Wow daar moet wel veel gebeuren! Heb zelf in zo’n huis gewoond en de indeling was niet erg praktisch en weinig opbergruimte. Ook zitten die slaapkamers tussen meerdere buren ingebouwd, wat in zo’n oud huis wel gehorig is (waarschijnlijk zit de keuken van de bovenburen direct naast de slaapkamer van een van de kindjes). En de tuin is wel heel krap, denk inderdaad zoals hierboven al gezegd is dat ze er niet super lang gaan wonen. Maar wie weet staat het wel op een super gunstige locatie en maakt dat de woning ideaal.
Dit is echt al sinds ik jong was mijn droombuurt om in te wonen. Ben echt zo jaloers. Echt prachtig.
*Het zou mij overigens ook niet verbazen als ze over een tijdje weer zouden verhuizen want dat doen zij nu eenmaal maar ik denk wel dat ze daar in de buurt blijven. Maar in de vlog waarin ze aankondigde te gaan verhuizen zei ze wel dat ze die keuze hadden gemaakt omdat wanneer Pip naar school zou gaan ze een ‘vaste plek’ zouden willen hebben waardoor je niet hoeft te verhuizen als zij op school zou zitten. Nu denk ik wel dat kinderen zich snel aanpassen maar ik vind het toch wel een mooi idee.
**Ik vind het trouwens zelf echt niét klein en prima om met twee kinderen in te wonen maar ik zal wel een ander referentiekader hebben dan sommigen hier.
***Skattig ook trouwens hoe zenuwachtig ze zijn voor de eindinspectie/notaris/sleuteloverdracht.
Ugh kan niet kijken naar hoe zij daar als een soort balletdanseres door dat huis dwarrelt haha.
Verder wel mooi huis!
Ik ben ook heel benieuwd hoe het dadelijk is als het af is! En ik hoelang dat ongeveer duurt haha
En het huis is niet klein (die ruimte in de woonkamer en die hal ) maar ik vind voor de grote van het huis wel weinig slaapkamers. Geen studeerkamer/werkkamer/kantoor oid. En idd weinig opbergruimte qua zolder oid
Ik vind het ook echt heel goed dat ze bewust hebben besloten voordat Pip naar school gaat terug te verhuizen. Is uiteindelijk wel het fijnste voor een kind op op één plek naar school te gaan.
Het is ook niet klein maar wat @Taksi zegt; de bovenverdieping lijkt een flink stuk kleiner vergeleken met de benedenverdieping. Ik heb meer soortgelijke kamers boven en mijn woonkamer is veel kleiner.
Ja jeetje die verbouwing moet echt een fortuin kosten!
Het is ook niet klein he. Niemand zegt dat ze iets tekort komen. Maar het is wel raar ingedeeld. Ik zou bijvoorbeeld (als ik dit budget en zoveel ruimte zou hebben) wel een ruimere tuin willen waar je eventueel een goede zomerse bbq kan geven. Daarnaast hebben ze één slaapkamer over, maar die is niet eens echt over want het is een logeerkamer. Zou dan bijvoorbeeld zelf best een rommelhok missen. Is vooral gewoon een raar contrast met die kolossale woonkamer en dan dat vrij hokkerige boven. Ook dat de meisjes naar beneden moeten, door die lange hal heen om te douchen. Kan me best voorstellen dat dat dingen zijn die op termijn storend worden.
En ik kom zelf ook uit een minuscuul rijtjeshuisje.
Maar ik vind dit dus echt een tuin waar je een goede zomerse bbq kan geven? Ik heb nu echt het idee dat ik gek ben of zo haha.
Met een groepje vrienden tussen die hoge muren? Ik zou het wel enigszins benauwend vinden.
Edit: en ik zou zo met ze ruilen hoor, vind het huis prachtig en hoop dat ik ooit zoveel ruimte kan betalen, maar qua praktische indeling is het niet mijn smaak. .
