Het andere Youtubers-/bloggerstopic #9

Nu hoor ik constant “lauw” voorbij komen :nauseated_face: Zal vast ook wel van Lisa komen?

2 likes

Als ik haar was zou ik mezelf tot doel stellen om iets verder van het autostuur af te gaan zitten.

10 likes

Het lijkt me belangrijker dat ze goed bij de pedalen kan tijdens het autorijden, niet?

7 likes

zag net een post voorbij komen dat het inderdaad voorbij is. Ze heeft wel echt snel weer een nieuw appartement in a’dam gevonden zeg!

Zij maakt echt zulke leuke videos! Goede tips altijd en ze heeft ook een fijn stemgeluid.

1 like

Nee, niet belangrijker. Voor een veilige rijhouding is zowel afstand tot pedalen als afstand tot het stuur belangrijk.

Ik heb m nog niet echt goed gekeken maar ik erger me sowieso al aan ‘Afrika’ steeds. En het ziet eruit alsof ze iets met kinderen doet, weet nog niet precies wat, maar come ooooonnnnnn

Ze zegt letterlijk: ‘Kinderen in een land zoals bijvoorbeeld Afrika zouden deze…’ GURL

Edit: Volgens mij is het Zuid Afrika want die kindjes spreken Zulu als ik het goed heb.

42 likes

Ik kan het nu niet kijken maar kan iemand me aub alvast geruststellen dat dit iets zinvols is en niet voluntourism? Nee hè? Dacht ik al.

60 likes

Ik wil net zeggen idd… Ik ben 1.54m en moet echt dichtbij het stuur zitten anders kan ik sowieso niet rijden :woman_shrugging:t3:

8 likes

Ik heb niet inhoudelijk gekeken, maar ik word zo kotsmisselijk van mensen die beelden delen met kindjes die met ze knuffelen, enthousiast op ze afrennen en dergelijke. Nog een keer voor de mensen achterin: massaal knufkfelen en enthousiast doen met een vreemde die je kort gezien heb is géén gezonde reactie voor een kind. Ook niet in het continent Afrika.

Edit; het is dus voor correctbook. Een sociale (maar commerciele) onderneming waar je een uitwisbaar notebook kan kopen, voor elk boek doneer je ook een boekje aan een kind.

Edit 2: Dionne: “Kinderen in een land, zoals bijvoorbeeld Afrika, zouden deze boekjes heel goed kunnen gebruiken.” Vrouw je hebt het over een continent, drie keer groter dan Europa.

72 likes

Ze loopt een stukje en de hele school loop achter haar aan en dan zegt ze: als dit niet de definitie van volgers hebben is weet ik het ook niet meer.

Op zich lijkt het me nog meevallen qua voltourism. Ze deelt die boekjes alleen uit, geeft geen les ofzo (tot nu toe). Dus dat valt me 100% mee.

5 likes

Hear hear.

Ik ga nog vele malen liever op een date met een jongen die tinderfoto’s heeft waarop hij een grote gevangen vis vasthoudt (:sob:) dan een gast die lachend “kindjes in Afrika” knuffelt. Néé.

@Banananana oh ok, gelukkig… klinkt wel alsnog stom maar minder schadelijk dan.

12 likes

Maar in veel auto’s kan je wel het stuur verstellen.

1 like

Ik wil het liever niet kijken want views.
Maar is ze letterlijk een week in Afrika voor vrijwilligerswerk of filmt ze d’r eerste week daar?
En maakt ze duidelijk wat ze gaat doen of is het alleen kinderen zien en boekjes uitdelen wat je ziet?

Het valt mij ook enigszins mee. Al vind ik het geheel alsnog walgelijk. Ook dat “ik wil alle 700 kindjes op het schoolplein en dat ze dan “correctbook” roepen”. Al die kindjes voor de camera. In Nederlandse scholen mag je niet zomaar meer kindjes op beeld zetten, doe dat in het buitenland dan ook niet. In Nederland komt het niet in je hoofd op om de les te onderbreken om de kinderen enthousiast de naam van een merk te horen roepen, doe dat daar dan ook niet. En vooral het feit dat dit (wat imo gewoon een reclamecampagne is, anders vraag je geen influencer mee) gefraimed wordt als zijnde “vrijwilligerswerk”, terwijl correctbook een bedrijf is wat voor zover ik weet gewoon een winstoogmerk heeft en dus belang heeft bij het laten zien dat ze ook iets doen met kindjes in dat continent wat we allemaal zo zielig vinden. Het zal vast sociaal ondernemen zijn hoor, en het is mooi dat ze kinderen van schrijfmateriaalvoorzien, maar dat kan ook zonder dergelijke filmpjes.

39 likes

En eindeloos filmen dat ze speelgoed uitdeelt en die kindjes eindeloos dankjewel moeten zeggen en er mega awkward mee moeten gaan spelen terwijl ze filmen. Nope.

5 likes

Bonny en Nick hebben geen eigen auto.
Ze rijden in deelauto’s en die van Nick’s ouders. Misschien is het stuur daardoor niet optimaal.

Dit doet me er aan denken dat er vroeger toen ik klein was bij mijn opa en oma in het dorp iemand rondreed die houten blokjes op de pedalen had gemaakt want anders kwam ze er niet goed bij zonder half tegen het stuur geplakt te zitten haha.

Also was de auto van de man van de hele dikke tante van mijn oma (snap je hem nog?) voorzien van twee bakstenen en een plankje onder de bijrijdersstoel want die dikke tante was door de vering van de stoel gezakt en zou zonder die stenen op de grond zitten. Nu was dit voor mijn tijd en dacht ik altijd dat oma een grapje maakte maar er bestaan dus foto’s van haha.

7 likes

Ohhhhh ze is in Rwanda? Ze zegt iets over een genocide memorial. Nu vind ik het weer irritanter dat ze steeds Afrika zegt.

Oh mijn god, ze vraagt: hebben jullie er zin in? Die tante zegt: jazeker. Volgende shot: in het memorial, met foto’s. Really.

Aaaahhh 32.27 en ze zegt eindelijk in welk land ze is. Applaus!

8 likes

Lol

“We zijn geland in Afrika”

“We zijn bij Marleen, die woont hier in Afrika”

Stel je voor als iemand dat deed bij een Europeaan dat zou echt nergens op slaan

57 likes