Het andere Youtubers-/bloggerstopic #9

Denk idd dat zoiets erachter zit.

En in de hersenen van de meesten staan de namen van “die noordelijke Afrikaanse landen” nog wel ergens binnen bereik geprogrammeerd, terwijl “alles daaronder zogenaamd veel van hetzelfde is”. Vooral West Afrika is voor velen ontzettend onbekend. Tenminste deze gedachtensprongen merk ik vaak bij mensen.

Ik hoop dat ze hun laat weten wanneer het kerst is.

3 likes

Volgens mij was dat zelfs de eerste keer dat Gregor voorkwam in haar video. Vond hem toen heel sympathiek en lief (voor haar). Hoe vaker hij in haar video’s kwam, hoe irritanter ik hem vond.

2 likes

Ik ken juist een aantal mensen die heel graag het woord Noord-Afrika/Noord-Afrikanen gebruiken in een racistische context. Zo van ‘Er is ingebroken bij de buren.’ En dan zegt een ander spottend: ‘Oh zeker weer door een van onze Noord-Afrikaanse medemensen.’ Want ja ‘Marokkanen mag je niet zeggen.’ :weary:

Lees net dat Yvonne Coldeweijer (dat blonde meisje met die rare video’s) meedoet aan First Dates.

2 likes

Als je het daarvan moet hebben als bn’er is je carrière wel wat opgedroogd.

8 likes

Haar video’s zijn zoooo raar de laatste tijd.

4 likes

Dat geloof ik wel.
Maar Marokkaan is geen scheldwoord of Nederlander is dat in België ook, als ander woord voor brutaal persoon.

HAHAHAHA echt? Als iemand brutaal is, schelden jullie ze uit voor Nederlander??

7 likes

Nou ja Hollander was er vroeger iig wel een negatief beladen term.
En als het zo is laat het de belachelijkheid daarvan goed zien, je kunt er niet veel aan doen dat je Nederlander en of Marokkaan bent.
Ben overigens geen Belg, ook al woon ik er maar 3 km vandaan.

Niemand:
@whatever: je kunt er niet zoveel aan doen dat je nederlander bent

12 likes

Ik ben een Nederlander en ik vind dit een compliment.

9 likes

Maar ze is toch zo vreselijk happy single en mensen in een relatie waren toch saai volgens haar?

8 likes

Giel Beelen doet ook mee, dus sla je slag :sweat_smile:

https://www.ad.nl/show/mariska-van-kolck-en-maik-de-boer-in-first-dates-bn-ers~a4ea0415/

1 like

Haha burn

3 likes

Hahahaha hij was toch zo kwaad geworden dat ze hem gevraagd hadden? :joy:

Officieel overal Sarah Rebecca ontvolgd en had ik veel eerder moeten doen. Wat een opluchting.

Is het trouwens ontvolgd of ontvolgt? Beide rekent mijn telefoon niet goed en d t dt is bij mij een drama.

1 like

Ontvolgen - ontvolg. G zit niet in 't Kofschip dus met een d. Ontvolgd. Oh en het is een voltooid deelwoord dus geen dt. Ik heb ontvolgd.

8 likes

Maak er een verleden tijd van en dan hoor je het meteen. Vind ik persoonlijk makkelijker dan kofschip. Dus in dit geval hoor je ontvolgDe, dus met d.

1 like

ho, stop! dat het hier lijkt te werken is toeval. lopen is een zogenaamd sterk werkwoord, dwz met klinkerverandering in de verleden tijd (vandaag loop ik, gister liep ik). met voltooid deelwoorden heb je hier dan ook geen last. yay voor sterke werkwoorden.
het kofschip is voor die andere gevallen. voor wanneer je denkt dammit, is dit met een t of een d. ik hoor het niet dus ik weet het niet. of, beter nog, ik sluit me aan bij de eerdere spreker, je bedenkt hoe je zou zeggen ‘gister [dingeste] ik’. zie je wat ik deed? ik deed net alsof ik niet wist of het gedingesd of gedingest is en toen zei ik gister en toen hoorde ik het.

#wildevroegerjufworden #kutkofschipisoverrated #kofschipconsideredharmful

16 likes