Hoe bedoel je dat het weinig ruimte heeft? Ik lees in posts hierover dat je het hebt over een rare indeling en kleine tuin, en hoewel ik dat begrijp, vind ik dit huis niet bepaald weinig ruimte hebben haha. Vooral niet voor een huis in de stad. De kinderen hebben ieder een eigen kamer, zelfs een eigen badkamer (ook al is die op de begane grond), ze hebben zelfs een slaapkamer over. Ik sliep als kind met mijn zus op 1 kamer, no way dat wij een rommelhok/extra slaapkamer hadden haha.
Vind het overigens ook echt een heel mooi huis. Ben benieuwd hoe het eruit ziet als het eenmaal af en ingericht is.
Ik vind het er vooral heel donker uitzien maar ze zullen er vast iets moois van maken.
Ik vind het huis helemaal niet weinig ruimte hebben, maar dat is mogelijk ook je eigen referentiekader? Vind bijv twee badkamers en een logeerkamer zo luxe klinken! Lijkt me echt heerlijk een tweede badkamer. Ik vind het echt een prachtige buurt waar ze komen te wonen en mooi karakteristiek pand. Geen dertien in een dozijn vinexwoning. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
Ik heb hierboven toch uitgelegd waarom ik dat vind? In vierkante meters is het een ruim huis en ja alle kids hebben een eigen slaapkamer. Maar ik vind het zelf een beetje onpraktisch ingedeeld/zou de meters zelf graag anders verdeeld zien in meer kamers. Dat is mijn voorkeur. Denk aan een ruim rommelhok/washok en grote tuin waar je een goede schommel in kwijt kan.
Nu wordt het een beetje gebracht alsof ik zeg dat het een klein huis is beneden mijn stand is. Ik bedoel het meer in de trant van: mocht ik ooit in staat zijn om zo’n ruim huis te hebben, zou ik…
Haha wow lijkt wel alsof ze iemand lachend aan het begraven zijn.
Ik vind het een prachtig huis en die buurt is echt ge-wel-dig, snap helemaal dat ze daar willen wonen
wow gigantisch huis hoor, van de huismuts.
ben heel benieuwd hoe het wordt, ik denk erg mooi!
zou er wel een plattegrond van willen zien, want ze hebben dus op de begane grond een grote woonkamer, grote keuken en twee grote extra kamers, en dan boven 2 medium kamers en op zolder 1 grote en 1 medium kamer…
Die tuin is ook meer dan leuk en kan je toch makkelijk 20 mensen ontvangen?
Ik vind het vooral jaloersmakend hoe soepel het bij ze lijkt te gaan, ze weet precies wat ze wil overal is al duidelijkheid over, en na een paar dagen is er al zoveel gebeurd, terwijl ze zelf waarschijnlijk nog geen puin heeft hoeven ruimen maar gewoon lekker op een vakantiepark zit. Dat in 3 maanden tijd het hele huis wordt verbouwd voor je. Heeft ons zelf 3 jaar en bloed zweet tranen en ellende gekost en is nog niet af.
Huis zelf is wel mooi en karakteristiek maar ik mis wat meer ruimtelijkheid, is een tussenwoning denk ik? Dus veel muren lange gangen en daardoor wat hokkerig vind ik. Wel veel kamers
Dit ja hier bloed zweet en tranen in een 10 jaren plan verbouwing (is niet erg zelf voor gekozen), maar toch wel even zuur dat zij dat idd in een paar maandjes doen. En dan ook niet per kamer een ‘klusjesman’, nee gewoon in elke kamer staat weer een werkman! En dat omdat ze bloggen/vloggen
Het leven is oneerlijk. Al geniet ik wel echt van dit soort verbouwvlogs!
Zo bedoelde ik het niet, ik vroeg me gewoon af hoe je het bedoelde. Maar bedankt voor de uitleg, nu begrijp ik het beter!