Het andere Youtubers-/bloggerstopic #9

Ik droomde dat ik pizza ging eten met Bonnie en Nick en zij hadden allebei pizza Hawaï. En mijn pizza was niet bezorgd en ik mocht niet eens een stukje van hun, want het was toch vieze pizza en ik miste niks. En Alwin en Teske waren er ook, maar die voegden niks toe aan de droom.

@Zemraluani, speciaal voor jou mijn droom gepost, omdat ik weet dat je dat zo graag leest van anderen.

10 likes

Vier weken de minimum vakantie? Dat klopt toch niet? Volgens mij hanteren veel bedrijven dat je in het hoogseizoen drie weken krijgt. En sowieso nemen mensen toch ook geregeld een weekje of een paar dagen vrij?

1 like

Je hebt recht op het aantal uren dat je werkt per week x 4. Dus als je 40 uur werkt krijg je 4x40 = 160 uur = 20 dagen van 8 uur.

Volgens mij is het in mijn cao dan ook nog zo dat ik recht heb op twee aaneengesloten weken vakantie.

Dat snap ik. Ik heb het over vier weken aaneengesloten, want ik dacht dat @Pendule het daarover had. Ik ken niemand die al z’n vakantie in een keer opneemt.

Aah ja, naar wat ik kon vinden is daar wettelijk niets over afgesproken…

Mijn baas heeft alleen eens gezegd dat we recht hebben op 2 weken aansluitend maar de rest afhangt van hoe druk het is etc (in praktijk keurt hij alles goed haha)

Maar toen Bonnie in Edinburgh was, was ze alsnog constant bezig met haar werk. Ze vlogde en zat ‘s middags gewoon in de airbnb te editten. Zo relaxed is zo’n vakantie dan niet. Moet er niet aan denken dat ik zelf op vakantie ga en ‘s middags moet gaan werken. Ik snap deze keuze wel om even echt vrij te zijn.

11 likes

Ja, ik snap de boze reacties zelf ook niet hoor? :joy: maar vond haar verhaal hierover in de vlog al een beetje te uitleggerig en een “zielige toon” hebben. Ook met het meer uitleggen op insta en in de reacties vind ik zo overkomen, daarom zeg ik own het gewoon. Ze moet vooral doen wat ze wil!

Maargoed ik vind dat bonnie sowieso erg dramatisch en zielig kan doen over kleine dingen. Die zijn hier vaak genoeg beschreven haha en dat is ook mijn haat/liefde met haar. Vind haar heel leuk en idd integer, maar trek sommige dingen heel slecht sowieso. Bijv zielig doen over lego poppetjes in elkaar zetten terwijl je die stomme kalender zelf heb gekocht. Zelfde met dit eigenlijk een beetje

Edit: @soarin maar precies hierom had ze 1/2 weken ervoor ook al echt vrij zonder vloggen. Alle recht hoor, maar dat is een maand geleden? Vind het zelf dan een tikje overdreven om dan nu zo te zwelgen, na 3 weken vlogmas met daarbij een (werk)vakantie. En eerlijk, zo’n vlogmas doet ze ook vooral voor zichzelf?

1 like

Don’t know her

4 likes

Als je het over mijn reactie hebt, nu ik het teruglees zie ik dat het wat snibbig kan overkomen maar het was gewoon neutraal bedoeld en niet op jou persoonlijk ofzo. Dus gewoon posten wat je wil joh! Ik vind dat er juist een interessant gesprek op gang is gekomen door jouw post.

2 likes

Vlogmas is 3,5 week elke dag werken he. Je kunt geen dag overslaan dus ze heeft geen enkele dag vrij gehad. Zijn natuurlijk ook andere mensen die dagelijks vloggen, maar ik vind dat Bonnie er altijd veel moeite in stopt en dat kost tijd. Mascha kan een vlog editen in een half uur, maar ik denk dat Bonnie er zeker 1,5u mee bezig is elke dag.

3 likes

Dit inderdaad. Bonnie steekt er echt tijd, moeite en liefde in. Dat kun je niet van alle vloggers zeggen.
Helemaal van Mascha, die zelfs als ze in Miami zit, geen moeite doet om er iets leuks van te maken :woman_shrugging:t3:

3 likes

Ja en mascha en gre zijn met z’n 2en dus die kunnen makkelijk afwisselen met editen. Bonnie doet alles alleen.

Misschien moet ze zwanger worden, gaan de likes wel weer omhoog :crazy_face:

1 like

Nee. Normaal doen. Niet zo’n opmerking.

52 likes

Nav de discussie van een paar dagen geleden maar die heb je vast gemist.

Die heb ik zo te merken ook gemist want zonder die context is dit best een rare opmerking ondanks de ‘:crazy_face:’.

2 likes

Volgens mij over het feit dat Sarah Rebecca iedere keer iets over de zwangerschap benoemd.

1 like

O.a.

Influencers die hun zwangerschap en moederschap zo uitmelken voor de likes en meteen overgaan op het “mommybloggen” waarbij het lijkt dat ze hun kroost bijna gebruiken voor de likes en views.

2 likes

Ja dat snapte ik, maar voor hoeveel we weten van Mascha’s problemen om zwanger te worden is dit echt een opmerking die je niet moet maken.

20 likes

Haha wtf?

1 like