Maar we spreken niet over vroeger. We spreken qua verbetering van de blik op kroes haar over de afgelopen tien jaar en daarbij komt de verbetering niet eens echt van buitenaf. Meer vanuit de eigen groep. Daarnaast was het dragen van ook een regel dit stamt uit een meer christelijk Nederland (staat immers als regel in de bijbel), dat is een hele andere context.
Ik vind het jammer dat vrouwen en mannen vanuit de meerderheidsgroep zo met mij omgaan. Dat mijn haar benaderd wordt als attractie. “Kan ik het aanraken?” “Als jij gaat zwemmen wordt het niet nat he?” “Was jij je haar wel?”. Dat ik daardoor niet vol tevredenheid in de spiegel kan kijken met wat me gegeven is. Dat heeft niks met hoe vrouwen van verschillende culturele groepen met elkaar omgaan te maken, maar hoe de witte vrouw/man met vrouwen van andere groepen omgaat.
@LaScript ik vind het geen goed teken dat iets wat bij mij niet mooi gevonden wordt, wel mooi gevonden wordt als creatieve Sanne of Kim Kardashian het draagt. Dat is nu wel de realiteit.
@Maestoso Ik zou nooit tegen een ander zeggen “dat mag jij niet” en denk dat het met kickboksen prima kan. Het gaat vooral om een stukje bewustwording en dat mensen begrijpen dat er een wereld achter een bepaalde haarstijl zit. Vanuit daar moet iedereen denk ik zelf de overweging maken of het in de situatie kan.