Bij mij heeft koffie een vergelijkbaar effect als bij jou en is energydrank dat gevoel keer vijf. Productief word ik er in ieder geval niet van.
Dit is zo kut! Het doet me een beetje denken aan dat blog ‘Psycho killer’ dat een paar jaar terug populair was. Van een kerel die het Utrechtse uitgaansleven nogal heftig vond en daar vooral heel veel gevoelens over had. https://www.psychokiller.eu/ Hij schrijft ook boeken zie ik nu
Als je al onrustig wordt van een kopje koffie word je van energy drank echt leip.
Niet doen.
Wat maakt energy dan eigenlijk zo anders dan koffie qua invloed?
Maar Red Bull (light of niet) is toch ook gewoon troep?
Ik vond het trouwens ook opvallend dat ze het de laatste vlogs zoveel drinkt, maar kan me niet voorstellen dat het spon is bij haar hoor.
Hahaha ja dat is wel zo maar bedoel meer nep/ B-merk
Heb het wel eens op maar gaat vaak beter dan koffie op de een of andere manier?
Een wijntje werkt bij mij vaak goed voor een hyperfocus en meer productiviteit. Maar om dat nou dagelijks achter mijn bureau te gaan doen lijkt me ook niet verstandig ( het zou wel kunnen trouwens als eigen baas haha)
Heb ook wel eens van die speciale pillen besteld, Paneuromix, zouden geen medicijnen zijn maar een soort kruiden, hiervan krijg je geen oppepper ofzo maar meer focus en overzicht, kan ook placebo zijn.
Ligt denk ik ook aan de tijd van het jaar, niet vooruit te branden en tegelijk onrustig omdat ik nog zoveel moet doen. Hebben jullie dit ook?
- Ja, maar het hele jaar
- Ja, in deze tijd extra
- Een klein beetje
- Nee
0 stemmers
Hahaha ???
Je kunt ook gewoon caffeine tabletten nemen
1 iemand die ik ken volgt hem en die heet Bob. Mind = blown
Ik denk dat, omdat in energydrink ook nog een hoop andere stoffen zitten, bijv. taurine, suiker/zoetstoffen, kleurstoffen, koolzuur etc., het wel anders is. De hoeveelheid caffeine is niet anders maar er zitten wel andere stimulatoren (is dit een woord) bij wat niet in koffie zit. Een frappucino oid is meer vergelijkbaar met energy dan gewone koffie. Er is niet zo veel onderzoek naar taurine dus het zou kunnen dat dat voor gezonde mensen ongewenste effecten oplevert. Het wordt wel voorgeschreven soms voor bepaalde indicaties maar goed als je een gezond lichaam hebt, don’t fix what’s not broken. Sommige energy drankjes hebben ook guarana erbij, naast taurine, suiker en caffeine. Lekker triple stimulatie shot
Echt rot om dit te lezen
Maar objectieve metingen van mogelijke schadelijke effecten zijn anders dan subjectieve effecten. Dat is dan wel ‘tussen de oren’ maar dat is niet geen legitiem effect
Caffeine is verslavend, of het nou in koffie of in energydrank zit. Energydrank is alleen een stuk slechter voor je lichaam ivm suiker en koolzuur en citroenzuur, ik snap heel goed dat het mentaal heel anders is. Ik drink makkelijk koffie zonder problemen (behalve dat het laxeert als een malle), maar energydrink heb ik hartkloppingen na 1 blikje. Overigens raakt maar iets van 15% van de mensen verslaafd aan wat dan ook, inclusief koffie
Ja precies hierom vond ik het van mezelf een beetje stom dat ik energy zo veel raarder vond dan koffie. Want dat iemand geniet van een cappuccino tijdens haar relaxmoment vind ik dan weer helemaal niet gek. Maar de associatie die ik er mee heb is gewoon blokken voor de proefwerkweek en frikandelbroodjes haha.
Zit er ook niet meer cafeïne in zo’n energydrankje dan in koffie, of heb ik het mis? Misschien dat het effect daarom heftiger is?
Ik heb geen idee hoor. Ik drink nauwelijks koffie, maar kan af en toe wel iets met cafeïne drinken zonder gekke bijwerkingen. Maar de laatste keer dat ik iets van energy dronk - jaaaren geleden - ging ik me echt een partij zweten en mijn hartslag ging een stuk omhoog. Nooit meer aangeraakt daarna haha.
Ik vroeg een keer aan de tandarts wat hij vond van mensen die ‘s ochtends water met citroen drinken. Ik geloof niet dat ik die man ooit zo geïrriteerd heb gezien. Maar vervolgens begon hij over energydrankjes en werd hij helemaal kwaad Doe geen van beide gelukkig. Ik kan al voorspellen dat het niks voor mij is. Koffie ook niet.
Off-topic maar jammer dat de arts het zo ziet… Een verslaving heeft namelijk naast lichamelijke verschijnselen ook wel degelijk psychische / mentale aspecten en juist de combinatie, maakt dat ondersteuning of behandeling vaak erg helpend is. Cold Turkey is voor een groot deel van de mensen waarbij je kan spreken van een verslaving, heel lastig. Mogelijk kun je toch eens oriënteren op ondersteuning / behandeling? Je mag me altijd DM’en in ieder geval!
Like voor de openheid, can’t be easy
Voor obesitas en boulimia/anorexia dan juist weer wel, gek genoeg. Als je het dan over eten/drinken etc hebt. Ik zou eens verder zoeken naar een huisarts (of misschien zelfs een psycholoog/coach of wat dan ook) die je betere tips geeft dan ‘gewoon niet meer kopen.’ Diegene bedoelt dat advies vast niet verkeerd, maar er moet dus ergens IETS zijn wat het fysiek ongeveer onmogelijk voor je maakt om cold turkey te kappen en dat voor de lange termijn vol te houden. Wat dat dan is, blijft de vraag. Ik geloof zo dat het super vervelend voor je is.
Ik geloof voor de volle 100% dat energy drink een verslaving kan worden, het geeft immers een stimulerend effect.
Ik drink zelf heel soms een blikje als ik bijvoorbeeld gesport heb of als ik in de avond een verplichting heb terwijl ik moe ben van de dag. Het geeft direct een stoot energie die je inderdaad niet kan vergelijken met koffie.
Ik vind het daarom toch wel een vorm van een drug; het effect is dusdanig groot dat mensen er afhankelijk van zouden kunnen worden.