Maak een vision board! Fluffy minty squishy! Je kan alles als je er maar voor gaat!
Mijn moeder juist theezakjes en ik was echt bang om daarmee gedoemd te zijn na een zwangerschap. Maar er is dus nog hoop
Oh wow, ik las dit alsof je van je moeder een bedrijf had geërfd dat heette ‘hangtietjes B.V.’
Ik voel me echt een beetje slecht erdoor maar ik moet gewoon lachen van ongemak om deze break-up video. De ugly cries, snottebellen en geforceerde gesprekken voor de camera…
Het gehuil dat onderbroken wordt met vragen tussendoor, de stiltes, het diepe gestaar in de camera. Ik kan niet met YouTubers, kga zo stuk . Blijft een vak apart.
Oh, en ik zie nu ook dat gast in groen z’n neus in z’n shirt gaat snuiten, THE F dude, wat doe je
Moet echt gaan slapen.
Die nickoada avocado (ofzoiets) is sowieso echtttt een gekke jongen. Hij was eerst een (raw) veganist en nu eet hij super veel fastfood weg in zijn mukbangs en scheurt dan vlees van krabbenpoten enz. Echt heel vaag.
Ja, die gast is echt een weirdo. Heb heeeele aparte video’s voorbij zien komen waarin hij tegen z’n eten praat en huilt ed. Hij houdt van drama en is momenteel ook betrokken bij drama in de ‘Mukbang-wereld’ vanwege het manipuleren en pesten van Stephanie Soo, een bekende Amerikaanse Mukbanger/storyteller. Nu is men op canceling tour. Hij eet ook zo vies😷 Vraag me af wat voor mensen nou genieten van zijn video’s.
Die in Den Bosch is net een maand open ofzo, nadat het pand jaaaaaren leegstand.
Ja had er iets over meegekregen inderdaad in de zomer was er ook iets met Trisha toch? Kijk zijn mukbangs inderdaad ook nooit. Alleen als er drama is, kijk ik.
Het wordt natuurlijk een video met goeie click bait titel: ‘‘Jaaroverzicht 2019 en WAAROM IK IN HET ZIEKENHUIS LAG’’
Hahahaha wtf. Dit is een heeeele rare jongen. Die video van Stephanie Soo kwam gister ook ineens voorbij bij mij. Hij lijkt me echt een naar persoon.
Ik ben helemaal niet van de mukbangs, maar deze video stond ineens tussen mn aanbeloven videos en nu ben ik helemaal in dat drama gezogen .
Een paar dagen geleden zijn een heel aantal grote internationale influencers zoals Negin Mirsalehi en Romee Strijd ingevlogen naar het MDL Beast Festival in Saudi Arabia als PR stunt om het imago van het land wat op te krikken, een land waar mensenrechten geschonden worden en het bijv niet veilig is voor LGBTQ personen. Het wordt weer pijnlijk duidelijk dat influencers alles doen voor de moneys en een reisje naar het buitenland. Voor de vrouwen die niet op het VIP deck stonden was het ronduit onveilig in het publiek, ze werden op grote schaal aangerand, maar de influencers schetsen een perfect plaatje, om te kotsen! Zie stories op IG van Zeikschrift en Diet Prada of Mass harrassment at Saudi Festival
Ik vind wel (door de post van zeikschrift) dat het maf is dat we influencers meer veroordelen dan dat we de Nederlandse politiek veroordelen hierover.
Of bv de npo die het nieuwe seizoen van widm in China laat plaatsvinden.
Ik vraag me ook oprecht af in hoeverre die influencers zich ervan bewust zijn (aan de andere kant ws wel) en in hoeverre ik dit hun verantwoordelijkheid vind. Maar ik ben er niet helemaal over uit voor mezelf.
Toch vind ik dat het ze zou sieren als ze zich van tevoren inlezen in een land als ze daar PR voor gaan doen, ze hoeven niet klakkeloos alles aan te nemen. Ze hebben zo’n groot platform waar miljoenen mensen mee bereikt worden, wil je jouw naam dan koppelen aan zo’n land? Natuurlijk heeft de politiek meer verantwoordelijkheid, maar dat neemt de verantwoordelijkheid van de influencers niet weg in mijn mening.
Het zou die influencers sieren als ze hun posts offline halen en een soort rectificatie plaatsen als ze nu pas door de ophef beseffen wat ze gedaan hebben. Grote kans dat ze niet ingelezen zijn, ik vind dat ze dat ook niet verplicht zijn, maar als je dit dan achteraf hoort dan lijkt mij dat er dan wel een belletje moet gaan rinkelen.
Als je niet weet dat SAudi Arabië geen prettig land is voor vrouwen en LGBT+ dan leef je wel echt onder een massieve steen
Ik heb toevallig een kleine samenvatting gezien op Youtube gisteren.
Wel met een heel dramatisch muziekje.
Ja maar dat van monica verschilt echt wel een stuk meer dan 2 cupmaten toch
Fijn om te horen dat er nog hoop is voor mij
Ik ben het echt oneens met de stelling dat we de politiek meer aan moeten kijken. De politiek wordt aangekeken. Er zijn tal van mensenrechtenorganisaties die intensieve lobby voeren en een grote achterban hebben (neem amnesty). Zij kaarten dit consequent aan. Daarnaast keurt de politiek mensenrechtenschendingen af en worden landen achter de schermen volgens mij ook best aangesproken. De overheid geeft negatieve reisadviezen en is consequent in dialoog.
Juist in kwesties als deze denk ik dat je naar de influencer moet kijken al “consument”. Jij bent immers ook de target die ze over willen halen om dat land als aantrekkelijk te zien, met alle gevolgen van dien. Daarnaast valt het me op hoe naïef we naar influencermarketing kijken. We hebben het hier over miljoenenbedrijven. Negin, Romee, Queen of Jetlags etc zijn stuk voor stuk enorm succesvolle zakenvrouwen met een bedrijf dat vermoedelijk enkele miljoenen waard is. Het zijn mensen met voldoende strategisch inzicht om hun bedrijf te runnen. Het zijn geen Bonnie’s uit Rotterdam die er een leuk inkomen aan overhouden, ze hebben megagrote inpact. Ik denk dat we de politiek moeten aankijken op hun reactie op mensenrechtenschendingen, maar op reclame voor dergelijke landen moet je streng zijn op de boodschapper.
Daarnaast: zelfs los van de mensenrechtenschendingen (stel je voor dat ze er echt niet van weten) is saudi arabie geen veilig land. Het hele land heeft een gele markering (veiligheidsrisico’s), de grens is kneiterrood vanwege de conflicten met jemen (niet reizen) de noordelijke grens is oranje (niet reizen tenzij noodzakelijk). Zelfs al was je in de veronderstelling dat saudi arabie een leuke vakantiebestemming is kon je met twee clicks weten dat het niet reclame waardig is. Hier kom je alleen mee weg als je volledig stupid bent, en Negin, Romee en Noor zijn dat echt niet.
Edit: en de vergelijking met widm en andere programma’s gaat in mijn ogen niet op. Vind ik China verwerpelijk, enigzins. Tegelijkertijd widm is amusement en het heeft niet als doel om reclame te maken. China is ondanks zijn mensenrechtenschendingen wel een veilig land. Er zijn geen strikte no go area’s. Vind dat er een cruciaal verschil is tussen amusement voor een iniedergeval enigszins veilig land en pure reclame voor een zeer onveilig land.
Ik vraag me dit bij Josh v ook af. Bij haar ziet het er wel uit als een kunstmatige vergroting.