Ik drink energie bij het uitgaan om dat ik dan denk dat ik het dan langer volhou. Maar ik weet niet wie ik voor de gek hou want ik ben 26 en moet 3 weken bijkomen na een avond uitgaan.
Je houdt het dan vol op het moment, dat is de hele bedoeling van die energy. Als je zoiets drinkt in combinatie met alcohol kun je er inderdaad vanuit gaan dat je de dagen erop flink brak bent maar op het moment dat je al half dronken bent en die energy drinkt om het vol te houden ben je toch niet bezig met de âaftermathââŚdan wil je gewoon lol hebben.
alcohol mixen met energy (of nou ja koffie ook eigenlijk) is wel echt mega gevaarlijk friends, stay safe en neem je drugs (inclusief alcohol en caffeine) lekker in pure vorm en niet gemixt
Pure alcohol? Haha
âMega gevaarlijkâ is overdreven. Bij voorkeur moet je t gewoon niet doen maar bij voorkeur moet je uberhaupt ook geen alcohol drinken etc.
Je moet doen wat voor jezelf goed voelt maar ik zou combineren inderdaad niet aanraden.
Maar wel lekkerrrr
Heel simpel: Alcohol is een depressant drug. In je brein het je 2 âbelangrijkeâ neurotransmitters, eentje die acties (simpel gezegd, het is natuurlijk meer electrische pulsen) stopzet ==> GABA. En eentje die ze jusit activeert ==> glutamate. Alcohol stimuleert GABA, dus je brein wordt min of meer stop gezet. Dat zorgt voor het lekker rustige gevoel, minder stress, etc. Het is ook een motor stimulant via een andere weg, maar goed.
Energy/caffeine stimuleert juist. Niet direct via glutamate, maar via een andere weg (Adenosine A2a voor de geinteresseerden, dat is een neuromodulator die de andere neurotransmitters in het gareel houdt). En die twee heffen elkaar dus niet op, maar je brein raakt er van in kortsluiting.
Natuurlijk is het ook wel zo dat je van allebei grote hoeveelheden moet nemen mocht je in 1 klap dood willen gaan, maar het is gewoon niet zo goed voor je brein. Alcohol zelf natuurlijk ook niet, het is niet voor niets de nr 1. gevaarlijkste drug. Maar de meeste overdossisen komen voor omdat mensen opeens drugs gaan mixen, niet omdat ze te veel nemen.
Drugs mixen is niet per se gevaarlijk zoals een snelweg oversteken, maar het is gewoon slecht x2. Als alcohol slecht x1 is, dan is alcohol + energy slecht x2. Maar goed 1 vodka redbull is beter dan 5 vodka shots in een half uur, dus het ligt er maar aan wat je doet
Go big or go home he
Gewoon met mate consumeren en je verstand gebruiken dus.
ja precies dit
LSD is trouwens de veiligste drug met de laagste verslavingskans dus mocht je echt verantwoordlijk drugs willen gebruiken, laat de koffie staan en neem lsd
(en nu back to yootoob)
Dat wist ik weer niet, is dat echt? Er zijn zoveel misverstanden rondom dit onderwerpâŚzoals jij al zei, alcohol is de duivel maar ik had nooit gedacht dat LSD âbeterâ zou zijn dan, bijvoorbeeld, een joint.
Ik rook zelf wel eens een joint maar er zijn zoveel mensen die dan meteen geshockeerd zijn als ik zeg dat ik dat wel eens doe, terwijl diezelfde mensen flessen wijn kopen bij de AH.
LSD werkt heel kort en heeft een hele vervelende âcome downâ fase. Omdat het ook zo kort werkt zijn er weinig blijvende effecten aan de hersenen, en mensen raken niet verslaafd omdat het niet genoeg plezier oplevert zoals bijv. alcohol. Veelvuldig gebruik van LSD heeft ook geen blijvende effecten zoals bijv. bij alcohol. En als je het gebruikt heb ben je meestal niet in staat om nog achter het stuur te kruipen zoals bij alcohol. Als alcohol ook maar 15 minuten zou werken en dat je je daarna 45 minuten kut zou voelen zou het ook minder populair zijn
Mega gevaarlijk?
Ik leef al jaren op ministens 4 safari (ja echt) redbull als indrinker. En leef nog (half)
wie weet hoe veel beter je eraan toe zou zijn als je geen safari redbull zou drinken bij het predrinken
Is dat trouwens niet mega zoet? No judgement hoor want love zoet maar safari redbull klinkt wel echt heel erg zoet
Ohja, tandartsen door het hele land huilen als ik dat weer achterover klap. Zoân fles pp doen we en dan gemixt met redbull light want caloriebewust hè!
En dan erna barcadi razz met redbull en fanta. Daarna wodka redbull.
Ja het is vast niet heel gezond, maar doe het nu nog hoogstens eens per werk, vroeger 3 dagen dus er zit verbetering in.
dieeten als een pro dit
Ik zal een boek schrijven over gebalanceerd leven.
vergeet je cursus voor 400 pp niet
Hebben jullie nog mix drank drinkers nodig. Ik zoek nog een leuke baan.
Ik legde het ook niet helemaal goed uit denk ik. De hallucinogenic (sorry ik kan dit niet Nederlands spellen zonder autocorrect) effecten van lsd duren relatief kort, de nasleep is erg lang. En die nasleep KAN heel kut zijn. Vanwege de manier en neurotransmitters waarop het werkt versterkt het je emoties en angsten heel erg. Het kan goed gaan en leuk zijn, maar een slechte trip is dan een heel slechte trip.
Daarnaast is het ook relatief veilig omdat je maar een inie minie beetje nodig hebt, lsd is heel sterk. Het wordt redelijk snel opgenomen in je bloed en het gaat er ook redelijk snel weer uit. Je bouwt heel snel tolerantie op en dat gaat ook binnen een paar dagen weer voorbij. Daarnaast is het een hallucinogeen dat niet stimulerend is zoals bijv. Mdma, wat het ook veiliger maakt.
Dit vroeg je allemaal niet, maar tldr: lsd duurt lang vanwege die come down phase, die kan wel 8u duren. De peak phase duurt relatief kort, maar 1-2 uur. De come down kan heel kut zijn of worden, zeker voor mensen met bijv. Een angststoornis of andere stemmingsstoornis
Anyway lsd is meestal een goede keus