Het zou die influencers sieren als ze hun posts offline halen en een soort rectificatie plaatsen als ze nu pas door de ophef beseffen wat ze gedaan hebben. Grote kans dat ze niet ingelezen zijn, ik vind dat ze dat ook niet verplicht zijn, maar als je dit dan achteraf hoort dan lijkt mij dat er dan wel een belletje moet gaan rinkelen.
Als je niet weet dat SAudi Arabië geen prettig land is voor vrouwen en LGBT+ dan leef je wel echt onder een massieve steen
Ik heb toevallig een kleine samenvatting gezien op Youtube gisteren.
Wel met een heel dramatisch muziekje.
Ja maar dat van monica verschilt echt wel een stuk meer dan 2 cupmaten toch
Fijn om te horen dat er nog hoop is voor mij
Ik ben het echt oneens met de stelling dat we de politiek meer aan moeten kijken. De politiek wordt aangekeken. Er zijn tal van mensenrechtenorganisaties die intensieve lobby voeren en een grote achterban hebben (neem amnesty). Zij kaarten dit consequent aan. Daarnaast keurt de politiek mensenrechtenschendingen af en worden landen achter de schermen volgens mij ook best aangesproken. De overheid geeft negatieve reisadviezen en is consequent in dialoog.
Juist in kwesties als deze denk ik dat je naar de influencer moet kijken al “consument”. Jij bent immers ook de target die ze over willen halen om dat land als aantrekkelijk te zien, met alle gevolgen van dien. Daarnaast valt het me op hoe naïef we naar influencermarketing kijken. We hebben het hier over miljoenenbedrijven. Negin, Romee, Queen of Jetlags etc zijn stuk voor stuk enorm succesvolle zakenvrouwen met een bedrijf dat vermoedelijk enkele miljoenen waard is. Het zijn mensen met voldoende strategisch inzicht om hun bedrijf te runnen. Het zijn geen Bonnie’s uit Rotterdam die er een leuk inkomen aan overhouden, ze hebben megagrote inpact. Ik denk dat we de politiek moeten aankijken op hun reactie op mensenrechtenschendingen, maar op reclame voor dergelijke landen moet je streng zijn op de boodschapper.
Daarnaast: zelfs los van de mensenrechtenschendingen (stel je voor dat ze er echt niet van weten) is saudi arabie geen veilig land. Het hele land heeft een gele markering (veiligheidsrisico’s), de grens is kneiterrood vanwege de conflicten met jemen (niet reizen) de noordelijke grens is oranje (niet reizen tenzij noodzakelijk). Zelfs al was je in de veronderstelling dat saudi arabie een leuke vakantiebestemming is kon je met twee clicks weten dat het niet reclame waardig is. Hier kom je alleen mee weg als je volledig stupid bent, en Negin, Romee en Noor zijn dat echt niet.
Edit: en de vergelijking met widm en andere programma’s gaat in mijn ogen niet op. Vind ik China verwerpelijk, enigzins. Tegelijkertijd widm is amusement en het heeft niet als doel om reclame te maken. China is ondanks zijn mensenrechtenschendingen wel een veilig land. Er zijn geen strikte no go area’s. Vind dat er een cruciaal verschil is tussen amusement voor een iniedergeval enigszins veilig land en pure reclame voor een zeer onveilig land.
Ik vraag me dit bij Josh v ook af. Bij haar ziet het er wel uit als een kunstmatige vergroting.
Ze zijn volgens Dietprada dik betaald, zes cijfers. Dus minimaal een ton. Ik zie ze dat niet terugbetalen en een post plaatsen dat het beter was geweest om niet te gaan. Volgens mij willen ze zich zo ver mogelijk van politiek houden want slecht voor de zaken.
Ik ben het persoonlijk met je eens, maar ik denk dat dat onder contractbreuk valt en niet mag. Ik neem aan dat degene die die influencers heeft ingehuurd (de overheid van SA? Geen idee) dondersgoed weet dat er dingen niet oké zijn in dat land, dus over terugkrabbelende influencers om die reden hebben ze ongetwijfeld een clausule ingebouwd.
@anon50301661 @Shaaar @Calatrava
Bedankt voor jullie reacties! Jullie hebben gelijk, ik weet er weinig van maar stel bij dezen wel m’n mening bij :). Thanks!
Afrojack en Martin Garrix traden op. Wat betreft Nederlanders. Op Dietprada zag ik ook twee mannelijke influencers op dat plaatje staan.
Die reacties ook van Thomas Cox onder de post van zeikschrift laten mij ook echt schrikken. Hij heeft echt werkelijk geen idee waarover hij praat
Maar echt! Ook dat iemand hem er op wijst dat hij een witte man is en daardoor al anders behandelt wordt daar en hij zegt “wat heeft mijn huidskleur er mee te maken? Niks”.
Vind inderdaad een groepje influencers die een beetje mooi zitten te wezen iets heel anders dan een team van journalisten van 3 op reis die ons op een leuke manier kennis laten maken met een land. Daarbij ook de minder leuke dingen laten zien.
Nee die jongen heeft zaagsel in z’n hoofd, dat was al wel duidelijk.
Borstendiscussie komt volgens mij ook vaak voorbij. Ik heb ook mini’s maar vind het eigenlijk zelf niet erg. Wel het idee dat ik dan schijnbaar niet in het schoonheidsideaal pas aangezien de siliconen je om de oren vliegen. Ik had 4 vriendinnen met ook kleine borsten, en die hebben het alle 4 laten opereren. Dat zet mij wel aan het denken, zo van dat is schijnbaar dan nodig ofzo of kleine borsten zijn niet goed genoeg? Ik vind het zelf juist meer classy staan, al hoop ik ergens ook dat ze ergens nog stiekem 1 cupmaatje groeien ooit. Zou nooit in een gezond lichaam laten snijden hiervoor. Ik vind dat ergens ook hypocriet want dan draag je met je kleine borsten bij aan het streven dat het schijnbaar groter moet waardoor anderen met kleine borsten nog meer afwijkend worden ofzo? kan het niet zo goed verwoorden.
Boobs are boobs
Nou dit. Thanks zeg, fijn dat de mijne dan nie zo classy staan
Edit; aangezien ik er zelf ook geen flikker aan kan doen die boobs zitter er nou eenmaal??
Whahahaha ja! Leave me and my boobs aloneeeeee