe broek erbij) comfortabel leven is een dak boven je hoofd en in de supermarkt die fles wijn als je daar zin in hebt. En tuurlijk moet je af en toe keuzes maken. Ik ben single en woon alleen in een eengezinswoning. Ik wilde graag die ruimte en een tuin maar dat betekende wel dat ik niet in de stad woon maar in het dorp er naast. Ook staat er een nieuwe auto voor de deur omdat ik dat belangrijk vind maar dat betekent ook dat ik niet meer de jaarlijkse verre reizen maak wat ik voorheen wel deed. Volgen mij kunnen mensen over het algemeen comfortabel leven van een modaal inkomen alleen moet je af en toe keuzes maken.
Ik herken dit wel. Mijn oma heeft nog een gat in de grond (vroeger poepte ik in een emmer omdat ik niet kon hurken en poepen tegelijk), bij mijn oom en tante is de wc letterlijk onder de douche, dus zij moeten naar een badhuis om echt goed te kunnen âdouchenâ. Ik vind mijn douche NAAST de wc daarom wel heel erg comfortabel, haha
Jaaa! Zo ongezellig.
En over Charlotte Blitzblum ben ik het ook eens, wat er eerder werd gezegd! Ze praat steeds met/over zichzelf en dat kijkt echt heel vervelend. Eigenlijk gek dat ik kijk, want ik kijk alleen om mij te irriteren.
Ja same. Zij verteld een verhaal, zegt dan tussendoor âOja mijn haar echt leuk zo donkerderâ en gaat daar dan weer op door en maakt dan pas haar verhaal af. Ik vind dat zo fucking irritant! En het gaat ook de heeeele tijd over afvallen en of kleding te groot/te klein is blablabla.
Ik snap dit echt. Mijn oma moet met haar reumatische handen nog met de hand in een tobbe en met een plank wassen op het dak. Ze is heel erg gelukkig zo hoor, dus ik vind dit soort âarmoedeâ niet zo heel erg veel zeggen. Maar ik heb soms wel het idee dat men soms uit het oog verliest hoe makkelijk we het hebben met alle luxe die men soms voor lief neemt (wasmachines, stromend water, elektriciteit âuit de muurâ)
En Bollie die overal aan knaagt & steeds rondvliegt.
Ik zou wel echt te lui zijn om steeds die kleden te kopen & te ruilen. En die tafeltjes ook steeds. Daarin zet ze wel door!
Bij net worth hoort toch ook de waarde van je bedrijf (of de waarde van aandelen die je hebt in bedrijven). De waarde van een bedrijf is niet alleen gebouwen en inventaris, dus dat zijn bedrijf geen panden heeft betekent niet dat zijn bedrijf niet veel geld waard is/aandelen in zijn bedrijf niet veel geld waard zijn.
Net worth is gewoon nettowaarde. Dus activa - passiva. Je kunt daar alleen niet aan zien wat het is (bijv. vrij opneembaar geld of allemaal inventaris.)
En het eigendom van een bedrijf dat je zou kunnen verkopen hoort niet bij de activa? Dan vind ik het ook wel bijzonder dat hij zoân hoge net worth heeft. Zoveel zal zijn huis toch niet zijn en hij heeft toch geen miljoenen op de bank?
Jawel dat hoort er ook bij.
Ik wil wel graag weten hoeveel Jeffrey bij Tiffanyâs verdient. Krijg je dan ook veel salaris omdat het een high end merk (met mega lelijke dingen) is of gewoon conform de markt voor verkoopmedewerker.
Ik vind je opmerkingen nou niet echt sympathiek overkomen.
En je werkt er nu eenmaal hard voor, alsof andere mensen die veel minder dan jou verdienen niet hard werken?
Ik denk gewoon conform, misschien Ăets er boven maar het zal geen âŹ15 per uur zijn. Op de site van Tiffanyâs staat niks over salaris, alleen dat je bonussen en trainingen krijgt. Denk dat je ook wel een fikse korting krijgt.
Iemand vroeg zich af waar Aranka was laatst. Nou heeft ze wel haar blogs al ongeveer 2,5 week vooruit geschreven want de blog van vandaag begint met âhet is vandaag dierendagâ.