Het andere Youtubers-/bloggerstopic #9

Ik neig zelf vooral naae 1000€ (meen ik? Excl belastingen?) per maand verdienen om je privéleven op straat te gooien. Dat vind ik dan enorm weinig.

Je kiest er uiteraard zelf voor wat je wel en niet deelt. Maar jeetje ze wordt regelmatig naar beneden gehaald in de comments etc.

7 likes

Eindelijk iemand die daar gewoon open over is, ik dacht dat dat niet mocht. Je moet inderdaad wel echt een groot bereik opbouwen maar als je dat eenmaal hebt hoef je er niet zo gek veel voor te doen. Puur aan youtube alleen heb je dus indd geen fulltimesalaris, terwijl het voor haar geloof ik wel een fulltime baan is toch?

@toeptoep vind ik indd ook niet veel, reken er de helft ofzo nog af voor belastingen en onkosten zoals bewerkingsprogramma en weet ik het.

3 likes

Vaak mag je er niks over zeggen als je bij een bureau bent aangesloten, als je een management bent. Wat eigenlijk belachelijk is want het is toch JOUW salaris. Maar kan me niet voorstellen dat zij met 10.000 een management heeft? Veel bureaus willen je pas vanaf 100.00 want anders tel je niet mee. :woozy_face:

1 like

Nee joh, sommigen hebben met 5000 al een (shady) management

Alice Olsthoorn heeft hier laatst ook een video over gemaakt.

3 likes

Dit vond ik ook erg interessant aangezien haar aantal subs. Ze heeft hetzelfde aantal als Bonnie, maar Bonnie kan er blijkbaar van leven, en Alice krijgt echt het minimum.

Eens, ik vind de vragen die ze stelt op zich niet zo vreemd of raar en ook wel terecht kritisch op sommige punten. Het is meer haar houding en stem/ intonatie erbij die het heel onprettig maakt om naar te kijken. Sanny komt ook heel druk en hyper over, zo anders dan in haar eigen video’s.

1 like

Ik denk dat Bonnie meer gesponsorde content heeft?

4 likes

@flwhrs @Knofje

Dat is ook zeker zo hoor, maar vraag me toch af hoe en wat. Lijkt me best zuur als Alice zijnde om geen aanbiedingen tot samenwerking te krijgen (of ze weigert ze, kan ook) Vraag me echt af waar het dan aan ligt. Vind Alice echt wel een leuke meid en vind het voor haar best jammer dat ze “tegen de muur” blijft aanlopen.

@Shadina

Alice liet bedragen zien tussen de 200 en 800 euro. Dus niet echt bedragen waarvan je op jezelf gaat ofzo. Nu is het niet mijn bedoeling om in de portomonee te kijken/oordelen. Maar het valt op dat er een groot verschil is tussen de twee accounts.

4 likes

Wat heeft ze verdiend dan?

Bonnie uploadt ook wel meer daardoor zal er ook wel een verschil zijn en ik denk dat vlogs een makkelijkere manier zijn om samenwerkingen te verwerken in je video’s.
edit; En Alice is misschien te uitgesproken voor veel merken?

4 likes

Bonnie heeft vorig jaar zoveel Snack a Jacks gegeten dus die is binnen hoor

18 likes

Ze zegt dat ze halverwege 2019 wat veranderd heeft qua advertenties en daardoor meer verdiend. In 2018 ruim €3000,- en in 2019 ruim €8000,-. Maar dus wel over het hele jaar. In november en december van 2019 had ze ongeveer 1000 euro per maand verdiend.

1 like

Ik denk dat het er bij alice aan ligt dat ze niet een bepaald thema heeft ofzo. Geen beauty filmpjes of life style vlogs ofzo. En als merk zou je dan misschien 1x in haar video komen van “Dit product uitproberen” en thats it. En ik denk ook dat Alice zo eerlijk is over bepaalde dingen dat merken dat ook niet echt aankunnen.

En Alice is transgender. Hoe hard het ook is maar er zijn nog steeds merken die dat moeilijk vinden.

17 likes

Ik vind die titel van Bonnie haar nieuwe video wel een beetje gek, als mensen niet wisten wie Sarah Rebecca was en ze haar vlog net gaan kijken dan denken ze dat Bonnie zwanger is in plaats van een vriendin :joy:

Alice haar content wordt door YouTube en bepaalde adverteerders niet zo familievriendelijk gevonden. Dan krijg je minder goedbetaalde advertenties bij je filmpjes.

1 like

is het niet zelfs zo dat youtube vaak demonetized als het om LGBTQ issues gaat?

6 likes

Ja klopt
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://amp.insider.com/youtubers-identify-title-words-that-get-videos-demonetized-experiment-2019-10&ved=2ahUKEwj_vuHDgpfnAhVvMewKHQebBoEQFjAAegQIAxAB&usg=AOvVaw2lhDZnX-SUxTWaQ5vulbhe&ampcf=1&cshid=1579689791418
Kennelijk als je Abby heet of in Indonesië woont ben je ook de sjaak want dan word je ook gedemonitized als je dat hardop zegt.

1 like

vind het ook zo bizar dat er geen enkel menselijk aspect in de bepaling hiervan lijkt te zitten … net als dat youtubers soms random strikes krijgen en niet weten waarvoor

4 likes

Ik heb het boek van Sofie Rozendaal zojuist opgehaald bij de bieb. Ben erg benieuwd :wink:

5 likes