Vind het zo raar om te zien hoe de gemiddelde leeftijd voor kinderen in instaland veel lager lijkt te liggen dan om me heen. Mega veel jonge moeders, terwijl om me heen de leeftijd steeds hoger lijkt te worden.
Deze zomer was er niet alleen een hittegolf door de zon.
Eerder cash = eerder met pensioen
Ze is ook niet superjong, dat zeg ik ook niet. Er zit verder ook geen waardeoordeel in. Enkel dat er in instaland relatief veel jonge moeders (onder 30) zijn, terwijl ik dat in mijn vriendenkring/kennissenkring echt amper zie gebeuren. Vind dat overigens zelf ook wel jammer omdat het moederschap voor bijna al mijn vriendinnen (groep in leeftijd tussen 24-29) echt een ver van hun bed show is, terwijl ik er best veel mee bezig ben.
Ik ben 30 en de meeste van mijn vriendinnen 28. Bijna iedereen heeft kinderen
Soms jammer want dan denk ik vanwaar die haast ik wil echt nog ff feesten/reizen/relaxen/carriere maken, maar iedereen heeft het druk met zoân eigen gezin nu.
Aan de andere kant denk ik, straks heeft iedereen kinderen van 8 en kom ik nog een keer aan. Plus dat ik liever niet zoân oude moeke wil zijn. Bij ons is er een duidelijk splitsing ook in opleidingsniveau. De MBOers hebben allang kinderen en de HBOers nog niet. Weet niet of dat toevallig is.
Het houd me nogal bezig zeg maar, ik vind het allemaal niet niks.
Eerst maar eens een kat
De gemiddelde vrouw is 30 en de gemiddelde hoogopgeleide vrouw is volgens mij 33. Ik leef echt in een universitaire bubbel waar carrière heilig is en kinderen gezien worden als het grote kwaad waar je nog lang niet aan moet beginnen. Vandaar dat het me denk ik opvalt.
@Tubing haha hier spelen we ook met het idee van een kat om mijn kinderwens te bedwingen (en omdat we katten erg leuk vinden). Edit: ik ben echt jouw tegenpool daarin. Ik heb mijn studie vrij rap afgerond en wil het liefst binnen nu en een paar jaar kinderen. Ben daarin een van de weinigen in mijn groep. Feesten, reizen en carrière boeit me niet zo enorm (kan er wel van genieten, maar vind het niet zo belangrijk). Relaxen overigens wel. Maar ik wil ook weer niet de enige zijn. In de zin van: niemand om dat totaal andere leven mee te delen, tips uit te wisselen, mee op te trekken, die begrijpt wat je bezig houdt. Houd me op een andere manier dan weer heel erg bezig.
Als je een kindje hebt kom je wel snel in aanraking met andere moeders. Veel verloskundige bieden nou ook centering pregnancy (met een groepje) aan en bij het consultatiebureau vragen ze soms ook of je het leuk vind om gekoppeld te worden. En buiten dan heb je nog babyzwemmen en andere activiteiten waar je heel veel moeders kan ontmoeten. Dus denk niet dat je over echt hoeft in te zitten hoor.
Het staat er dramatischer dan bedoeld hoor. Zou me er nooit echt door laten tegenhouden (het is een van de velen redenen om nog even te wachten), maar wel handig om te weten dat er zoveel mogelijkheden zijn om andere moeders te leren kennen.
Ik ben 16âŚ
Samenvatting
Nee gein, 29. Oud.
in mijn universiteitsbubbel is vooral ook vrijheid blijheid en ken ik alleen mannen die al kinderen hebben.
Ook zo vervelend dat het stereotype gezinnen zijn waarbij de vrouwen dan 20 uur gaan werken en de man nog fulltime. Dat is iets super vanzelfsprekends ofzo hier. Onze vriendengroep was altijd gezellig met zân alle naar een cafĂŠ op terras en iedereen zit nu thuis te koekeloeren op de bank of met kind. Ook zielig voor mijn vriend want die mannen zitten er allemaal onder en moeten eerst 3 x toestemming vragen en smeken voor ze een keer wat leuks kunnen gaan doen(sporten of borrelen). Mogen alleen nog maar met de kids bezig zijn en babykamers klussen enzo.
Misschien gebruiken ze dat maar als excuus om geen gezicht te verliezen maar willen ze eigenlijk gewoon bij hun gezin zijn?
Nee want ik ken ze zelf ook al langer dan vandaag. Zijn ook mijn vrienden. Ik zie de discussies tussen die stellen ook gewoon gebeuren. Ofja weinig discussie het wordt gewoon voor ze bepaald. Moeilijk om me daar niet mee te bemoeien
Ja, lijkt me niet heel raar dat na verloop van tijd je prioriteiten veranderen en dat je liever met je gezin bent dan elk weekend in de kroeg.
Haha no shit sherlock, de navelstreng is amper doorgeknipt.
Ik ben sowieso iemand die weinig sociaal contact ânodigâ heeft dus ik sta er best van te kijken hoe veeleisend vrienden kunnen zijn.
Omg, is dat bekende âstofzuigen voor kut aanrakenâ briefje van jouw hand?
Stofzuigen in ruil voor met vrienden bier drinken vind ik wel best een goeie
Arme arme mannen, zitten ze met van die zure heksen opgescheept, zullen ze nooit een lolletje gunnen.
Dit soort stereotype vind ik eigenlijk nog kwalijker, helemaal als andere vrouwen deze nog in stand gaan houden.
Ja als ik naar de mannen om mij heen kijk denk ik dat het vaak ook een smoes is. Dat ze het niet stoer vinden om te zeggen dat ze zelf liever een avondje thuis blijven dus dan maar dat het niet mag. Denk ook niet dat ze doorhebben wat voor beeld ze dan van hun vrouw/vriendin neerzetten.
Hier thuis ook hoor. Ik stel ongeveer elke week voor dat hij wat gaat drinken met vrienden maar op de bank hangen en gamen heeft de voorkeur. Wat ik ook best begrijp na lange werkdagen en het hele naar-bed-gaan ritueel met de kinderen. Ik daarentegen haal echt energie uit mijn afspraken met vriendinnen. Als iemand toch niet kan vanwege een ziek kind hebben we daar begrip voor want we weten allemaal hoe dat voelt maar als we samen zijn hebben we het nauwelijks over onze kinderen. Zo chill en daarvoor sleep ik mezelf wel even van de bank hoor.